FreeBSD Ports - forudvalgte svar?
Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 12:44

Hej

Jeg ekspermentere lidt med ports og hvordan jeg kan automatisere
opsætningen af en desktop. Her er jeg så løbet ind i at nogle af de
ports som skal installeres, kræver at jeg svare på om jeg fx vil "Enable
debugging" eller installere support for ditten og datten.

Kan jeg give disse svar i kommandolinien? Fx "make install
enable_debug=off" eller noget ligende?

Har ikke kunnet finde noget i handbook og google har jeg forsøgt mig
med, men jeg giver den nok ikke de rigitge ord. :(

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 18-08-04 19:29

> Kan jeg give disse svar i kommandolinien? Fx "make install
> enable_debug=off" eller noget ligende?

Jeg plejer at sætte dem som env vars. Ex.:

$ export enable_debug=off
$ make all install clean
$

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 21:24

Nikolaj Hansen wrote:
> Jeg plejer at sætte dem som env vars. Ex.:
>
> $ export enable_debug=off
> $ make all install clean

Ok, så skal jeg bare lige finde ud af hvad de variabler hedder. Men nu
har jeg da fået en idé til hvordan det skal gøres.

Tak.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Morten Kjaer Lennon

Dato : 18-08-04 22:03

Anders Lund wrote:
> Ok, så skal jeg bare lige finde ud af hvad de variabler hedder. Men nu
> har jeg da fået en idé til hvordan det skal gøres.

Kig i Makefilen før du går igang, så bliver man væsentlige klogere.

--
Morten!