Blokere for en irriterende popup
Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-08-04 19:00

En af mine venner har sat en popup på min side, når man går ind på den fra
hans side, og han vil ikke fjerne den
Findes der ikke en måde, hvorpå man vha. Javascript eller noget andet
scriptsporg kan fjerne den?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-08-04 19:42

"Lasse Madsen" <lass1987@hotmail.com> writes:

> En af mine venner har sat en popup på min side, når man går ind på den fra
> hans side, og han vil ikke fjerne den

Så lad være med at gå ind på hans side. Hvor mange gider alligevel
det :) Bare sørg for at din side er mere interessant end hans, så
kommer folk direkte til dig.

Det er nok ikke en popup på *din* side, men en popup der laves af hans
side, lige inden den skifter.

Hvis du giver et link til hans side, så kan vi se på koden.

> Findes der ikke en måde, hvorpå man vha. Javascript eller noget andet
> scriptsporg kan fjerne den?

Næppe. Hvis hans side ligger på et andet domæne, så har du ikke
rettigheder til ret meget i forhold til den.

Hvis han har været så letsindig at give vinduet et navn, så kan du
måske åbne din egen popup med samme navn, og derved få kontrol over
vinduet. Så kan du lukke det igen. Det letteste for ham er dog ikke
at give vinduet et navn, så det er næppe en løsning, og slet ikke en
holdbar en.

/L

Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-08-04 20:52

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> Så lad være med at gå ind på hans side. Hvor mange gider alligevel
> det :) Bare sørg for at din side er mere interessant end hans, så
> kommer folk direkte til dig.

Ja, det har du selvfølgelig ret i, men jeg har ikke råd til et domæne lige
nu, så jeg bliver nødt til at bruge en eller andens hjemmeside til at hoste
den, og der har jeg valgt hans

> Det er nok ikke en popup på *din* side, men en popup der laves af hans
> side, lige inden den skifter.

Det er samme metode, som der er bagved et .tk-domæne

> Hvis du giver et link til hans side, så kan vi se på koden.

Det er ret svært at give den lige nu, da den ikke virker for tiden

> Næppe. Hvis hans side ligger på et andet domæne, så har du ikke
> rettigheder til ret meget i forhold til den.

Nej, men det kunne jo godt være

> [...]
> vinduet. Så kan du lukke det igen. Det letteste for ham er dog ikke
> at give vinduet et navn, så det er næppe en løsning, og slet ikke en

Det er nogenlunde samme metode som .tk-domæner, hvis ikke det er den samme
Kører .tk-domæner med navne på popup-vinduerne?

> /L

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-08-04 21:05

Lasse Madsen wrote:

> Ja, det har du selvfølgelig ret i, men jeg har ikke råd til et domæne
> lige nu, så jeg bliver nødt til at bruge en eller andens hjemmeside
> til at hoste den, og der har jeg valgt hans

Jeg har lige - helt gratis - oprettet domæne på www.frac.dk :
ginnerskov.frac.dk.

Det giver 25 MB serverplads, php, .htaccess, MySQL Database, SSI, CSS, Ingen
reklamer på hjemmesiden, POP3 E-Mail adresse.

der er således ikke nogen undskyldning ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-08-04 12:27

> der er således ikke nogen undskyldning ;)

Jo, min Mozilla låser
Nogen, der har andre forslag?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-08-04 12:35

Lasse Madsen wrote:

> Jo, min Mozilla låser

Det kan vist ikke være serverens skyld. Jeg bruger også Mozilla som
standardbrowser og jeg har ingen problemer. Det må bero på noget i den side,
du har lavet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-08-04 19:42

> Det kan vist ikke være serverens skyld. Jeg bruger også Mozilla som
> standardbrowser og jeg har ingen problemer. Det må bero på noget i den
side,
> du har lavet.

Den går i stå, når jeg vil oprette en bruger

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-08-04 22:03

Lasse Madsen wrote:

> Den går i stå, når jeg vil oprette en bruger

?

Prøv at tømme din browsers cache. Det fungerede da helt uden problemer, da
jeg i forgårs var inde med min Mozilla for at oprette mig som bruger - hele
to gange (to konti).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-08-04 21:58

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> writes:

> Det giver 25 MB serverplads, php, .htaccess, MySQL Database, SSI, CSS, Ingen
> reklamer på hjemmesiden, POP3 E-Mail adresse.

Wow! Understøtter de også CSS! Sådan en må jeg have! :P

(resten ser såmænd godt nok ud, og jeg har da også lige oprette en,
så jeg kan lege lidt :)
/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-08-04 22:40

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Wow! Understøtter de også CSS! Sådan en må jeg have! :P

Ja, OK, jeg remsede bare deres liste af.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk