En HL-Server
Fra : ©{CSiP}@Gud

Dato : 18-08-04 01:53

Hvis jeg ønsker at lave en HL-Server (Half-Life/CounterStrike) på en Intel
P3 800 MHz, hvad så? Eller retter;

Hvilket OS skal jeg bruge? Hvad sikkerhed?

Jeg styre p.t. 2 på Windows 2000 BackOffice, hvor den bliver styret via
R-Admin (Remote Administrator)...

Kravet er, at de skal være nemmer at styre ude fra, for mig. De skal køre HL
Dedicate Server og HL-Stats. Evt skal jeg have lært at pege over på min
Physko-stat, som køre en noget kraftigere maskine...

Hvis alt går vel, så får jeg faktisk bruge for, og har p.t. kun Intel, hhv.
1 stk. 600 MHz, 1 stk. 733 MHz og 1 stk. 800 MHz. Der vil i bedste tilfælde
være brug for 2 HL-Server på den, men så er spørgsmålet om jeg ikke for brug
for en større, selv om det er CS 1.5, og det er den en "dos" der kommer
op...

©{CSiP}@Gud
(Niels Weyhe)
www.csip.dk
Det er snart JuL, din Ost !

JuLen varer lige til påske... Derefter er det snart JuL !

(Citat ; ©{CSiP}@Gud)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-08-04 05:57

©{CSiP}@Gud wrote:

> Hvis jeg ønsker at lave en HL-Server (Half-Life/CounterStrike) på en Intel
> P3 800 MHz, hvad så? Eller retter;
>
> Hvilket OS skal jeg bruge? Hvad sikkerhed?

Linux eller FreeBSD.

http://jap.servicez.org/steam/install.html er et godt sted at starte.
Sikkerheden er vel okay, så længe du ikke kører den som root og du har sat
dine permissions rigtigt. Jeg tør ihvertfald godt have én stående.

> Jeg styre p.t. 2 på Windows 2000 BackOffice, hvor den bliver styret via
> R-Admin (Remote Administrator)...

Dem der bruger min CS server (spiller ikke selv, er bare flink) har adgang
via PHPrcon til at styre serveren.

> Kravet er, at de skal være nemmer at styre ude fra, for mig. De skal køre
> HL Dedicate Server og HL-Stats. Evt skal jeg have lært at pege over på min
> Physko-stat, som køre en noget kraftigere maskine...

Det burde ikke være svært.

> [...]
> ikke for brug for en større, selv om det er CS 1.5, og det er den en "dos"

Jeg er ikke helt med på hvad du prøver at fortælle her... prøv igen, og så
læs det igennem, inden du poster.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : ©{CSiP}@Gud

Dato : 18-08-04 08:28

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
> ©{CSiP}@Gud wrote:
>
>Linux eller FreeBSD

Hvad er bedst? Jeg har jo hørt så meget om Apache, men har også hørt at
FreeBSD er kommet... Jeg er selv ren Windows-mand, da min interesse mest går
i at hjælpe i omgangskredsen :)

> Dem der bruger min CS server (spiller ikke selv, er bare flink) har adgang
> via PHPrcon til at styre serveren.

Jeg kunne jo selv lige tjekke, om R-Admin findes til Unix-versioner :)

> Jeg er ikke helt med på hvad du prøver at fortælle her... prøv igen, og så
> læs det igennem, inden du poster.

Ups, ja, det kan jeg godt se :) Hvis alt går vel, så får jeg 3 linie, hvor
jeg må sætte CS-Server op, Den ene linie vil være så stor, (hvis jeg får
den) at der kan køre en server, med 2 CS-Server consoler startet op... Det
har jeg ikke prøvet endnu...

Fra : Kent Friis

Dato : 18-08-04 16:17

Den Wed, 18 Aug 2004 09:28:22 +0200 skrev ©{CSiP}@Gud:

> [...]
> FreeBSD er kommet... Jeg er selv ren Windows-mand, da min interesse mest går

Når du er ren Windows-mand, vil jeg anbefale Windows... Det er det du
kender, så det er både det nemmeste, og der hvor du har størst chance
for at lave en sikkerhedsmæssig forsvarlig opsætning.

Mvh
Kent

Fra : ©{CSiP}@Gud

Dato : 18-08-04 17:28

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> kender, så det er både det nemmeste, og der hvor du har størst chance
> for at lave en sikkerhedsmæssig forsvarlig opsætning.

Jeg har en gang for nogle år siden prøvet en Linux Redhat, og fik der hjælp
til at sætte den op, af en venlig person herfra. Det var derfor min tanke
kom på Linux. Linux skulle kræve mindre af maskinen, efter jeg jeg
hører/ved, og dermed give mig en mere stabil CS-Server. Men hvis forskellen
der er for lille, tjaa, så kan der jo være noget om snakken :)

Det er i øvrigt 100% nonprofit. Vi er en forening, og i ken evt. se hvem vi
er på csip.dk.

Niels

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 17:35

©{CSiP}@Gud wrote:

> hører/ved, og dermed give mig en mere stabil CS-Server. Men hvis forskellen
> der er for lille, tjaa, så kan der jo være noget om snakken :)

Du kan jo starte med at slagte nogle af de services som Windows som
default kører med. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : ©{CSiP}@Gud

Dato : 18-08-04 19:31

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo starte med at slagte nogle af de services som Windows som
> default kører med. :)

Jeg mange takker for hjælpen, og så prøver jeg en Windows... Jeg lukker
selvfølgelig for alle unødvendige servicer og porte.

Jeg vender tilbage, når jeg flytter (½-1 år), for så vil jeg have et pr.
Linux op, i mit private netværk, som p.t. er på 8 PC, 2 bærbar og 2 server
:)

Jeg vil ikke længer være i gruppen, da jeg bruger al min tid på familie,
hund og CSiP

Niels