Så er SF3 cracket
Fra : Silver

Dato : 19-08-04 00:58

Så lykkedes det tilsyneladende en af warezgrupperne at cracke StarForce3
beskyttelsen.

Hvem var det nu der påstod at tiden for computerpiraterne var ovre nuda
denne nye metode var ankommet?....

Silver.

Fra : Mythos

Dato : 19-08-04 05:59

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskyttelsen.
>
> Hvem var det nu der påstod at tiden for computerpiraterne var ovre nuda

Det ville nu være smart hvis du kunne underbygge din oplysning med et link.

Kim Larsen

Fra : Silver

Dato : 19-08-04 15:02

> Det ville nu være smart hvis du kunne underbygge din oplysning med et
link.

Hehe hovsa jeg glemte det, her er det.

http://www.nforce.nl/index.php?m=nfo&id=74650

Læg mærke til den protection spillet er udstyret med.

Mvh
Silver.

Fra : KH

Dato : 22-08-04 10:04

On Thu, 19 Aug 2004 16:02:06 +0200, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hehe hovsa jeg glemte det, her er det.
>
>http://www.nforce.nl/index.php?m=nfo&id=74650
>
>Læg mærke til den protection spillet er udstyret med.

Som det nævnes lykkes det fra tid til anden oftest pga demoers exe.

Det er stadigvæk et helvede ikke mindst med de patches der følger med
mange nye spil, dem bliver der ikke leveret nye cracks til.

Det har jeg i hvert fald ikke overskud til

Hvornår ser vi Toca Race Driver 2?

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 19-08-04 15:12

> [...]
> beskyttelsen.
>
> Hvem var det nu der påstod at tiden for computerpiraterne var ovre nuda

....ja og hvor lang tid var det lige han mente der ville gå ? 6 mdr...!?

MVH

Morten

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 19-08-04 21:33

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Vy2Vc.371$gm2.335@news.get2net.dk...
> ...ja og hvor lang tid var det lige han mente der ville gå ? 6 mdr...!?

"Tribal" <go@way.mil> skrev i en meddelelse
"Gør du bare det. Det er ex-crackere som står bagved Star Force. Jeg kender
af omveje den tekniske direktør fra Starforce, og de er fuldt bevidste om at
deres produkt godt KAN crackes, men i den periode der går indtil det er
gjort (og som vi kan se iøjeblikket, tager det MEGET lang tid) bliver der
solgt MANGE spil hvoraf en stor del af dem ville blive solgt til folk som
ellers ville have hentet spillet på nettet."

Så er det så individuelt hvad meget lang tid er.

/Kenneth Iversen

Fra : Tribal

Dato : 20-08-04 19:00

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers ville have hentet spillet på nettet."
>
> Så er det så individuelt hvad meget lang tid er.

Nu var det ikke mig som sagde at piratkopieringens tidsalder var ovre. Men
som vi ser her, kan Starforce knækkes. Specielt når det er en dårlig
implementering.
Mindst en af de gang Starforce er blevet cracket, har det drejet sig om, at
den originale .exe er blevet erstattet med .exe'en fra spillets demo. Men
som nævnt er det jo op til spilproducenterne, at implementere skidtet
ordentligt og hvis de ikke gør det, så er man jo ligevidt. Iøvrigt har jeg
stadgivæk ikke hørt noget om, Toca Race Driver 2 eller Cycling Manager 4.
Deviance har bevist de i nogen tilfælde kan knække starforce, men der er
langt fra enkelte knæk til, at de kan knække alle produkter med Starforce.

Tribal

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 20-08-04 21:28

"Tribal" <Uhm@yeah.gov> skrev i en meddelelse
> Nu var det ikke mig som sagde at piratkopieringens tidsalder var ovre. Men
> som vi ser her, kan Starforce knækkes. Specielt når det er en dårlig
> implementering.

Umiddelbart burde man så mene at implementeringen burde være
ens for alle spil men du har sikkert ret.

> [...]
> som nævnt er det jo op til spilproducenterne, at implementere skidtet
> ordentligt og hvis de ikke gør det, så er man jo ligevidt.

Helt sikkert. Jeg har nu ikke læst noget om at tage en exe fra demo´en
endnu over nogle af de spil jeg har fundet informationer om på diverse
forums.

> [...]
> langt fra enkelte knæk til, at de kan knække alle produkter med Starforce.

Cycling manager, syntes jeg at der er flere der har nævnt herinde, at de har
i cracket udgave. Eller også "kendte" de nogle der havde. :)

Jeg har selv ikke nogle der bruger SF3 så jeg kan ikke forsøge noget.

TOCA RD2 venter jeg stadig på fra betafon..
De er vist ikke hvad de har været længere :(

/Kenneth Iversen

Fra : Tribal

Dato : 21-08-04 09:13

> [...]
>
> Helt sikkert. Jeg har nu ikke læst noget om at tage en exe fra demo´en
> endnu over nogle af de spil jeg har fundet informationer om på diverse

Nææh, men det er nu det de har gjort i et par tilfælde. .EXE'en fra demo'en
er så blevet modificeret lidt og så kører skidtet. Men det virker heldigvis
ikke på alle deres spil.
Pointen er stadigvæk, at det er pissesvært og ikke som en del af de ældre
generiske beskyttelser, noget man næsten kan fjerne ved, at køre de rigtige
tools.

Starforce.

> Cycling manager, syntes jeg at der er flere der har nævnt herinde, at de
har
> i cracket udgave. Eller også "kendte" de nogle der havde. :)

Cycling Manager findes ude i en lettere modificeret udgave som er baseret på
en fransk demo, som udelukkende understøtter fransk. Derudover findes den
ikke ude.
Personligt tror jeg, af ren nysgerrighed, at jeg vil forsøge, at se hvordan
starforce kører på en ren SCSI maskine jeg har stående her.

Tribal

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 21-08-04 10:14

> Cycling Manager findes ude i en lettere modificeret udgave som er baseret

> en fransk demo, som udelukkende understøtter fransk. Derudover findes den
> ikke ude.

Ok. Det har der så ikke stået på de forums jeg har læst på.

> Personligt tror jeg, af ren nysgerrighed, at jeg vil forsøge, at se
hvordan
> starforce kører på en ren SCSI maskine jeg har stående her.

Det har jeg også selv planer om. Min er kun med SCSI også.
Så mangler jeg så bare et spil der har SF3 heh.
Forhåbenligt kommer mit toca snart fra betafon.

/Kenneth Iversen

Fra : Simon Nejmann

Dato : 21-08-04 10:58

On Sat, 21 Aug 2004 10:13:17 +0200, "Tribal" <Uhm@yeah.gov> wrote:
> [...]

>er så blevet modificeret lidt og så kører skidtet. Men det virker heldigvis

For sjov kan det da nævnes, at demoerne af Chaos League er beskyttet
med starforce...
Ifølge producenterne er det fordi crackerne ikke skal have en
ubeskyttet .exe at sammenligne med når spillet udkommer - hvilket jo
egentligt lyder fornuftigt nok.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 19-08-04 21:28

> [...]
> beskyttelsen.
>
> Hvem var det nu der påstod at tiden for computerpiraterne var ovre nuda

Der er nu flere andre spil som bruger starforce 3 som er cracket.
Det skrev jeg også under den tidligere tråd.

/Kenneth Iversen

Fra : Silver

Dato : 19-08-04 23:32

> Der er nu flere andre spil som bruger starforce 3 som er cracket.
> Det skrev jeg også under den tidligere tråd.

Det som jeg mente var at siden det nu er RELOADED aka DEVIANCE som har
cracket SF3 så må du nu ligge inde med programmer (som de selv har lavet)
der kan gøre det hurtigere. Der vil vel ske optimeringer af de programmer så
der tilsidst ikke er noget ventetid som med de andre protection programmer,
kan ikke huske deres navne.

Det er en kamp som aldrig vil få en ende.

Silver.

Fra : Gerner

Dato : 20-08-04 12:06

On Fri, 20 Aug 2004 00:32:01 +0200, "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote
in dk.spil.computer:

>Det er en kamp som aldrig vil få en ende.

Det er fordi der findes folk iblandt os der hellere vil have piratkopier end at
købe spillet. Og det til trods for de har råd til at købe spillet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : stu

Dato : 20-08-04 12:25

"Gerner" <nospamadres@postkasse.org> wrote in message
> [...]
end at
> købe spillet. Og det til trods for de har råd til at købe spillet.

Mon ikke man kan komme noget af det til livs ved at sænke priserne?
Personligt vil jeg da mene, det er langt federe at have originalen med
manual og hvad der ellers måtte følge med. Jeg er glad for, at mit
spilforbrug ikke er større, end jeg kan overkomme 2-3 nye titler om året på
SU.

> --
> Gerner
>
> fuku wa uchi, oni wa soto

Stu

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-08-04 12:52

On Fri, 20 Aug 2004 13:24:36 +0200, "stu" <a@a.dk> wrote:

>end at
>
>Mon ikke man kan komme noget af det til livs ved at sænke priserne?

Det har der jo været tale om siden piratkopien blev "opfundet". På de
platforme, hvor piratkopiering ikke er ligeså udbredt som på PC'en, er
prisen jo ikke lavere - tværtimod.

--
Kasper Aae

Fra : Gerner

Dato : 20-08-04 14:19

On Fri, 20 Aug 2004 13:51:36 +0200, Kasper Aae<nospam@thanks.com> wrote in
dk.spil.computer:

>Det har der jo været tale om siden piratkopien blev "opfundet". På de
>platforme, hvor piratkopiering ikke er ligeså udbredt som på PC'en, er
>prisen jo ikke lavere - tværtimod.

Da priser på alt muligt, måske især lønninger i denne sammenhæng, stiger og
stiger selv i bambuslande, så stiger priserne på software naturligt også.

Der kan jo også ske det, at hvis kopiering af spil bliver umuligt for de fleste,
så vil priserne også stige uden at de ydre omstændigheder dikterer det.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kasper Aae

Dato : 23-08-04 21:47

On Fri, 20 Aug 2004 15:19:17 +0200, Gerner <nospamadres@postkasse.org>
wrote:

> [...]
>så vil priserne også stige uden at de ydre omstændigheder dikterer det.

Ja, jeg tror desværre ikke på at vi kommer til at se lavere priser,
hvis piratkopiering bliver gjort umuligt.

For det første ville de færreste reelt have råd til at købe det samme
antal spil, som det antal de piratkopierer. Salget ville nok stige,
men ikke drastisk.

For det andet ville firmaerne jo have frihed til at sætte prisen som
de ville, når der ikke er nogen "konkurrence" fra piratkopierne - og
jeg formoder, at de vælger at skumme fløden mest muligt, i stedet for
at sætte priserne ned. Ellers ville nye konsolspil jo nok være
forholdsvis billigere end ditto PC spil i dag.

--
Kasper Aae

Fra : stu

Dato : 20-08-04 16:00

"Kasper Aae" <nospam@thanks.com> wrote in message

> Det har der jo været tale om siden piratkopien blev "opfundet". På de
> platforme, hvor piratkopiering ikke er ligeså udbredt som på PC'en, er
> prisen jo ikke lavere - tværtimod.

Stadigvæk, hvis prisen er 150 kr* for et nyt spil, så tror jeg de fleste vil
foretrække det over en piratkopi.
Mht. til de platforme du nævner er prisen måske stadig høj, da der egentligt
ikke er noget der afholder for et egentligt prisdiktatur.

Nå, jeg lider nu heller ikke væsentligt under det, det var bare en gisning.

> --
> Kasper Aae

*formentligt dybt urealistisk, men et eksempel

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 20-08-04 21:31

"stu" <a@a.dk> skrev i en meddelelse news:cg53lk$1naj$1@news.cybercity.dk...
> Stadigvæk, hvis prisen er 150 kr* for et nyt spil, så tror jeg de fleste
vil
> foretrække det over en piratkopi.

Det er jeg ikke så sikker på. "Gratis" er stadig billigere end 150kr og
når piratkopierne er så lette at få fat på som nu, så tror jeg stadig at
det vil foregå i nogenlunde samme omfang. Desværre.

/Kenneth Iversen

Fra : stu

Dato : 20-08-04 23:09

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote in message
> [...]
> når piratkopierne er så lette at få fat på som nu, så tror jeg stadig at
> det vil foregå i nogenlunde samme omfang. Desværre.

150 kr var som sagt bare et eksempel. Jeg har ingen ide om hvor billig man
kan gøre den slags eller hvor folks grænse ifbm. at foretrække original over
kopi.

Fra : Gerner

Dato : 20-08-04 23:21

On Sat, 21 Aug 2004 00:09:03 +0200, "stu" <a@a.dk> wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>kan gøre den slags eller hvor folks grænse ifbm. at foretrække original over

99 kr. i bilka m.m.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 21-08-04 00:23

"stu" <a@a.dk> skrev i en meddelelse news:cg5soo$2mgh$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> kan gøre den slags eller hvor folks grænse ifbm. at foretrække original

Det er selvfølgelig individuelt fra person til person. Jeg har selv ingen
problemer i at købe spil med de priser vi har i dag.

