Ukrudt i græsplænen - hvad gør man?
Fra : K-man

Dato : 15-08-04 14:43

Hej alle

Jeg har en plæne der er anlagt af to omgange.

Første del er fra sidste forår og anden del er fra dette forår.

.......men jeg synes der er for meget ukrudt. Hvad pokker kan man gøre?
Mælkebøtter graver jeg op, men den er fuld af løver og nogle stængel et
eller andet der kravler helt nede ved jorden hvor klipperen (cylinder) ikke
kan nå dem.

Hvad kan man gøre? Gift? Gødning? og hvilket mærke og hvornår skal det
gøres? Det er jo en umulighed at rende rundt og fjerne alt det
manuelt.............

mvh

VK

Fra : Lars

Dato : 15-08-04 15:13

Hejsa,

"K-man" <k-man@FJERnfjernggjjjhgi.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvad kan man gøre? Gift? Gødning? og hvilket mærke og hvornår skal det
> gøres? Det er jo en umulighed at rende rundt og fjerne alt det

Tjaeh - vi løste det med en kombination af en god gang havekalk og gødning.
Herefter når det hele var i god vækst sprøjtede vi en gang med Toxan
plænerens. Efterfølgende jævnlig klipning af plænen. Det har givet os en
ganske pæn plæne uden for meget andet end græs i.

** Lars