Compaq-Microstar/Drivere
Fra : J W Nielsen

Dato : 18-08-04 17:27

Hej...
Jeg har fået til opgave at nyinstallere WinXP på en ældre PC.
Det går fint nok - jeg kan færdiginstallere og det kører... næsten...
Da både lyd og net er integreret på bundkortet er jeg afhængig af drivere
til disse. De bliver desværre ikke installeret sammen med XP og vises i
hardwarehåndtering uden drivere....
PC'en er en Compaq 6000-series, model 6182EA
En nærlæsning af bundkortet viser at det vist er et Microstart MS-6553.
Jeg har vha disse oplysninger forsøgt på HP's side, på Microstar's samt
direkte på Google - desværre uden resultat.
Er der nogen som kan hjælpe, så jeg kan få gang i net og lyd ???

Mvh
Jørgen

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 19-08-04 08:00

On Wed, 18 Aug 2004 18:27:03 +0200, "J W Nielsen"
<jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>direkte på Google - desværre uden resultat.
>Er der nogen som kan hjælpe, så jeg kan få gang i net og lyd ???

MS-6553 kan man ikke lige finde her:

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_list.php?kind=1&CHIP=17&NAME=Archives

prøv at hente aida32 og læs hvad det siger om bundkortet, og prøv så
denne msi site igen

Jeg læser på google at andre har haft samme problemer.

http://www.techspot.com/vb/showthread/t-10707.html

Men jeg læser efter google search at chipset er Nforce 420

http://www.watch.impress.co.jp/akiba/i/hotline/20030510/ni_cmsms.html

Du burde derfor kunne bruge Nforce drivere fra Nvidia

eller sekundært driverne til asus A7N266-VM, der er samme type
micro-atx.

Se download file her (det ville jeg prøve, 10 Mbyte):
http://www.driverscollection.com/?file_id=5494

Nvidia omtaler unified drivers og omtaler ikke nforce420:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

mvh

John

Fra : Line

Dato : 19-08-04 08:04

> Jeg har vha disse oplysninger forsøgt på HP's side, på Microstar's samt
> direkte på Google - desværre uden resultat.
> Er der nogen som kan hjælpe, så jeg kan få gang i net og lyd ???

Tag låget af maskinen, kig på bundkortet og finde chips'ene for hhv. lyd og
net. Det står sandsynligvis med meget små bogstaver på chippen hvilket
fabrikat det er, så kig grundigt Der er en chance for at fabrikatet
matcher et af de chipsæts som MSI lister på deres driverdownload:

Net:
http://shor.ter.dk/636210825

Audio:
http://shor.ter.dk/77787258

Hvis du ikke kan læse det ud fra chippen, kan du, hvis du har tålmodighed,
forsøge med hver og een af de drivere som MSI lister. Windows er smart nok
til at sige, hvis den ikke passer, så der er en chance for at du rammer
rigtigt på et tidspunkt En sidste mulighed er, hvis du er lidt ferm til
Linux, at boote en Linux-CD (med en godt udbygget kerne) og via kommandoen
'lspci' se hvilket chipsæt der er på bundkortet.

mvh Line

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 19-08-04 09:20

On Thu, 19 Aug 2004 09:03:56 +0200, "Line" <na@dk.dk> wrote:

> [...]
>fabrikat det er, så kig grundigt Der er en chance for at fabrikatet
>matcher et af de chipsæts som MSI lister på deres driverdownload:

Det link viser under chipset drivers, at ms-6373 har samme chipset,
nforce 420.

og det bundkort kan man finde drivere til hos MSI:

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=10&kind=1

chipset driverne skulle klare net og audio for dig. Desuden er der VGA
drivere

MS-6373 er den store udgave af ms-5363, der er micro-atx.

Prøv disse drivere !

mvh

John

Fra : JK

Dato : 19-08-04 16:37

On Thu, 19 Aug 2004 10:20:28 +0200, "JK ( at mail dot dk)"
<johnknuhtsen@address.invalid> wrote:

> [...]
>drivere
>
>MS-6373 er den store udgave af ms-5363, der er micro-atx.

Korrektion: det er ikke samme chipset !, så NEJ

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 19-08-04 11:54

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og vises i hardwarehåndtering uden drivere....
> PC'en er en Compaq 6000-series, model 6182EA

Du burde kunne finde Compaq drivere via dette link:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/static_software_select?cc=us&lc=en&dlc=en

Umiddelbart er der vist ikke en model der hedder 6182EA.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/