Hvad betyder OLF, SUUNTO Cobra information~
Fra : P Kaasing

Dato : 17-08-04 20:03

Hej

Jeg har printet en logbogsside ud fra min SUUNTO Cobra computer. Øverst til
højre er der en kolonne der hedder "Information from dive computer" Og i
bunden af den, og nok snarere i forbindelse med vævs mætning er der to
aflæsninger. Den øverste er "Oxygen Percent 21%", den har jeg styr på

Men nedenunder står der "OLF 0 % OTU" på et andet dyk står der "OLF 2 %
CNS" Hvad betyder det?

Hvad er OLF? Og hvad er OTU, og CNS?

Jeg kan sikkert finde det i min manual til computeren, men jeg står midt i
flytterod, og aner ikke lige hvor den er henne. Så hvis der er nogen her i
gruppen der er eksperter på det felt, eller bare ved noget om det, er jeg
meget nysgerrig.

/Poul

Fra : Søren Bergh Jensen

Dato : 17-08-04 21:33

Hej Poul

Jeg synes, at du skal finde din manual frem. Du vil kunne finde disse
forkortelser i den. Men for at hjælpe dig på vej er det begreber du skal
kende hvis (når) du dykker nitrox.

OLF = Oxygen Limit Fraction
CNS= Central Nervous System oxygen toxicity
OTU=Oxygen Toxicity Units.

M.v.h.
Søren BJ

Fra : P Kaasing

Dato : 18-08-04 08:59

Tak for svaret. Håber manualen snart dukker op, men det gør den jo nok også
efterhånden som jeg kommer flyttekasserne igennem.

Må hellere lige få genopfrisket min Nitrox viden også, det er efterhånden
længe siden jeg har haft det i flasken.

/Poul