Stambøger
Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-08-04 10:56

Er der ikke lige en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvilke forskellige
stamtavler man kan få på sin hund? Bare sådan for god videns skyld!

Jeg kan kun komme på DRU, altså uover DKK selvfølgelig- men der må da være
flere, ikke sandt?

Venlig Hilsen/Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-08-04 11:09

Hej

Lige meget, har fundet ud af det!

Heidi

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 11:08

> [...]
> stamtavler man kan få på sin hund? Bare sådan for god videns skyld!
>
> Jeg kan kun komme på DRU, altså uover DKK selvfølgelig- men der må da være

Kan da i hvert fald føje en mere til listen... CKC som står for Continental
Kennel Club.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-08-04 13:13

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message

> Kan da i hvert fald føje en mere til listen... CKC som står for
Continental
> Kennel Club.

Som du jeg så kan slette allerede nu igen

http://makeashorterlink.com/?Q54322219

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 16:46

> Continental
>
> Som du jeg så kan slette allerede nu igen
>
> http://makeashorterlink.com/?Q54322219
>
> --
> mvh/rg. Christian

Det ændrer jo ikke på det fakta, at de stadig laver stambøger. At de så
ikke accepteres andre steder, er jo bare lidt sørgeligt.

CKC er i DK opstået, netop på grund af uoverensstemmelser med DKK. Jeg kan
ikke huske, hvad pokker det var... Men ifølge dem, var det selvfølgelig DKK,
der var umulige at samarbejde med. Spørger man DKK, vil de jo nok mene det
modsatte .. Har fået historien, da jeg købte min ene hund, som netop er
stambogsført i CKC. Den anden er også i en Amerikansk Club, ASCA, men den
er så anerkendt og derfor er hunden så også registreret i DKK.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-04 07:30

> Det ændrer jo ikke på det fakta, at de stadig laver stambøger. At de så
> ikke accepteres andre steder, er jo bare lidt sørgeligt.

Jeg kan ikke se noget sørgeligt i at man ikke accepterer stambøger hvor der
kritikløst stamføres og avles.

> [...]
> stambogsført i CKC. Den anden er også i en Amerikansk Club, ASCA, men den
> er så anerkendt og derfor er hunden så også registreret i DKK.

Bestilling af en stambog over internettet mod et gebyr viser da netop hvor
ukritisk stambogføres.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-08-04 11:51

Hvem har talt om at bestille en stambog over nettet. Det er da vist kun
dig. De stambøger jeg har, er mindst lige så udførlige som DKK. Det har
været betydeligt lettere, at få F.eks ASCA i tale, selvom de befinder sig i
USA, end DKK. Hvordan det er med CKC ved jeg ikke, for jeg har ikke prøvet
at kontakte dem. Alle papirer blev udfærdiget af opdrætteren. Men der
mangler da intet, sammenlignet med DKK.
Men at DKK ikke anderkender CKC, er jo kun et problem herhjemme.
ASCA ligger langt foran DKK. De forlanger F.eks fotos af hunden, fra begge
sider. I øvrigt foregår en stor del af DKK's arbejde idag, vist også via
internet, hvilket jeg stadig ikke kan se som noget problem. De egentlige
formularer findes jo stadig, så hvor er det lige problemet er.
Hvis der svindles nogle steder, er det ude hos opdrætterne, og ikke i
stambogsregistret. De har da ingen grund til svindel, de har ikke engang en
hund.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-04 12:26

> [...]
prøvet
> at kontakte dem. Alle papirer blev udfærdiget af opdrætteren. Men der

Men er det så troværdig oplysninger ?
Desuden er der mange af de andre stambogsførende klubber som ingen eller kun
meget få avlsrestriktioner har, og derfor stambogsfører "revl og krat".

> [...]
> internet, hvilket jeg stadig ikke kan se som noget problem. De egentlige
> formularer findes jo stadig, så hvor er det lige problemet er.

Der arbejdes meget på at lave bedre IT adgang. Mange specialklubber har
allerede gode IT muligheder, se bare på www.flatcoat.dk, hvor vi kan se alt
om vores hunde.

> Hvis der svindles nogle steder, er det ude hos opdrætterne, og ikke i
> stambogsregistret. De har da ingen grund til svindel, de har ikke engang
en
> hund.

Det er ikke kun svindel, men bla. også manglende avlsrestriktioner som er
noget af det som gør at jeg foretrække DKK.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-08-04 22:51

Hej Christian

Tja, hvad der står i en stambog, er vi vel bare nødt til at tro på. Jeg kan
ikke se, hvad forældre hundene indeholder, hverken ved CKC eller DKK. Det
er også svært at tage F.eks HD fotos alvorligt, for langt de fleste HD fotos
er taget alt for tidligt, nemlig allerede når hunden er 12 mdr gammel, og
det er mindst 6 mdr for tidligt. Hunden er jo på ingen måder færdigudviklet,
så billederne er, eller kan være, særdeles misvisende. I øvrigt har jeg da
før set, hunde, som af ukendte årsager, pludseligt har langt bedre hofte
status, end den første gang jeg hørte om det. Det eneste sted, hvor det i
givet fald, ville have nogen interesse, er så i DKK regi. Så skal vi snakke
svindel, så må det være der, svindlen er, for det er det eneste sted, hvor
det betyder noget. CKC hunde, er jo allerede ude i kulden, så der er ingen
grund til at svindle.
Se lige nu har jeg som sagt en af hver, og de er gode venner, så hvis bare
det fortsætter, så er jeg godt tilfreds. At CKC og DKK så ikke kan finde ud
af det med hinanden, er så bare ærgerligt. Men som man siger, der er xxxx
foreninger i Danmark, med tendens til lidt flere, efter hver
generalforsamling ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-04 09:13

> [...]
kan
> ikke se, hvad forældre hundene indeholder, hverken ved CKC eller DKK.

Det kan man da hos DKK.
Her er Trille (vores flatcoated retrievers forældres data):

Far:
HD Status: B1
Albue Status: 0
Øjenstatus: Intet abnormt påvist

Mor:
HD Status: A2
Øjenstatus: Intet abnormt påvist

Ligeledes kan jeg så tilbage til deres forældre her:
http://www.flatcoat.dk/flatdata/index.asp

> [...]
> det betyder noget. CKC hunde, er jo allerede ude i kulden, så der er ingen

Underligt argument.

> [...]
> af det med hinanden, er så bare ærgerligt. Men som man siger, der er xxxx
> foreninger i Danmark, med tendens til lidt flere, efter hver

Men IMO stadig kun en seriøs (men stadig ikke fejlfri) stambogsførende klub.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 19-08-04 14:00

> Det kan man da hos DKK.

Søreme ja, det var så længe siden jeg havde set sådan en, så jeg helt havde
glemt den.

> Underligt argument.

Ikke så underligt, som man gerne ville tro.

> Men IMO stadig kun en seriøs (men stadig ikke fejlfri) stambogsførende
klub.

Tja, det må tiden jo vise. Jeg kender ikke så pokkers meget til CKC, eller
DRU eller hvad pokker den anden nu hedder. Jeg har da haft hunde,
stambogsført der, men bortset fra det, havde jeg da intet med dem at gøre.
Det samme kan jeg sige om CKC. Jeg ved ikke hvad der reelt var grunden til
bruddet med DKK, for den første vi havde af racen, var DKK, og nummer to som
vi har nu, er CKC.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 18-08-04 14:11

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Continental
>
> Som du jeg så kan slette allerede nu igen
>
> http://makeashorterlink.com/?Q54322219

Mit personlige kendskab til de mennesker, der står bag den danske afdeling
af CKC, er så ekstremt dårligt, at _jeg_ i hvert fald aldrig nogensinde
ville tiltro dem noget som helst sandfærdigt i forbindelse med hverken
opdræt eller stambøger.

/Lise-Lotte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-04 09:15

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte_slet_@gerding.dk> wrote in message

> [...]
> af CKC, er så ekstremt dårligt, at _jeg_ i hvert fald aldrig nogensinde
> ville tiltro dem noget som helst sandfærdigt i forbindelse med hverken

Nu har jeg ikke noget personligt kendskab til CKC, men efter hvad man hører
fra andre hundefolk, læser enten i medierne eller på nettet er seriøsiteten
lige så høj som det her:

http://www.phonydiploma.com/

Fra : Rikke Andersen

Dato : 17-08-04 11:33

Border Collier kan registreres i ÍSDS (International Sheep Dog Soceity) hvis
begge forældredyr er stamborgsført der og man er medlem

Rikke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-08-04 13:09

"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> wrote in message

> [...]
> stamtavler man kan få på sin hund? Bare sådan for god videns skyld!
>
> Jeg kan kun komme på DRU, altså uover DKK selvfølgelig- men der må da være

CKU, den fineste af dem alle.
..
..
..
..
..
Christians Kennel Union.

Bare for at bevise at enhver kan lave en stambog.

