Mærkelig fejl besked..
Fra : Esben Laursen

Dato : 14-08-04 10:00

Efter en opdatering til 2.6.7 kernen, får jeg denne (fejl)besked når mine
mrtg statestikker kører:

Unknown HZ value! (93) Assume 100.

Jeg har dog også set den når jeg opretter et nyt domæne i min
qmail/vpopmail.

Er der nogen der ved hvad det kunne være??

Hygge

Esben

Fra : Peter Makholm

Dato : 14-08-04 14:32

"Esben Laursen" <hyber@nospam.hyber.dk> writes:

> Unknown HZ value! (93) Assume 100.

Jeg vil æde min gamle hat på at google har set den fejlbesked masser af
gange.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his

Fra : Esben Laursen

Dato : 14-08-04 16:28

Peter Makholm wrote:

> Jeg vil æde min gamle hat på at google har set den fejlbesked masser
> af gange.

mmjaeee, jeg syntes ikke lige at kunne se skoven for bare træer... Kan det
passe det har noget at gøre med SMP??

Kan vi få et hint mere??

--
Esben

Fra : FePe

Dato : 14-08-04 17:27

Esben Laursen wrote:

> mmjaeee, jeg syntes ikke lige at kunne se skoven for bare træer... Kan det
> passe det har noget at gøre med SMP??
>
> Kan vi få et hint mere??

Prøv at søg efter 'Unknown HZ value!'.

- FePe.

Fra : Esben Laursen

Dato : 18-08-04 19:34

FePe wrote:

> Prøv at søg efter 'Unknown HZ value!'.

Det eneste jeg har kunnet finde af bruglighed er:

http://lists.debian.org/debian-user/2001/12/msg00369.html

Men det kan da ikke passe jeg skal ind og rette i kildekoden for at
undertrykke fejlmeddelsen... Det retter jo ikke fejlen, men bare fjerner
fejlmeddelsen..

Jeg har ikke haft problemer med det før nu, efter en opgradering til 2.6.7
kernen..

Nogen ideer?

--
Esben

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 14-08-04 21:07

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Jeg vil ?de min gamle hat p? at google har set den fejlbesked masser af
> gange.

http://www.ussg.iu.edu/hypermail/linux/kernel/0407.1/0237.html

Giver et bud, men ingen af svarene er rigtigt gode. Det lader til at
vaere et timingproblem. Men hvad det skyldes kommer der ikke noget
endegyldigt svar paa, ud over elendigt programmel.

--
j.