fjederstål, båndfjeder eller noget i den s~
Fra : Peter Holm

Dato : 13-08-04 17:26

hej
hvor i århus finder jeg noget stålbånd der fjedrer (fjedrerstål eller hvad
det nu hedder) der kan laves til en fleksibel ring?
Det skal ca. være 5-7 mm bredt.

Silvan var som sædvanligt eet stort spørgsmålstegn.

Mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 18:27

Den Fri, 13 Aug 2004 18:26:03 +0200, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev:

>hvor i århus finder jeg noget stålbånd der fjedrer (fjedrerstål eller hvad
>det nu hedder) der kan laves til en fleksibel ring?
>Det skal ca. være 5-7 mm bredt.

Find en fjederfabrik ( brug Google ) og spørg pænt om de kan undvære
en stump, de sælger næppe til private så tal godt for din syge moster

--
Jens OZ2JP callto://jensep

And don't ever start a sentence with a conjunction.

Fra : Rasmus

Dato : 15-08-04 08:02

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det nu hedder) der kan laves til en fleksibel ring?
> Det skal ca. være 5-7 mm bredt.
>
> Silvan var som sædvanligt eet stort spørgsmålstegn.

Eller prøv hos nogle maskinfabrikker og de lokale smedeværsteder.

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 16-08-04 10:27

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in

> hej
> hvor i århus finder jeg noget stålbånd der fjedrer (fjedrerstål eller
> hvad det nu hedder) der kan laves til en fleksibel ring?
> Det skal ca. være 5-7 mm bredt.

Hmmm 5-7 mm. Hvad med en af de der billige afløbsrenser fiduser.
Dem der med et oprullet jernbånd. Er ret sikker på det er fjerderstål.

Eller nak en plæneklipper fra containeren på genbrugspladsen.
Skru de 3 skruer ud der holder låget med startsnoren.
Der sidder også en båndfjeder.
Resterne afleverer du bare dagen efter igen.....

Ellers spørg hos en hugger/skrothandler.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Peter Holm

Dato : 16-08-04 16:34

> Hmmm 5-7 mm. Hvad med en af de der billige afløbsrenser fiduser.
> Dem der med et oprullet jernbånd. Er ret sikker på det er fjerderstål.

det var også min tanke da jeg var i Silvan - jeg prøvede at rulle en af
disse afløbsrensere ud og testede dens fjederegenskaber, men de er liiiige i
underkanten. Jeg tror også kun den var 3-5 mm. Så jeg skal nok op på 7-10mm
før det dur, men mindre der selvfølgelig er forskel på stålets fjederevne.

> [...]
> Der sidder også en båndfjeder.
> Resterne afleverer du bare dagen efter igen.....
>
> Ellers spørg hos en hugger/skrothandler.

Jeg vil spørge rundt omkring.

Tak for feedback.
Peter