Fra : Mor Karen

Dato : 17-08-04 18:43

Hej

Undskyld men er det ikke nok med en stambog???

Karen

Fra : MGA

Dato : 17-08-04 19:30

> [...]
> stamtavler man kan få på sin hund? Bare sådan for god videns skyld!
>
> Jeg kan kun komme på DRU, altså uover DKK selvfølgelig- men der må da være

Jeg har en DHL hund - danske hundeejeeres landsforening tror jeg det
betyder - fint orange omslag på stanbogen, men det betyder altså ikke at
hunden er oraaaange. I øvrigt er alle hendes forfædre 1. præmie hunde - det
er jo ikke så tosset at blære sig med overfor en eventuelt hanhund

Mette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 19-08-04 07:54

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er jo ikke så tosset at blære sig med overfor en eventuelt hanhund

Meget sødt, men hvor mange 1. præmier har din egen? :0) Det er sjovere at
blære sig med! Min han's mor sv. champ, og faderen er Int.champ, nord.champ.
osv. osv. Far-far, har meget mere på bagen! Min egen er Dk.champ, han har et
enkelt klub cert (der skal vi have 4), og har to "Bedst i racen" og en
"bedst i modsat" bag sig! Han er snart ved at nærme sig 3 år! SE det kan man
blære sig med overfor kommmende damebesøg :0) Han er med DKK stambog.

Tak for alle jeres svar- ikke fordi jeg agter at have stambøger andre steder
end DKK, men stødte på en GD opdrætter der havde 11 fejlfarvede hvalpe, hvor
på hun tilbød avl på en han, hvis farve ikke er godkendt! + forældrene ikke
på nogen måde er sundhedstjekkede. Hvalpene var med stambog. Så jeg skulle
bare lige finde ud af, hvor det kan lade sig gøre! Og hvem ellers en CKC? I
DKK er der nogen regler der lyder på at tæverne kun må have 6 hvalpe, dvs.
at de andre skal aflives (ikke fordi jeg bakker op om dette), nogle farver
er ikke anerkendte (sådan er det jo indefor alle racer), men i CKC, må du
både lave døve hunde, hunde med 3 ben og jeg ved ikke hvad.....

Heidi

Fra : MGA

Dato : 19-08-04 08:19

> Meget sødt, men hvor mange 1. præmier har din egen?

EN! Nemlig præmien som verdens dejligste hund!

Mette og Kali http://www.metteogthomas.dk/hund/hund.htm

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 19-08-04 08:37

> [...]

> er ikke anerkendte (sådan er det jo indefor alle racer), men i CKC, må du
> både lave døve hunde, hunde med 3 ben og jeg ved ikke hvad.....

CKC: Nemlig, og lige sådan noget, der kan bringe mit <censur> i kog. Min
personlige mening er også den, at netop dem bag CKC har startet "klubben",
fordi de ikke havde mange andre muligheder, hvis nogle, for at få
stambogsført deres hunde, og i og med at hundene er med stambog, så kan
alene det få mangt en hr. og fru Jensen til at "smide penge" på bordet.

CKC's gamle hjemmeside tjekkede jeg ud "for sjov". Den er nu nedlagt til
fordel for en ny, -endnu mindre oplysende. At jeg tjekkede den ud dengang
skyldes, at jeg har kendt dem bag. Blev nysgerrig for at finde ud af, om de
mon var blevet mere seriøse, siden dengang jeg kendte dem. Der var en side
med racerepræsentanter med alverdens link og telefonnumre. Sjovt nok så
eksisterede ingen af de omtalte danske domæner, -de var pudsigt nok alle
ledige via tjek hos dk-hostmaster. Ej heller var nogle af de mange
telefonnumre eksisterende. Og dog... jo, domæne og telefonnummer til deres
egen kennel eksisterede. Ergo: Jeg giver ikke en bønne for deres såkaldte
stambøger og opdræt. I hvert fald forstår jeg godt DKK's advarsel mod netop
CKC.

/Lise-Lotte

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 19-08-04 13:39

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte_slet_@gerding.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lise-Lotte

I stedet for at skrive dunder, hvad så med nogle navne.. Det ville da gavne
meget mere. Så har man da i det mindste noget at gå efter.
Roser man nogen herinde, skydes de straks ned, uanset hvem, så er der altid
nogen som er utilfreds... Så lad os få navne... Det er vel ikke mindre
seriøst, at opgive navne på dem man anser for at være useriøse, som at
navngive dem, som man anser for seriøse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 19-08-04 14:06

> [...]
> seriøst, at opgive navne på dem man anser for at være useriøse, som at
> navngive dem, som man anser for seriøse.

Du skal ikke lede ret meget på fx nettet, før du finder navnene selv.
Iøvrigt behøves ingen direkte navne.. CKC er nok i og med, jeg er af den
klare opfattelse, at CKC og de, jeg ref. til er en og samme. Tidligere var
det også muligt via dk-hostmaster, at slå ejerne bag ckcdan.dk op (et opslag
i dag viser kun, at ejerne ønsker at være anonyme), og der stod det tydeligt
at læse, at det var en og samme, som jeg omtaler. Det må, igen, derfor være
nok, at jeg her alene ref. til CKC uden yderligere navne.

Ellers har samme været omtalt før både her i gruppen og i medierne, -inkl.
tv omhandlende et program om hundehandlere.

/Lise-Lotte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-04 14:19

> [...]
være
> nok, at jeg her alene ref. til CKC uden yderligere navne.

DNS opslag fra DK-Hostmaster på ckcdk.dk:
----
DK Whois database

DK Whois databasen stilles til rådighed af DK Hostmaster A/S, udelukkende
for at assistere brugerne i at finde informationer der vedrører domæner.
DK Hostmaster A/S kan ikke garantere for nøjagtigheden af disse oplysninger
og DK Hostmaster A/S forbeholder sig retten til, ved misbrug, at spærre for
adgang til data.

Domænenavn:ckcdk.dk
DNS:ckcdk.dk
Registreret:2002-02-20

Registrant:

Handle:CKC12-DK
Navn:Continental Kennel Club
Att.:Torben Thorsø
Adresse:Skuderløsevej 20
Postnr. & by:4690 Haslev
Land:Danmark
Telefon:+45 70 23 24 35
E-mail:hostmaster@ckcdk.dk

Fuldmægtig:

[...]

Betaler:

[...]

Navneservere:

ns1.net2net.dkNN196-DK
ns2.net2net.dkNN196-DK

----

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 19-08-04 14:24

> [...]

oplysninger
> og DK Hostmaster A/S forbeholder sig retten til, ved misbrug, at spærre

Hejsa Christian

Tak for rettelsen. Jeg søgte på det gamle domænenavn: ckcdan.dk.
Kan kun sige, at jeg igen er blevet bekræftet i min antagelse. Har nu heller
ikke været i tvivl.

/Lise-Lotte

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 19-08-04 14:24

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 22-08-04 13:52

> [...]
>
> Ellers har samme været omtalt før både her i gruppen og i medierne, -inkl.
> tv omhandlende et program om hundehandlere.

Hej Lise-Lotte

Er det Kim Christensen du mener ???.... Han er da ikke særligt anonym, og er
da vist stadig formand for CKC i Danmark... Det ved jeg da, og jeg har ikke
den fjerneste interesse i CKC... Jeg har en hund som er stambogsført der,
derudover har jeg ingen sammenfaldende interesser.
Før jeg købte ham, anede jeg ikke en disse om CKC...
Er du ikke medlem, eller på anden måde har noget med CKC at gøre, har de
ingen pligt til at fortælle dig, hvem der er formand, eller i bestyrelsen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 10:17

> [...]

dvs.
> at de andre skal aflives (ikke fordi jeg bakker op om dette),

Det er så vidt jeg er informeret ikke DKK men GD klubben, der har de regler
med max. 6 hvalpe.
Latterlig regel imo....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Heidi Jensen

Dato : 20-08-04 09:08

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dvs.
>
> Det er så vidt jeg er informeret ikke DKK men GD klubben, der har de

Ja det er det!!!! Men ja, hvor er det onsvagt! Jeg kan godt følge dem i max.
8 eller 10, da 12 hvalpe for en GD nok er lige voldsomt nok! Men Ok, der er
jo også en masse produktion af GD'erne, men det hjælper ikke med de regler,
da folk så vælger at gå andre veje!

Heidi

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 22-08-04 14:01

> [...]
er
> jo også en masse produktion af GD'erne, men det hjælper ikke med de

Hvordan fortæller man en GD, at den kun må få 6 hvalpe... ?? ..

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 31-08-04 10:12

On Sun, 22 Aug 2004 15:00:32 +0200, "Benny Mortensen 9380" wrote:

>Hvordan fortæller man en GD, at den kun må få 6 hvalpe... ?? ..

Det gør de heller ikke Benny; de afliver de overskydende!

Mvh Sonja