Men i sidste ende så holde en CDR vel længe nok og manualer
kan sikkert hentes diverse steder på nettet.

/Kenneth Iversen

Fra : Silver

Dato : 20-08-04 18:43

> Mon ikke man kan komme noget af det til livs ved at sænke priserne?

HELT sikkert!, men vi ved desværre osse at det ikke kommer til at ske fordi
den udvikling vi har nu er som en snebold ned af en bakke, det vil blive
værre og værre.

Det er desværre spilselskaberne som skal tage det første skridt ved at sætte
prisen ned, men DET gør de ikke...penge penge penge...

Silver.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 21-08-04 11:13

On Fri, 20 Aug 2004 19:43:01 +0200, "Silver"

> [...]
>
>Det er desværre spilselskaberne som skal tage det første skridt ved at sætte
>prisen ned, men DET gør de ikke...penge penge penge...

Tjo, men nu skal man jo også huske på, at målet med at udgive spil
_ikke_ er at sælge mange kopier - men at tjene penge...

Producenterne ved da godt at de kan sælge flere kopier ved at sætte
priserne ned. Men hvis de sætter prisen ned til det halve, så skal de
sælge mindst dobbelt så mange kopier for ikke at miste på det - ikke
særligt realistisk IMHO.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-08-04 18:07

"stu" <a@a.dk> skrev i en meddelelse news:cg4mv8$14hm$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> manual og hvad der ellers måtte følge med. Jeg er glad for, at mit
> spilforbrug ikke er større, end jeg kan overkomme 2-3 nye titler om året

Prøv at tjekke priserne hos cd-wow.com
Dejligt billigt.
http://www2.cd-wow.com/pc_cat.php

Se f.eks. Doom3 til £26.99 eller Unreal Tournament 2004 til £17.99

Disse priser er langt under de danske priser, og det har jeg det fint med.

Så lige Doom3 til 449 i dag, det er jo optrækkeri imo.
Specielt når spillet ikke er så godt igen, efter min mening.

Jeg har selv købt BF:Vietnam og TRD2 hos cd-wow, begge dele til £17.99.
Det kunne jeg ikke lige stå for.

www.sendit.com har også mange titler til £17.99 men her risikerer man at
blive nuppet i tolden.
Købte Far Cry til £17.99 hos sendit, uden at blive nuppet.

Fra : René Lønstrup

Dato : 21-08-04 20:37

Martin Johansson <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:
> www.sendit.com har også mange titler til £17.99 men her risikerer man
> at blive nuppet i tolden.
> Købte Far Cry til £17.99 hos sendit, uden at blive nuppet.

Ja, jeg ved ikke om der er en bagatel-grænse eller hvad, for jeg har købt
bla. Far Cry og Toca Race Driver 2 samt et hav af film enkeltvis uden at
blive toldet, men da jeg forleden modtog en pakke indeholdende 3 film til en
værdi af £28.47 fulgte en regning fra told og skat med. Jeg har ikke
modtaget Doom3 endnu, men siden det blev sendt for en uge siden, er jeg ved
at tro at det også er blevet trukket igennem tolden :-/

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-08-04 21:31

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ved
> at tro at det også er blevet trukket igennem tolden :-/

Tjaa den danske bagatel grænse er 80 kr. inkl. fragt (alt, alt for lav imho)
Men måske, ser told og skat anderledes på det når det er småting?
Jeg tvivler dog, T&S er ikke ligefrem kendte for deres "venlighed"
Bemærk at bagatelgrænsen i England tilfældigvis er £18 (eksl. fragt mener
jeg), derfor de mange titler til 17.99).

Jeg tør ikke bestille noget fra sendit, før de sender fra England igen.
Derimod er cd-wow fin, da de sender fra Sverige.
Eller rettere, for det meste sender de fra Hong-Kong til Sverige, og så
videre til Danmark.
Derfor skal kunden ikke betale told/afgift, det har cd-wow gjort, da varen
blev ført ind i E.U.

En sjov detalje fra det BF:Vietnam jeg købte, er det der er skrevet med småt
på coveret.
"Asia-Pacific version
Not for sale in North America, South America, Europe or Japan."

Oops, ja det kan jo dårligt være min skyld. hehe