Splitte streng til array
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 22-08-04 18:17

Hvordan splitter jeg en streng for hvert tegn til et array?
Eks.:
"ABC" --> Array("A","B","C")

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Casper Bang

Dato : 22-08-04 18:24

> Hvordan splitter jeg en streng for hvert tegn til et array?
> Eks.:
> "ABC" --> Array("A","B","C")

Normalt har man en delimiter i sit array, men MÅSKE du kan gøre følgende:

MitArray = split("ABC", "")
eller
MitArray = split("ABC")

prøv det

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 22-08-04 18:37

> Normalt har man en delimiter i sit array, men MÅSKE du kan gøre følgende:

Det har jeg ikke!

> MitArray = split("ABC", "")
> eller
> MitArray = split("ABC")

VBScript's Split()-funktion kræver ikke en delimiter, men hvis den undlades
anvendes mellemrum (" ") som delimiter. Men i min streng "ABC" er der jo
ikke en sådan.
Hvis delimiteren er angivet som en streng med længden nul, returneres et
array med ét element (hele strengen).
(se evt. http://www.html.dk/dokumentation/vbscript/HTML/vsfctSplit.htm)

Så det hjælper mig desværre ikke...?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-08-04 21:02

Jonas Schmeltz Aaberg skrev:

> Hvordan splitter jeg en streng for hvert tegn til et array?
> Eks.:
> "ABC" --> Array("A","B","C")

Allerførst - har du behov for at bruge et array her? Jeg spørger
fordi du jo kan tilgå hvert enkelt tegn ved hjælp af
mid(tegn, i, 1) - hvor i angiver positionen.

Men hvis du vil have et array, kan du benytte (eller modificere)
denne funktion der sætter mellemrum ind mellem hvert tegn i en
streng:

Function splitTekst(tekst)
    Dim re
    Set re = New RegExp