Entreprisekontrakt-brud
Fra : WillSonn/Egon Wille

Dato : 09-05-01 23:09

Hej alle I kloge hoveder.
Vi har en kunde, der er sprunget fra en underskreven entreprisekontrakt.
Kan vi ikke komme efter ham - og kræve 10%...???
Vi har jo trods alt sagt nej til andre opgaver i den tid
Håber nogen kan hjælpe med noget juridisk guf

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 09-05-01 23:16

Jo, jeres dokumenterede udgifter til tid osv. med kontrakt og tabt avance
skal erstattes, hvis det kun skyldes, at "køber" ikke overholder aftalen.
Skyldes det andre omstændigheder - f.eks. at I ikke kan levere til den
aftale tid, til den aftalte pris eller på noget der ikke er nævnt i
kontrakten er det en vurdering.

Spørg evt. i dk.videnskab.jura - men der er godt nok megen teori i denne
gruppe, så engang imellem kender jeg ikke svarene her i forhold til
virkeligheden, men dit spørgsmål vil normalt blive belyst fra alle vinkler,
så du teoretisk får en god indfaldsvinkel.

Mvh. Jørgen Madsen

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 10-05-01 06:51

"WillSonn/Egon Wille" <egon@wille.dk> wrote in message
> [...]
entreprisekontrakt.
> Kan vi ikke komme efter ham - og kræve 10%...???
> Vi har jo trods alt sagt nej til andre opgaver i den tid

Det afhænger for det først af, hvad der er aftalt. - Det er det
vigtigst. Har I aftalt AB92 eller AB2000 (Er det ikke den nyeste?) ?

Dernæst må vi finde retsgrundlaget og et ansvarsgrundlag.

Tabsberegningnen er det sidste. Har I lidt et tab?

Du bliver nødt til at give nogle flere informationer ellers kan
spørgsmålet ikke besvares.

> Håber nogen kan hjælpe med noget juridisk guf

Det får du i news.dk.videnskab.jura

/Peter

--
http://www.grauslund.com/