hvorfor ser google ikke min side?
Fra : Brian k

Dato : 22-08-04 00:11

Hej

Jeg ville gerne have at brugere der gik på google og søgte på "lotte Hjernø"
fandt min side

http://www.retsikkerhed.dk/

Men af ukendte årsager sker det ikke (jeg ved meget lidt om webdesign)

Jeg har lavet metatag (så er spørgsmålet om jeg har lavet det rigtigt?)

Hvorfor ser google ikke min side (og teksten på den)?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-08-04 01:34

Google er ligeglad med Metatags som sådan, så hvis navnet ikke
optræder på siden vil Google ikke finde det. Derudover skal du huske
at tilmelde den hos Google (hvis andre indekserede sites linker til
din kan Google godt finde den selv, men det tager tid).
Efter du har tilmeldt den kan der godt gå noget tid inden den bliver
indekseret.

Fra : Lobais

Dato : 22-08-04 08:01

Sun, 22 Aug 2004 02:34:23 +0200. skrev Jens Peter Karlsen:

> Google er ligeglad med Metatags som sådan, så hvis navnet ikke
> optræder på siden vil Google ikke finde det.

Jeg prøvede det faktisk engang af. Jeg skrev en lang sætning i
description, og prøvede senere at søge på den. Selv om sætningen ikke
stod på siden, var det alligevel den eneste side, der hittede. Så selv
om metatags ikke vejer meget, må de alligevel betyde noget.
Der ud over, er det også den tekst, som står på siderne, der linker,
som betyder noget.

--
Lobais - http://thomas.ahle.dk/
Einstein - Science without religion is lame, religion without science is blind.

Fra : Brian k

Dato : 22-08-04 13:37

Jens Peter Karlsen wrote:
> [...]
> din kan Google godt finde den selv, men det tager tid).
> Efter du har tilmeldt den kan der godt gå noget tid inden den bliver

Og hvordan tilmelder jeg den til google?

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-08-04 13:44

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote:

> Og hvordan tilmelder jeg den til google?

<http://www.google.com/addurl.html>

Fundet via (engelsk udgave):
"About Google" -> "For Site Owners" -> "Submitting your Site"

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : FSJ

Dato : 22-08-04 13:48

> Og hvordan tilmelder jeg den til google?

http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

vh finn

Fra : Brian k

Dato : 22-08-04 14:22

FSJ wrote:

> http://www.google.dk/intl/da/add_url.html
>
> vh finn

Tak til jer alle, prøver og ser om det hjælper

Fra : René Løweneck

Dato : 22-08-04 08:49

Hej Brian !

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message

> [...]
> Jeg har lavet metatag (så er spørgsmålet om jeg har lavet det rigtigt?)
> Hvorfor ser google ikke min side (og teksten på den)?

Det er fordi din side ikke er indekseret.

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS Content Management System
Sådan sparer du tid med din hjemmeside !

Fra : Brian k

Dato : 22-08-04 13:38

René Løweneck wrote:
> Hej Brian !
>
> Det er fordi din side ikke er indekseret.

Hej René

Og hvordan får jeg den indekseret?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-08-04 14:27

Brian k wrote:

> Og hvordan får jeg den indekseret?

Her finder du links til flere steder, hvor du kan få din side registreret.
Men som andre allerede har skrevet:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/registrer.asp#tjeneste

Siden skal have et indhold, som får andre til at linke til din side, før du
kan forvente at komme så højt op på listen, at man får øje på din side.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 23-08-04 07:42

Hej Brian !

> Og hvordan får jeg den indekseret?

Den er lige blevet indekseret :

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=inurl%3Awww.retsikkerhed.dk&btnG=S%F8g&lr=

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-08-04 10:42

Nej, den er ikke indekseret. Som du kan se vises kun URL'en (som du
selv opgav til google), intet af indholdet. Hvilket vel er meget godt
siden der for tiden bare ligger en midlertidig side.

Fra : René Løweneck

Dato : 23-08-04 11:13

Hej Jens Peter !

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Nej, den er ikke indekseret. Som du kan se vises kun URL'en (som du
> selv opgav til google), intet af indholdet. Hvilket vel er meget godt
> siden der for tiden bare ligger en midlertidig side.

Den er indekseret. Når en side er indekseret i Google, betyder det, at siden
er optaget i Google's søgeresultater. At der så ikke indgår title eller
beskrivelse i søgeresultaterne, beror på den underliggende kode for den
aktuelle side.

