pico-hjælp
Fra : Claus

Dato : 18-08-04 17:06

Hej.

Jeg er tvunget ud i at skulle bruge pico min hade-editor.
Jeg kan aldrig finde ud af den selv om jeg læser man-sider.

Hvordan gemmer jeg det jeg har lavet?

Hvordan kommer jeg ud af pico igen?

Hilsen Claus

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 18-08-04 17:17

> Hvordan gemmer jeg det jeg har lavet?

CTRL+o filnavn.txt [enter]

> Hvordan kommer jeg ud af pico igen?

CTRL+x

--
Martin Kaltoft

http://kaltoft.linux.dk/

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-08-04 18:11

Claus wrote:

> Hvordan kommer jeg ud af pico igen?

Undskyld, men hvad er der så specielt ved din pico?
pico (og nano) er da noget nær den nemmeste editor at komme ud af. Alle
kommandoerne står i de to nederste linier.

Peter

Fra : Claus

Dato : 18-08-04 18:39

Peter Mogensen skrev:

> Undskyld, men hvad er der så specielt ved din pico?
> pico (og nano) er da noget nær den nemmeste editor at komme ud af. Alle
> kommandoerne står i de to nederste linier.
>
> Peter

Jeg blev simpelthen forvirret og fik ikke trykket enter.

Jeg plejer at bruge kate eller mc.

Men ok, nu kan jeg finde ud af at gemme filen og komme ud af pico igen.

Dygtig dreng :)

Hilsen Claus