ThinStation
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-04 21:11

Hey!

Jeg er her i gruppen blevet anbefalet omtalte til en sløv PC.

Men jeg har meget svært ved at gennemskue den dokumentation der er på
websitet.

Det drejer sig som en gammel P200 som skal arbejde sammen med en linux
server. Altså den skal starte programmer og suge kraft fra den server
(jeg har forstået at det er sådan det fungerer).

Jeg har ikke adgang til floppy.

Nogen som kan sparke mig i gang, som evt. har prøvet det før?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Michael Eriksen

Dato : 15-08-04 23:37

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har ikke adgang til floppy.
>
> Nogen som kan sparke mig i gang, som evt. har prøvet det før?

Start TS-O-Matic og sæt din hardware osv. i build.conf.

Tilpas thinstation.conf.buildtime og hav:

SESSION_0_TYPE=x
SESSION_0_SCREEN=0
SESSION_0_X_SERVER=192.168.1.2 eller hvad din server nu hedder.
SESSION_0_X_OPTIONS="-query"
SESSION_0_AUTOSTART=On

Hav alle andre sessions udkommenteret.

Vær omhyggelig med netværkssektionen og hav her

NET_USE_TFTP=Off (eftersom du CD-boot'er)

Build (det tager 10-20 sek) og download din ISO.

Det her burde være nok til at få dig startet.

En CD-RW er nok en god ide...

Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-04 08:26

Michael Eriksen skrev:

> [...]
>
> NET_USE_TFTP=Off (eftersom du CD-boot'er)
>
> Build (det tager 10-20 sek) og download din ISO.
>
> Det her burde være nok til at få dig startet.

Er det så bare at brænde den efterhfølgende og boote op?

Fra : Michael Eriksen

Dato : 16-08-04 08:57

> Er det så bare at brænde den efterhfølgende og boote op?

Ja.

Et tip: Får du brug for at kikke i logfiler, så tryk Ctrl-Alt-F2. Log in
som root med det password, du satte i build.conf.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-04 18:13

Michael Eriksen skrev:

> Ja.

Cool

> Et tip: Får du brug for at kikke i logfiler, så tryk Ctrl-Alt-F2. Log in
> som root med det password, du satte i build.conf.

OK.

Ja jeg er sq nødt til at se om det virker om ikke andet så for at have
prøvet det - konen snakker noget om nyt hardware nu så måske det ender
ultimativt med det.

Tak indtil videre!