sætte ind ved markørens position..
Fra : Migger

Dato : 17-08-04 20:34

Hej NG
Jeg har fundet flere indlæg der omhandler det at indsætte noget tekst i
et textarea ved tryk på et billedet.

Men alle disse forslag har den gennemgående fejl, at de sætter det ind
til sidst i teksten, jeg kan ikke finde noget om hvordan man sætter det
ind der hvor markøren befinder sig.

Er der nogen der ved hvordan dette gøres?

Jeg går ud fra at man skal finde markørens position og så dele det
eksisterende indhold i to variabler der hvor den befinder sig. Således
vil man kunne sætte det sammen igen.

Så det jeg egentlig skal bruge er vel en metode til at finde og sætte
markørens position...

Please help

--
Mvh.
Migger

Home: www.migger.dk
Mail: usenet@migger.dk

Fra : Migger

Dato : 20-08-04 10:58

Hey igen

Jeg har selv fundet et script, så eg ville lige paste det, så andre kan
få glæde af det:

<head>

<script type="text/javascript">
function InsertText(input, insTexte)
{

startTag = '';
endTag = '';

if (input.createTextRange)
{
var text;
input.focus(input.caretPos);
input.caretPos = document.selection.createRange().duplicate();
if(input.caretPos.text.length>0)
{
input.caretPos.text = startTag + input.caretPos.text + endTag;
}
else
{
input.caretPos.text = startTag + insTexte + endTag;
}
}
else input.value += startTag + insTexte + endTag;
}

</script>
</head>

<form name=frm>

<textarea name="visor" cols="50" rows="4" wrap=virtual></textarea>
</form>
onClick="javascript:InsertText(document.frm.visor,'');">Smiley1</a>
onClick="javascript:InsertText(document.frm.visor,'');">Smiley2</a>
onClick="javascript:InsertText(document.frm.visor,'');">Smiley3</a>

--
Mvh.
Migger

Home: www.migger.dk