ændre sikkerhedsniveau
Fra : Sørensen

Dato : 20-08-04 10:17

Mit sikkerhedsniveau i IE 6 i "klassificerede websteder" står på "høj".
Jeg vil gerne ændre den til Mellem, men hver gang jeg har gjort det går den
tilbage til "høj". Der findes jo både en "nulstil" og OK knap som jeg begge
har prøvet i forskellige kombinationer, men alligevel er den igen Høj næste
gang jeg checker.
Hvad gør jeg forkert? Har det noget med min firewall at gøre (NIS),
antivirus (NAV) eller andet?
sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 20-08-04 12:15

Sørensen wrote:

> [...]
> har prøvet i forskellige kombinationer, men alligevel er den igen Høj næste

Lige et side spørgsmål:
Hvorfor vil du sænke sikkerhedsniveauet på klassificerede websteder?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sørensen

Dato : 20-08-04 12:41

> Lige et side spørgsmål:
> Hvorfor vil du sænke sikkerhedsniveauet på klassificerede websteder?

Jeg tænkte nok èn ville spørge om det...Men fakta er, at visse websider ikke
kan vises på min pc, f.eks. sterlings, og jeg er ved at finde ud af, hvad
det er der blokerer.
Derfor forsøger jeg at ændre niveauerne på de forskellige
sikkerhedsindstillinger for at se, om det gør forskellen.
sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 20-08-04 14:11

Sørensen wrote:

> [...]
> Derfor forsøger jeg at ændre niveauerne på de forskellige
> sikkerhedsindstillinger for at se, om det gør forskellen.

Alle hjemmesider ryger ind under "Internet", medmindre du har været inde
og tilføje dem til den klasificeret zone. Dog kan det være at du måske
har brugt Spy-bot til at tilføje en masse hjemmesider til denne Zone og
Sterlings hjemmeside netop bruger én af disse sider.

Hvorfor du ikke kan ændre det, skal jeg ikke kunne sige.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sørensen

Dato : 21-08-04 09:28

> har brugt Spy-bot til at tilføje en masse hjemmesider til denne Zone og

Jamen jeg bruger da jævnligt både spybot, adaware og Spywareblaster.
Jeg har ikke sat en eneste hjemmeside på nogen som helst list selv - men om
det skulle ske automatisk ved jeg jo ikke.
Kan jeg ikke få dig til at prøve at ændre dit sikkerhedsniveau i pgl. zone
et kort øjeblik - for bare at se, om det kun er min XP, det er galt med..?!
sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 12:59

"Sørensen" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan jeg ikke få dig til at prøve at ændre dit sikkerhedsniveau i pgl. zone
> et kort øjeblik - for bare at se, om det kun er min XP, det er galt

Hej Sørensen

Hvis ikke du har fundet ud af dit problem,skal jeg nok prøve på min
maskine.Det bliver først senere på aftenen,da jeg ikke er hjemme før.
Hilsen
Anne

Fra : Sørensen

Dato : 21-08-04 13:12

> maskine.Det bliver først senere på aftenen,da jeg ikke er hjemme før.

Tak for det - hvis det virker, så fortæl lige step by step hvad du gør.
sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 23:31

> Tak for det - hvis det virker, så fortæl lige step by step hvad du gør.
> sørensen

Hej igen

Min gør det samme.Min mand mener at man måske kan rette inde i
registreringsdatabasen,men han er ikke helt sikker.Men som sagt hopper min
også tilbage på høj..

Hilsen Anne

Fra : Anders Lund

Dato : 21-08-04 20:23

Sørensen wrote:

> Kan jeg ikke få dig til at prøve at ændre dit sikkerhedsniveau i pgl. zone
> et kort øjeblik - for bare at se, om det kun er min XP, det er galt med..?!

Nu har jeg prøvet det - det skal dog siges at jeg kører med Windows XP
SP2, så det kan godt være at det påvirker det/er anderledes.

Men når jeg går ind i Internet Options -> Security -> Restricted sites
og vælger "Default level" og hefter skruer ned for sikkerheden, får jeg
en advarsel om at den bør stå på "Hight" og går derefter automatisk til
High.

Jeg tror det er behavior by design... :|

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk