Uden rammer
Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-08-04 15:58

Hvorfor en browser kan man bruge til at se en hjemmeside uden frames?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-08-04 17:58

Lasse Madsen skrev:

>Hvorfor en browser kan man bruge til at se en hjemmeside uden frames?

Af nyere browsere, Opera, hvor rammevisning kan slås fra.

http://opera.com
--
Knud

Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-08-04 23:15

> Af nyere browsere, Opera, hvor rammevisning kan slås fra.

Har du en beskrivelse til, hvordan man fjerner det i Opera?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-08-04 23:49

Lasse Madsen skrev:

>Har du en beskrivelse til, hvordan man fjerner det i Opera?

[Alt]+[P] => Page Style => fjern flueben ved »Enable frames«.
--
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-08-04 06:22

Lasse Madsen wrote:

> Hvorfor en browser kan man bruge til at se en hjemmeside uden frames?

Det kan du sådan set i de fleste browsere. Knud skriver, hvordan du gør
i Opera. I Mozilla kan du via et højreklik vælge kun at få vist den
valgte ramme. I Internet Explorer kan det lade sig gøre ved hjælp af en
bookmarklet - et lille link i form af et JavaScript, der automatisk får
den største ramme til at fylde hele browseren.

Du kan finde den nævnte bookmarklet på denne side under navnet Biggest
Frame To Top:
http://www.bookmarklets.com/tools/look/index.phtml
Vil du have hjælp til bookmarklets, så send mig en mail.

Jeg vil dog anbefale dig en af de andre browsere, da du her får en masse
andre fordele end blot det at kunne fjerne rammer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-08-04 08:59

Kim Ludvigsen skrev:

>I Mozilla kan du via et højreklik vælge kun at få vist den
>valgte ramme.

Medmindre, der er et javascript, som forhindrer en side i at
blive vist uden for framesættet (men så må man jo slå javascript
fra).

Men, det er jo ikke helt det samme, som man opnår i Opera, man
slår ikke visning af frames fra.

I Opera får man vist indholdet i den del af indexsiden, som er i
<noframes> og altså ikke en af siderne i framesættet.

Det kan man mig bekendt ikke i Mozilla/Firefox.

Iøvrigt kan man også i Opera få vist en af siderne i et framesæt.
--
Knud