Mislykket parring
Fra : Snasse

Dato : 17-08-04 20:19

Vi har lige været ved hanhund med vores tæve som var fuldt ud klar.
Hun stod nok så fint for ham, men når han hoppede på hende, var det som om
han ikke rigtig kunne få den frem. Spidsen var lige til syne, men det var
det, så hoppede han ned igen efter kort tid.

Hvad kan man gøre for at hjælpe dem på vej.?
Det skal lige siges det er første gang for begge.

Forresten, så tissede han på hende en af gangene, er det normalt.?

--
Mvh Susanne
www.vufferne.dk

Fra : qfha

Dato : 18-08-04 07:18

"Snasse" <vick@SLETget2net.dk> wrote in message news:<41225a13$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Det skal lige siges det er første gang for begge.
>
> Forresten, så tissede han på hende en af gangene, er det normalt.?

------------
Lige det sidste først, nej det er ikke specielt normalt at hanhunden
på den måde viser sin dominans overfor en tæve til parring. Og det
skal han ikke have lov til.

Ang. mislykket parring er jeg temmelig overbevist om, at tidspunktet
ikke har været det rigtige. Det er ikke nok, at tæven viser sig
villig. Det kan hun sagtens gøre uden, at det er op over. Hvis du selv
var erfaren ud i at parre hunde ville du kunne se forskel på om hunden
blot udviste interesse eller om det var det rigtige tidspunkt. Der er
simpelthen en nuanceforskel på kropssproget.
Jeg synes iøvrigt at have set det her spørgsmål før. Tag evt. dyrlægen
og en progesterontest til hjælp næste gang. Eller få hjælp fra jeres
hundes opdrættere, evt også til hjælp af korrekte valg af avlshund.

Fra : Louise

Dato : 18-08-04 14:03

Mon ikke det bare er begyndervanskelligheder? Man kan ikke regne med
at en uerfaren hanhund bare parrer tæven sådan på kommando. Selv min
hanhund, som har lavet flere kuld, kan sagtens bruge det meste af en
dag (med indlagte pauser selvfølgelig) før han parrer også selvom
tæven står pænt for ham.

Giv Jer tid og regn med at de skal have mange timer. Når de bliver
lidt trætte, så tag dem fra hinanden og lad dem hvile i et par timer.
Så plejer hanhunden ofte at være ret tændt og har måske haft tid til
at slå op i sin "Parringens hvem-hvad-hvor" så han bedre

Sker det ikke første dag, så kom igen dagen efter OG HAV GOD TID!!!

Louise

www.malinoise.dk

Fra : Snasse

Dato : 20-08-04 13:47

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at slå op i sin "Parringens hvem-hvad-hvor" så han bedre
>
> Sker det ikke første dag, så kom igen dagen efter OG HAV GOD TID!!!

Vi tog afsted dagen efter igen og brugte en del tid. Han hoppede på hende
som dagen før og denne dag stod han længere tid og pumpede, men max 1. min.

Hvor stor er sansynligheden for hun er blevet drægtig.?
Tænker at få hende scannet om 3 uger, men hvad koster det.?

Susanne