Sandblæsning af mur. Spørgsmål
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 09-05-01 20:08

Da jeg har et vandskuret hus som ikke er blevet sandblæst før
vandskuring vil jeg sandblæse de steder hvor pudset er faldet af.
Jeg tænkte på at købe en sandblæsningspistol hos Harald Nyborg til
formålet.
Jeg har lige et par spørgsmål først.

Hvor meget sand bruges ca. pr. m2?
Hvilken type sand bruges?
Hvor køber man billigst sand?

Hilsen
Niels Peter Nielsen

Fra : Ulrik (LUR)

Dato : 10-05-01 06:26

Hejsa

Inden du køber for meget udstyr.
Der skal virkelig bruges meget luft til at sandblæse. Ikke engang en stor
hobby kompressor leverer nok luft. Jeg ved ikke hvordan man sandblæser huse,
men jeg kunne forestille mig at man bruger noget lidt grovere sand.
Desuden støver det abnormt meget, så du skal også have maske og briller på,
helst et sæt hvor du har en hjelm der dækker hele hovedet og med
lufttilførsel.

Jeg kender en der har en sandblæser, og selve kompressoren bliver trukket af
en 4 cylindret diesel motor, men det er også en ældre sag, jeg troede lige
jeg skulle sandblæse vangerne på en trailer. arbejdet blev gjort, men jeg
havde sand alle vegne.

Men held og lykke med opgaven, som sagt så er dette bare mine erfaringer.
MVH Ulrik

Niels Peter Nielsen <np@tv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AF99581.D049285E@tv.dk...