VBscript, problem med radio button
Fra : Markus

Dato : 18-08-04 16:26

Hej

Jeg har problemer med at få en radiobutton til at virke. Jeg har
skåret det helt ud i pap men kan stadig ikke få det til at virke.

Jeg vil bare have skrevet tallet 10 eller tallet 1 ud alt efter
hvilken radio man vælger.

Jeg har følgende kode:

<HTML>
<head>
<TITLE>Test</TITLE>

<script language="VBscript">
Option Explicit
Sub test

Dim svar1

svar1 = input1.value

If svar1 = "lang" Then
   svar1 = 10
Else
   svar1 = 1
End If

ducument.write(svar1)
End sub
</script>

</head>

<BODY>

lang<input type="radio" name="input1" value="lang">
kort<input type="radio" name="input1" value="kort">
<input type="button" value="Test nu" onClick="test">

</BODY>
</HTML>

Jeg har lavet en testside: http://www.langstil.dk/radiotest.html

der kommer selvfølgelig en fejl!

Det er den her der er problemer med ikke?: svar1 = input1.value

Hvordan gør man. Jeg er ret ny i det her :-l

Håber i kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-08-04 13:44

Markus skrev:

> <script language="VBscript">

Har du nogen speciel grund til at bruge VBScript i stedet for
Javascript? Clientside VBScript virker kun i IE-baserede browsere,
mens Javascript virker i alle normale browsere.

> ducument.write(svar1)

Her mener du nok document.write

> Håber i kan hjælpe

Jeg vil gerne prøve at hjælpe med en javascriptløsning, men jeg vil
ikke bruge tid på en vbscript-løsning da den alligevel ikke vil
virke i min browser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen