Bundkort vnf3?
Fra : Morten Larsen

Dato : 18-08-04 10:20

Hej Gruppe
Jeg overvejer at investere i dette bundkort. Har nogle erfaringer med dette
chaintech bundkort og er det feks. lige så godt com abit med k8t800pro
sættet? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87185 Jeg køber normalt
asus men vil gerne prøve chaintech da de er billigere.

Mvh Morten

Fra : Leony

Dato : 18-08-04 11:52

"Morten Larsen" <mortenll55_fjern_@primail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> k8t800pro sættet? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87185 Jeg
> køber normalt asus men vil gerne prøve chaintech da de er billigere.

Ved ikke om det er bedre, men jeg ville klart foretrække Nfoce3 chipset
fremfor VIA.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Larsen

Dato : 18-08-04 12:16

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Det ville jeg også. Især mht. nforce2 som var godt og nogle tests jeg har
set på tomshardware der viser nforce3 er bedre end k8t800. Men nu læser jeg
nogle steder at via's k8t800 pro som sidder på kort til 800kr feks abit, er
lige så gode som nforce2. Men jeg ved ikke hvem der har ret. Der står feks.
citat:

---NVIDIA har haft det svært med nForce3 150, der har fået klø af især VIA's
K8T800. VIA har haft nogle fordele i en Serial ATA RAID controller, en
rigtig god lyddel og så har man her kørt med en HyperTransport bus på
800MHz - præcis hvad AMD foreskriver. NVIDIA havde store problemer med
HyperTransport bussen under udviklingen og for at være klar til launch
valgte man at begrænse hastigheden til 600MHz. Det giver et mindre
performancehit og rent prestigemæssigt er det altså ikke godt for NVIDIA at
de på denne måde overhales indenom af VIA.---

Fra denne test: http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=4630 hvor et Via sæt er
bedre end nforce3 sættet. Men det er på et dyrere aopen kort vs. et
billigere chaintech nforce3-250 kort. Aligevel er jeg noget forvirret om det
bedste køb er: 720kr chaintech vnf3 force3 kortet eller abit kv8 pro kort
til ca. 800?
Findes der mon en test der viser Nforce3 vs. k8t800 -pro- chipsættet? Det
kan jo være via er kommet med igen.

Mvh Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 18-08-04 12:23

> [...]
jeg
> nogle steder at via's k8t800 pro som sidder på kort til 800kr feks abit,

Ups. Der skulle så havde stået Nforce3 nederst i teksten af første afsnit,
som der også sammenlignes med i testen mm

Mvh Morten

Fra : Leony

Dato : 18-08-04 21:02

> Ups. Der skulle så havde stået Nforce3 nederst i teksten af første
> afsnit, som der også sammenlignes med i testen mm

Mente nok det var Nforce3 vi diskuterede

Har fundet en lille test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/07/21/3109649
så kan du selv beslutte dig. Dit Chainteckort er desværre ikke med.

Jeg hælder stadig mest til NF3.

Fra : Morten Larsen

Dato : 19-08-04 10:30

> Har fundet en lille test:
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/07/21/3109649
> så kan du selv beslutte dig. Dit Chainteckort er desværre ikke med.
>
> Jeg hælder stadig mest til NF3.

Ja selvom de ligger tæt tror jeg også jeg snupper et nf3-kort. Jeg havde dog
tænkt mig et til socket 754 men soc. 939 kører ca. 18% hurtigere. Jeg undrer
mig bare over at det, bla. i testen, hedder nf3 ultra. Men er det bare
nf3-250 versionen der også hedder ultra eller hedder det ultra når det er
med socket 939?

Mvh Morten