Når en side ikke er indekseret i Google, ser det sådan her ud :

http://www.google.com/search?q=inurl:www.loweneck.dk&filter=0

Altså ingen søgeresultater = ikke indekseret. (desværre)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-08-04 23:51

Såvidt jeg har forstået viser Google kun URLen hvis den er tilmeldt
til Google men endnu ikke indekseret. Er din side tilmeldt?
Når den er indekseret vises et udsnit af siden.
Se forskellen på
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=inurl%3Awww.dr.dk
og
http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=inurl%3Awww.retsikkerhed.dk&btnG=S%F8g&lr=

under domæne listningen for DR er medtaget:
dr.dk
21.08.2004. HØR RADIO, Vælg kanal. ...
www.dr.dk/ - 71k - Cached - Similar pages

mens der ikke er medtaget noget fra retsikkerhed.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 25-08-04 10:42

Hej Jens Peter !

> Såvidt jeg har forstået viser Google kun URLen hvis den er tilmeldt
> til Google men endnu ikke indekseret. Er din side tilmeldt?

Ja, men jeg udmeldte den fra Google's indeks engang i foråret. Jeg håber så
snart, at den kommer ind igen

Har du nogen idé om, hvor længe der går fra man melder en side ud af Google,
til den kommer ind igen ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-08-04 14:50

René Løweneck wrote:

> Ja, men jeg udmeldte den fra Google's indeks engang i foråret. Jeg
> håber så snart, at den kommer ind igen
>
> Har du nogen idé om, hvor længe der går fra man melder en side ud af
> Google, til den kommer ind igen ?

Det kommer helt an på, om google andre steder på nettet falder over links
til din side - eller om du selv tilmelder siden igen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 25-08-04 19:27

Hej Erik !

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Det kommer helt an på, om google andre steder på nettet falder over links
> til din side - eller om du selv tilmelder siden igen.

Siden er tilmeldt igen (flere gange) og der er lidt links til siden rundt
omkring. Jeg har også haft kontaktet Google support, for lige at checke om
jeg var blevet penalized. Men det var jeg ikke. Så det er altså kun et
spørgsmål om tid, før den bliver genoptaget. Men det er en træls lang
ventetid
Men det er vel det, man forstår ved lærepenge ))

Baggrunden for at jeg overhovedet udmeldte den (og de andre), kan du læse
her :

http://www.lowesite.dk/default.asp?PG=44

Brugernavn : hvorfor
Password : hvorfor

Gyldigt til d. 10 i næste md.

PS.: Har du nogen erfaring med at udmelde en side (site) og så få den
genoptaget igen ?

Fra : Brian k

Dato : 23-08-04 11:35

René Løweneck wrote:

> Den er lige blevet indekseret :

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=inurl%3Awww.retsikkerhed.dk&btnG=S%F8g&lr=

Hej

Men hvorfor finder den så ikke min side når jeg søger på
"lotte hjernø"?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-04 15:02

Brian k wrote:

> Men hvorfor finder den så ikke min side når jeg søger på
> "lotte hjernø"?

Har du da anmeldt den til google og i så fald hvornår?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 23-08-04 15:11

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote:

> Men hvorfor finder den så ikke min side når jeg søger på
> "lotte hjernø"?

Der kan være flere årsager: Der er for lidt tekst (altså reelt indhold
- ikke meta-information) på siden. Og/eller der er for få, der linker
til den.

OT: Jeg vil forresten lige udtrykke min sympati for sagen (jeg læste
lidt på siden, dengang der var mere indhold).

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i eller nær Århus - gerne studierelevant,
men ingen betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Brian k

Dato : 23-08-04 23:22

Anders Thorsen Holm wrote:

> Der kan være flere årsager: Der er for lidt tekst (altså reelt indhold
> - ikke meta-information) på siden. Og/eller der er for få, der linker
> til den.

Ja, det sjove er at dengang der var mere indhold, da var den at finde på
google (ved at feks søge på "lotte hjernø")

> OT: Jeg vil forresten lige udtrykke min sympati for sagen (jeg læste
> lidt på siden, dengang der var mere indhold).

