proftpd
Fra : Allan Weber

Dato : 09-05-01 12:14

Nu har jeg siddet og rodet med Proftpd et stykke tid, men uden det store
held.

Problemet er, at folk der sidder på en windows maskine sagtens kan logge
ind, men kan ikke se hvad der ligger i de forskellige directories, de får
simpelt hen et timeout. Problemet eksisterer ikke, når man prøver fra
linux, der kører det hele fint.

Nogen der ved, hvad der kan være galt??

Mvh
Allan Weber

Fra : Claus Alboege

Dato : 09-05-01 12:24

Allan Weber <weber@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]

> ind, men kan ikke se hvad der ligger i de forskellige directories, de får
> simpelt hen et timeout. Problemet eksisterer ikke, når man prøver fra

Prøv at smidde flg. i din proftpd.conf

UseReverseDNS         off
IdentLookups         off

--
Mvh Claus Albøge

"Don't summarize. Don't abbreviate. Don't interpret."
      -- D. J. Bernstein

Fra : Allan Weber

Dato : 13-05-01 16:24

Det afhjalp ikke problemet, windows brugere kan stadigt ikke få directory
indholdet frem på skærmen. Andre ideer til hvad der kan hjælpe?

aw

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-05-01 16:53

Fra : Allan Weber

Dato : 16-05-01 10:31

Hvordan slår jeg passiv ftp til? jeg kan kun finde oplysninger om hvordan
aktiv ftp aktiveres, men det burde vel ikke være problemet når nu *NIX
klienter sagtens kan connecte.

Jeg har ikke sat nogen firewall op

mvh
aw