ASROCK bundkort
Fra : Jan & Marianne B Sch~

Dato : 18-08-04 18:40

Jeg har lige sat et nyt bundkort i min xp 2600+ maskine , men nu bliver min
cpu for varm , det er et Asrock K7S41 bundkort , jeg har smurt nyt kølepasta
på men efter 1 times spil (Warcraft )går maskinen bare ud. når den bare står
i windows og laver ingenting bliver den 60-62 gr. ???

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 18-08-04 19:43

Jan & Marianne B Schau wrote:
> jeg har smurt nyt kølepasta på

Har du husket at fjerne det gamle pasta?

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jan & Marianne B Sch~

Dato : 19-08-04 18:26

ja ja , jeg har fjernet det gamle pasta , og idag prøvede jeg så at sætte en
lille blæser til at blæse ind bag på bundkortet v/ cpu`n og vupti så røg den
ned på 43 grader , vil jeg mon kunne løse problemet med en ny og størrer
køler og blæser ?

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 19:38

Du kan også bare sætte en blæser i bagsiden af kabinet til at trække luft
ud, og/eller
lave et hul i siden af kabinettet lige over cpu'en med en blæser der trækker
luft
ind i kabinettet, men ellers kan problemet ligge i at den kølepasta du har
ikke er god nok,
(faktisk anbefaler Amd, at man bruger en termisk pad istedet, den smelter
ved varme og
sikrer en optimal varmeafledning.)

Sander.