Takker, desværre så er det ikke smart at udtrykke sin mening på nettet når
det gælder forældremyndighedsretsager, for uanset hvor urimligt,
forfærdeligt det er for børnene, så er man uansvarlig hvis man offentliggøre
det. Jeg blev derfor efter 3 uger nødtil at pille siden ned (inden exen,
statsamtet, dommerne) opdagede det.

Så på denne måde kommer systemets behandling af børn / forældre (læs fædre)
aldrig RIGTIGT frem i lyset.

Men et er sikkert, min tiltro til det danske retssystem er helt og aldeles
væk og INTET viil nogen sinde kunne få mig til at tro på systemet igen.

Fra : Brian k

Dato : 23-08-04 23:27

Brian k wrote:
> [...]

Ps. det er derfor det er så vigtigt for mig at folk finder siden når de
søger på info om Lotte hjernø (psykolog i min FM retsag).

Det er lukket land at få nogen som helst informationer om psykologer idag,
derfor vil jeg meget gerne i kontakt med folk der enten har været eller skal
i "kløerne" på den forbryder.
Så hvis folk ikke finder min hjemmeside når de via google søger på Lotte
Hjernø, så ser de jo ikke at jeg vil i kontakt med dem.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-08-04 23:46

Brian k skrev:

> Det er lukket land at få nogen som helst informationer om psykologer idag,
> derfor vil jeg meget gerne i kontakt med folk der enten har været eller skal
> i "kløerne" på den forbryder.

Jeg kan tage fejl, men jeg læser det som om du er ved at rode dig ud i
en injuriesag.
I dit sted ville jeg tænke mig grundigt om.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-08-04 00:05

Erik Ginnerskov skrev:

>Jeg kan tage fejl, men jeg læser det som om du er ved at rode dig ud i
>en injuriesag.

Nu bliver det rent tilfældigt dig, jeg svarer.

Men til den næste, der svarer, vær rar at sætte fut til den mest
relevante gruppe, news:dk.edb.internet.webdesign, spørgmålet har
intet med htmlgruppen at gøre og det er irriterende at se den
samme tråd i to grupper.

Egentlig burde jeg sætte fut til news:dk.admin.netikette, men gør
det ikke, håber blot I følger overstående.

Tak.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-08-04 00:18

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

> [...]
> relevante gruppe, news:dk.edb.internet.webdesign, spørgmålet har
> intet med htmlgruppen at gøre og det er irriterende at se den

Emnet er omkring søgemaskiner - og hvorfor ikke. Hvorfor er det
ikke relevant her, Knud?

> Egentlig burde jeg sætte fut til news:dk.admin.netikette, men...

Jamen, hvorfor bliver siden ikke indekseret - det er det der er
spørgsmålet - og det er relevant nok her i gruppen.

Jeg tror på at siden ikke har været oppe længe nok - og at der ikke
er nogen der linker til den.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-08-04 00:52

Allan Vebel skrev:

>Emnet er omkring søgemaskiner - og hvorfor ikke. Hvorfor er det
>ikke relevant her, Knud?

Indlægget er postet både i news:dk.edb.internet.webdesign og

Udover, at der som regel ikke er nogen grund til at x-poste, gør
man det alligevel, så bør man sætte fut til den mest relevante
gruppe og det forekommer mig at være
news:dk.edb.internet.webdesign og ikke

Under alle omstændigheder er det irriterende med den samme tråd i
to grupper.

Om man så havde sat fut til den ene eller anden gør mig ikke så
meget, bare den ikke kører i to grupper.

Jvnf. http://usenet.dk/netikette/crosspost.html.

Fut: news:dk.admin.netikette.
--
Knud

Fra : Brian k

Dato : 24-08-04 01:33

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg kan tage fejl, men jeg læser det som om du er ved at rode dig ud i
> en injuriesag.
> I dit sted ville jeg tænke mig grundigt om.

Injurier er vel hvis man beskylder en person for noget personen ikke har
gjort.

I dette tilfælde har jeg optaget alle samtaler med psykologen, optaget
hendes besøg herhjemme hos mig (observation af mig om børnene), hun citere
og beskriver ting som ikke er foregået, referere mig og børnene for ting
ingen af os har sagt, eller gjort. På denne måde har hun fået fjernet 2
børn fra deres barndomshjem, hvor de har boet alene med deres far, fordi at
moderen skred sammen med sin chef (og blev væk fra hjemme i 8 mdr), jeg
syntes jeg er i min gode ret til at kalde psykologen en forbryder.

