Flerårsplanter og blomster ?
Fra : Marineflyver

Dato : 12-08-04 22:43

Hej !

Jeg leder efter et sted, hvor man kan se en omfattende liste over
flerårsplanter og -blomster, gerne med billeder og evt. en forklaring.
Findes et sådan sted eller findes der en bog om dette ?

Mvh.

Marineflyveren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-04 23:29

"Marineflyver" <marineflyverFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> flerårsplanter og -blomster, gerne med billeder og evt. en forklaring.
> Findes et sådan sted eller findes der en bog om dette ?

Jamen Nettet er jo lige stedet. Søg under de navne du kender, og det vælter
frem. Bøger er der masser af, men de lider af at man er nødt til at købe 10
for at være dækket ind, og prisen er 10 gange for høj.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Marineflyver

Dato : 13-08-04 14:27

Jamen, findes der ikke en liste over flerårsplanter og -blomster således, at
man ud fra den kan finde noget om blomsten eller planten f.eks. på Nettet?
Der er jo godt nok mange planter man skal kigge på, inden man får sorteret
et-års planterne fra.-Og så er det jo ikke engang sikkert at de forskellige
websites fortæller, om de er et-års eller flerårs.

Mvh.

Marineflyveren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-04 14:43

> [...]
forskellige
> websites fortæller, om de er et-års eller flerårs.

Jo, dem kommer du automatisk til ved at søge. Den der søger.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-08-04 20:36

On Fri, 13 Aug 2004 00:29:11 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Jamen Nettet er jo lige stedet. Søg under de navne du kender, og det vælter
>frem. Bøger er der masser af, men de lider af at man er nødt til at købe 10
>for at være dækket ind, og prisen er 10 gange for høj.

Intet slår en god (have-)bog! Vist kan man finde mange sjove ting på
nettet - men endnu har jeg til gode at se den side som er lige så godt
som f.eks Havens Staudeleksikon eller Havens Planteleksikon.

Indrømmet, de to (eller rettere tre bøger) koster knaster. Men man får
virkelig valuta for pengene. Jeg ville i mit daglige arbejde nødigt
undvære disse opslagsværker.

Desuden er det de færreste som kan slæbe deres computer med ud på
terassen og læse om alle planterne på nettet - der er en bog noget
nemmere.

Endelig kan enhver indbygger her i landet gå en tur på biblioteket og
ganske gratis se i den ene gode havebog efter den anden.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Aase

Dato : 13-08-04 11:05

> Jeg leder efter et sted, hvor man kan se en omfattende liste over
> flerårsplanter og -blomster, gerne med billeder og evt. en forklaring.
> Findes et sådan sted eller findes der en bog om dette ?

Jeg vil anbefale dig at starte på biblioteket. Det findes glimrende bøger om
stauder og om buske. Så kan du jo senere købe bøger og/eller finde
supplerende oplysninger på nettet.
Hilsen
Aase