Excel 97 fil problem
Fra : Joe Bob

Dato : 09-05-01 13:00

Hej

Jeg har et problem med et Excel ark som indeholder et mellemrum (fx. "test
af regneark.xls"). Men herefter prøver Excel at åbne 3 filer (test.xls,
af.xls og regneark.xls).

Er der nogen som kender til dette problem og har en løsning ?

På forhånd tak

Fra : pre

Dato : 09-05-01 18:28

Jvnf. den uforlignelige hjælpetekst, her på Engelsk, men den findes også
på Dansk:

To make it easier to find your workbooks, you can use long, descriptive
file names. The complete path to the file, including drive letter,
server name, folder path, file name, and a three-character file name
extension, can contain up to 218 characters. File names cannot include
any of the following characters: forward slash (/), backslash (\),
greater-than sign (>), less-than sign (<), asterisk (*), question mark
(?), quotation mark ("), pipe symbol (|), colon (:), or semicolon (;).

If you work with other programs that do not support long file names, you
should limit file names to eight characters.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Morten Kristensen

Dato : 09-05-01 23:45

Hej,

jeg ved ikke om det virke Excel'97,
men det virker til Excel2000 :

Gør som følger :
Klik 'Start' -> 'Kør'
og tast :
excel /regserver

Det skulle gerne nulstille forskellige
Excel-indstillinger, der ibland filassociationer.

Mvh
Morten

--
Morten Kristensen; mailto:mokris@image.dk
Phone +45 3871 2114 - GSM +45 2682 4053

Fra : Joe Bob

Dato : 22-05-01 13:45

Hej,

Det hjalp desværre ikke

Men ellers tak for hjælpen

Fra : pre

Dato : 22-05-01 21:43

To forslag:
Hvis det kun er den ene fil det drejer sig om - kopier den til en
folder, hvor den er nem at finde (C:) og hvor der ikke er andre af samme
type. Genstart Windows i Ms-DOS mode. Fra prompten, når der står C:,
skriv følgende:
Dir *.xls og tryk Enter. Nu skulle filen komme på skærmen. Skriv nu:
Ren *.xls Rettet.xls. Skriv igen: Dir *.xls.
Er rettet.xls nu på skærmen så er sagen løst. Genstart Windows og
kopier filen på plads. Slet Originalen.

Er det generelt for alle/flere filer, klik på Hjælp og vælg Find og
Erstat. Så gennemgår installationsrutinen alle filer og retter evt.
fejl.