Så du den udsendelse som DR lavede "farvel far", på samme måde beskriver
psykologerne ting som ikke sker (og den far havde også optaget besøgene).

Justits mord er hvad det er.

http://www.dr.dk/tv/dokument/bertel/presse.htm

Fra : N/A

Dato : 24-08-04 15:34

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-04 15:34

Erik Ginnerskov wrote:

> Hvis du bare har dokumentationen i orden, er din ryg fri.

Ikke nødvendigvis. Det kan godt være ulovligt at skrive sandheden, hvis
den er ærekrænkende. Du skal have fat i Straffeloven §267 til §270
(http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20030081429-REGL).

For ikke Brian K skal tro den hellige grav velforvaret, har jeg
tilsidesat FUT'en til juragruppen, og i stedet krydspostet, så dette
indlæg også havner i webdesigngruppen. Jeg har samtidig sat FUT til
news:dk.videnskab.jura, så svar på dette indlæg kun sendes til
juragruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Paul

Dato : 24-08-04 02:17

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

http://www.google.com/search?hl=da&ie=ISO-8859-1&q=inurl%3Awww.retsikkerhed.dk&btnG=S%F8g&lr=

Ja, den er lige blevet indekseret fordi Google opdaterer sine nyhedsgrupper
sådan cirka hver ottende time.
Et link i en nyhedsgruppe er den hurtigste vej til indeksering.

> Men hvorfor finder den så ikke min side når jeg søger på
> "lotte hjernø"?

Fordi der ikke er noget reelt indhold på din side.
Google har nogle kriterier for hvad de finder interessant ved sider på
nettet:

1. Indhold.
2. Links.

Kort sagt, jo mere indhold (tekst, sider) dit domæne har, jo større er
chancerne for at dine sider indekseres med snippets (beskrivende tekst i
forbindelse med linket). Jo flere links der findes på dine sider og jo
flere, som linker til dine sider fra andre domæner, jo større bliver
chancerne for, at dine sider rangerer højt i forbindelse med en søgning.

Når det kun er domænet, som vises på f.eks. Google, så kan det betyde de
lige har opdaget dig og vil crawle dit domæne dybere på et senere
tidspunkt - eller, siden blev fundet linket til fra en anden side på nettet
(i dette tilfælde en nyhedsgruppe), men skønnes ikke interessant nok (siden
der kun er den ene side med en smule tekst).

M.v.h.

Paul

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-04 11:21

Allan Vebel skrev:

> Emnet er omkring søgemaskiner - og hvorfor ikke. Hvorfor er
> det ikke relevant her, Knud?

Deltråden her har bevæget sig et godt stykke væk fra
søgemaskinespørgsmålet (injuriespørgsmål, sympati for sagen mv.)

Hvorvidt søgemaskineoptimering hører til i html-gruppen eller den
overordnede webdesigngruppe er så et andet spørgsmål. Personligt
mener jeg at det bør ligge i webdesigngruppen, fordi en del af
svaret ikke handler om html-koderne men om indhold, praksis for
forskellige søgemaskiner m.m. - og hvis der skal være nogen ide i
at have to adskilte grupper, så må indlæg der ikke specifikt kan
afgrænses som værende vedrørende html og css høre hjemme i
modergruppen.

> Jamen, hvorfor bliver siden ikke indekseret - det er det der
> er spørgsmålet - og det er relevant nok her i gruppen.

Nu kører tråden i to grupper pt - det er nok en del af problemet.
Som antydet ovenfor mener jeg at spørgsmålet er relevant i
webdesigngruppen, men ikke i html-gruppen. Omvendt er der så stort
overlap mellem de to grupper, at der næppe er mange der vil brokke
sig hvis indlægget alene var havnet i html-gruppen.

Jeg sætter opfølgning til netiketten - selv om det måske er
ærgerligt for eventuelle html.dk-brugere der ikke har adgang
dertil. Jeg vil gerne tage en konstruktiv debat om hvordan vi bedst
definerer skillelinjen (hvis der skal være en) mellem
dk.edb.internet.webdesign og dk.edb.internet.webdesign.html - men
den bør efter min mening foregå i netikettegruppen og ikke her.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 19:53

Hej "Brian k"

Må jeg forslå at du rettet din tablebredde fra <TABLE width="982"> til
<TABLE width="100%">,
Det ville ihverfald se bedre ud på min skærm.

--
mvh kajo