importer
Fra : Battlefield´s

Dato : 14-08-04 13:57

Hej
Er der nogen, der ved om man får en dansk stamtavle på en import eller om
hunden stadig har sin oprindelige stamtavle?
Jeg har nemlig importeret en racekat og her får man en ny dansk stamtavle
med nyt stb.nr. Men hvordan er det med hundene?
(Jeg tænker på DKK-hunde)
Hilsen Vibeke, der bare er nysgerrig

---

Fra : Vera Jensen

Dato : 14-08-04 14:47

Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev:
Hej Vibeke.
Jeg har en cavalier importeret fra Holland. Det er godt nok 4 år
siden, men jeg mener det stadig er sådan.
Hunden har sin oprindelige stambog. Dansk Kennel Klub's reg. nr.
er påklæbet, og det er det nummer, man skal bruge, når man melder
til udstillinger og anden konkurence.
med venlig hilsen
Vera

Fra : Louise

Dato : 14-08-04 20:02

Hvis du køber en hund i et andet land skal du sørge for at enten dit
navn står på stamtavlen eller på en købskontrakt, som du medsender
(kopi). Desuden skal det selvfølgelig være en stamtavle, hvor hundens
aner i 3 generationer fremgår og iøvrigt en stambog unde FCI.

DKK registrerer så hunden, stempler dens udenlandske stambog med dato
og DKK-reg nr og returnerer den til dig. Du får altså ikke en ny
stambog, men beholder hundens udenlandske med påtegnet/stemplet DKK
nr.

Louise

www.malinoise.dk

Fra : Snasse

Dato : 14-08-04 22:10

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og DKK-reg nr og returnerer den til dig. Du får altså ikke en ny
> stambog, men beholder hundens udenlandske med påtegnet/stemplet DKK

Er det samme regler hvis man hellere vil have hunden registreret et andet
sted, som f.eks DRU eller er det kun DKK der "tager imod" udenlandske
hunde..??

Mh Susanne

Fra : qfha

Dato : 15-08-04 11:19

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<411e0c11$0$26361$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> Jeg har nemlig importeret en racekat og her får man en ny dansk stamtavle
> med nyt stb.nr. Men hvordan er det med hundene?

--------

For ca 5 år siden ændrede DKK reglerne om omregistrering, således man
ikke længere udstedte danske stambøger til importer. Men blot satte
dansk registrering på den udenlandske. Jeg må sige, jeg finder det
lidt upraktisk, da vi i arrangementsammenhæng ofte bruger stambøgerne
og personalet altid skal bruge meget tid på at finde ud af hvad der er
op eller ned på stambøgerne.

mvh
qfha

Fra : Louise

Dato : 15-08-04 15:20

Aner ikke hvad DRU og andre laver, men mon ikke de også registerer
udenlandske hunde hvis det er fra et forbund de samarbejder med?

Mht at man beholder den gamle stambog, så synes jeg det er ok. Det
giver sådan lidt afveksling i papirerne. Noget jeg dog er lidt
utilfreds med er at de åbenbart har svært ved at læse navnene rigtigt.
Min ene importerede hunds navn er efterfulgt af et -T som hentyder til
varianten (tervueren) og hun hedder nu Luavjans Uary-T på stambogen
ifølge DKK. Petitesser, ja ja, men en lidt dum fejl da hunden jo ikke
er registreret med det navn i sit hjemland.

Men en ting jeg iøvrigt er utilfreds med med de "nye" DKK stambøger er
at hele faderens familie står først istedet for som før, hvor
bedsteforældre stod på en side og oldeforældre på den næste. Det
virker rodet og forfordeler hanhundens afstamning lidt.

Hilsen sarte Louise

Fra : Susanne Drews

Dato : 15-08-04 16:07

On 15 Aug 2004 07:20:16 -0700, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:

> [...]
>bedsteforældre stod på en side og oldeforældre på den næste. Det
>virker rodet og forfordeler hanhundens afstamning lidt.

Tværtimod, hvis det, du skriver, er at faderens afstamning får mest
opmærksomhed, er det resten, der bliver forfordelt. Undskyld, jeg
kunne ikke lade være .

/Sus
- Hundeejer & sprogrøgter

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-08-04 17:18

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Tværtimod, hvis det, du skriver, er at faderens afstamning får mest
> opmærksomhed, er det resten, der bliver forfordelt. Undskyld, jeg

Hej
Tak skal I alle have for opklaringen. Hos kattene beholder vi både den
originale + får en ny dansk stamtavle med dansk stambogsnummer, det er
praktisk når der ofte er stemplet vaccinationer og andet i den originale
stambog (et krav hos kattene er mindst 1 x vac. inden salg).
Hilsen Vibeke

---

Fra : Louise

Dato : 16-08-04 10:59

Kan du pikle hjem og røgte køer istedet? Bare fordi jeg ikke er den
hurtigste hare i skoven behøver du ikke at mobbe!!!

Louise (der føler sig forfulgt og gjort grin med. Og det er IKKE
sjovt)

Fra : Susanne Drews

Dato : 16-08-04 13:32

On 16 Aug 2004 02:59:15 -0700, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:

>Kan du pikle hjem og røgte køer istedet? Bare fordi jeg ikke er den
>hurtigste hare i skoven behøver du ikke at mobbe!!!

Ro på, Louise. Du skrev noget vrøvl - og jeg gjorde opmærksom på, at
min kommentar var OT. Jeg kan selvfølgelig ikke forhindre dig i at
opfatte det som mobning, men i stedet kunne du jo vælge at sige: "Aha!
Der var noget, jeg havde misforstået!"

Usenet er en herlig ting. Det bliver det imidlertid kun ved at være,
hvis vi også tager banale sproglige misforståelser i opløbet - hver
gang. I stedet for at vente 20 år på, at tilstrækkelig mange
misforstår, så et begreb vitterlig ændrer betydning.

>Louise (der føler sig forfulgt og gjort grin med. Og det er IKKE
>sjovt)

Spis nu din tudekiks og kom videre .Skulle jeg begå tilsvarende
fejl, vil jeg gerne have det at vide - det er da den eneste måde, jeg
lærer noget på

/Sus
- som ikke kan røgte køer, da hun kun har begrænset husdyrtilladelse.
Falktisk kun til Pluto.