Google udelukker kristent anti-homoseksuel reklame, som betragtes som
hadefuld
Ifølge Google promoverer den kristne bevægelse Stand for Reason had i
deres reklamekampagne for AdWord. AdWord er de betalende reklamer mankan
se på højre side, når man laver en søgning på Google.
Melinda Penner, direktøren for Stand for Reasons operationer, fortæller
at organisationen havde placeret fire reklamer på Google. tre af dem
forblev i systemet, men den fjerde, som førte surfere til et spørgsmål
og svar om homofil ægteskab blev taget ned efter at have kørt i en
to-tre uger.
Ifølge Google, har deres specialister dømt hjemmesiden for at være en
hadeside og deres politik tillod ikke at reklamer diskriminerer andre
grupper, hvilket indbefatter seksuel orientering.
Penner fortalte, at hun spurgte Google om hvad, specielt, var at
betragte som "hadetaler".
- Det de citerer er alle morale domme fra vores religiøs perspektiv, om
at vi betragter homoseksualitet som forkert, fortalte hun.
- Ironisk nok er en af de artikler, de citerer, en af dem hvor vi beder
om at, ud fra vores moral, de homoseksuelle skal behandles med respekt
og kærlighed.
Stand to Reason har en speciel side med artikler om homoseksualitet og
Penner spurgte Google, hvad deres definition af "had" var, da de mente
ikke at de var hadefulde, hvis man holdt sig til ordbogens definition.
- Når vi taler om diskrimination, siger hun, er det rent faktisk Google
som er diskriminerende ved at forbyde vores reklamer.
Det stod angivet i en e-mail Penner modtog fra "Kristie", fra Google,
at: "Google AdWords tillader ikke reklamer eller søgeord som promoverer
had, vold eller forbrydelse mod nogen organisation, person eller gruppe,
beskyttet af loven, dette inkluderes dem, der adskiller sig ved deres
seksuel orientering eller køn"
Penner kritiserede Googles afgørelse ved at påpege, at ved den adfærd,
udelukker Google en side af debatten. Vil man være neutral i så fald må
alle resultater, positive som negative udelukkes. "I stedet for det,
skriver Penner, er søgeresultater udelukkende dem, der er positive over
for homoseksuelle ægteskaber"
Kristie gengældte at resultaterne af søgeroboter er ikke censurerede og
at søgeresultaterne ikke er påvirket af AdWord.
Google, som i øjeblikket er på vej til børsen er stolt af sit firmas
motto: "Don't be evil"
- Hvis det er jeres motto, siger Panner, så må der være ting, I ikke
ønsker os at gøre, og hvis jeres definition af had er at kalde noget for
"evil" (ond), så er I vel en hadegruppe?
Ifølge Penner dukker ingen anti-homoseksuelle reklamer på højre side,
når man søger på det. Samtlige reklamer er pro-homoseksuelle.
Da Google er en privat organisation, kan Penner ikke gøre noget. Der er
ingen lovlig middel, som kan tvinge Google i at acceptere hendes
reklame.
De andre tre reklamer Stand to Reason har i Google er i forbindelse med
udvikling, abort og kristne.
Google har før, på trods af skønne ord om frihed og demokrati, vist sig
at være mere modtagelige for argumenter af Scientologi end af oplysning.
Relaterede links:
Det fulde artikel på engelsk:
http://wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=39992
Google genopretter links til Scientologi-kritisk hjemmeside:
http://www.etsectera.com/nyheder/index.php?option=content&task=view&id=238
Google foretrækker Scientologi
http://www.etsectera.com/nyheder/index.php?option=content&task=view&id=287
Og lidt ud i periferien:
Google blokeret
http://www.etsectera.com/nyheder/index.php?option=content&task=view&id=289
--
Venligst
Cyril
et-sect-era - Aktualitetsblad om sekternes verden
et-sect-era 3. årgang - nr. 49 - Tema: Hjernevask
http://www.etsectera.com/ -
http://www.sekter.org/