IE7 (WAS: Re: Virkelig flot html4/css hjem~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-08-04 09:55

Stig Nygaard skrev:

> Well, hvis ikke Microsoft kan selv, så tag et kig på:
> http://dean.edwards.name/IE7/

Er der nogen her der har erfaringer med at bruge IE7-metoden i
praksis?

Det er først nu gået op for mig at IE7 var noget man lagde ind på
siderne for at få ældre IE-browsere til at følge standarderne (jeg
troede at det var en browseropdatering man skulle downloade lokalt,
og dermed ikke noget man kunne forvente en større udbredelse af).

Jeg vil afgjort eksperimentere lidt med det, men hvis der er nogen
der allerede nu har prøvet det, vil det være rart at høre om det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-08-04 11:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil afgjort eksperimentere lidt med det, men hvis der er nogen
> der allerede nu har prøvet det, vil det være rart at høre om det.

Jeg har ikke selv brugt det, Dave Shea prøvede at implementere det i sit
design: http://www.mezzoblue.com/archives/2004/05/30/redesign_tec/index.php
Han gik dog væk fra det igen på grund af loadtider.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-04 15:10

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Er der nogen her der har erfaringer med at bruge IE7-metoden i
> praksis?

Jeg husker en debat i en af webdesign-grupperne for 2-3 måneder siden, hvor
der var en, som roste den feature i høje toner. Han havde implementeret det
på sin hjemmeside - det var vist noget med noget specielt css og en speciel
DTD.

Problemet var bare, at det fik andre browsere end MSIE til at gå i knæ
;( - og så er det lissom nytteværdien af det er til at overse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-08-04 15:30

Erik Ginnerskov wrote:

> Problemet var bare, at det fik andre browsere end MSIE til at gå i knæ
> ;( - og så er det lissom nytteværdien af det er til at overse.

Så har man måske ikke benyttet den anbefalede fremgangsmåde:
http://dean.edwards.name/IE7/usage

Jeg har prøvet fixed-funktionen på en side, jeg er ved at lave, og det
virker for så vidt udmærket, bortset fra at elementerne placeres på det
forkerte sted. Det vil dog ikke undre mig, om det er mig, der gør noget
forkert.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-04 15:38

Kim Ludvigsen wrote:

> Så har man måske ikke benyttet den anbefalede fremgangsmåde:
> http://dean.edwards.name/IE7/usage

Skal jeg ikke kunne sige. Jeg nøjedes med at ryste på hovedet og forlade
sitet igen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-08-04 16:51

On Mon, 23 Aug 2004 10:54:57 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> Er der nogen her der har erfaringer med at bruge IE7-metoden i
> praksis?

Jeg har endnu ikke brugt det til noget seriøst, men jeg har leget lidt med
det, hvor det virkede fint.
Grunden til, at jeg nok ikke ville bruge det endnu, er at det tager lidt
tid før alle hacks er loadede, og derfor bliver elementerne ikke placeret
korrekt fra starten. Det er jo sjældent man har brug for alle hacks på én
gang.

Når browserstatistikken engang vender og IE7 ligger hvor IE6 gør
nutildags, så vil jeg ikke tøve med at bruge disse hacks. - Så må folk
opdatere deres browser, eller være mere tålmodige.

--
Ryan Kristensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-08-04 22:22

Ryan Kristensen skrev:

> Når browserstatistikken engang vender og IE7 ligger hvor IE6
> gør nutildags,

Øh - hvad mener du med det? IE7 er jo netop ikke en browser. Men du
mener måske en kommende version 7 af IE? Det har nok ret lange
udsigter.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-08-04 23:55

On Mon, 23 Aug 2004 23:22:04 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> Øh - hvad mener du med det? IE7 er jo netop ikke en browser. Men du
> mener måske en kommende version 7 af IE?

Jo det var den, forhåbentligt snart (men sikkert ikke så snart), kommende
version 7 af microsofts browser jeg mente.

Jeg kan allerede på nuværende tidspunkt godt gå med til, at IE5 brugere
får lidt ekstra loadtid pga. ekstra hacks til deres browser. Men IE6 er
desværre så udbredt (og umulig at opdatere til en nyere version - af samme
browser), at det ville være dumt, ikke at ofre tiden det tager at lave
diverse hacks så brugervenligt så muligt. - Og
<http://dean.edwards.name/IE7/> er ikke den mest brugervenlige måde at
lave de enkelte hacks på, men det sparer selvfølgelig udvikleren for alle
problemerne med IE.
Så når IE6 også begynder at figurere nederst i statistikkerne, så har man
en let måde, at lave det tilgængeligt for de brugere også.

> Det har nok ret lange
> udsigter.

Tja, det sidste jeg hørte var at windows longhorn (med IE7) ville komme i
2006.
Det er rart, at der - i disse computer-tider, hvor alt går så hurtigt - er
nogle der kan tage den med ro.

--
Ryan Kristensen