Mandrake rpms på en SuSE ?
Fra : Dan Christensen

Dato : 08-05-01 22:28

Hi ng

Er det muligt at benytte nogle af de KDE2 rpm's som ligger på mdk 8.0
cd'erne ? grunden til jeg spøger er at jeg er ved at dl KDE2.1.1 fra SuSE
og jeg har kun en modem forbindelse, såååå gab. men jeg har lm 8.0 på cd'er
så hvis jeg lige kunne snuppe lidt fra dem vil det jo være fint, men jeg
vil lige høre inden jeg kommer til at lægge maskinen helt ned i mit forsøg

TIA
dc

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-05-01 09:47

Dan Christensen skrev:

> Er det muligt at benytte nogle af de KDE2 rpm's som ligger på mdk 8.0
> cd'erne ?

Nogle vil virke, andre vil ikke. Som udgangspunkt er det en dårlig ide.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : "derly lütken"

Dato : 10-05-01 08:35

In article <hco9d9.2m6.ln@linux.local>, "Dan Christensen"
<dan.chr@12move.dk> wrote:

> Er det muligt at benytte nogle af de KDE2 rpm's som ligger på mdk 8.0
> cd'erne ?

"No good for white man" :)

Jeg har forsøgt det med meget dårlligt resultat. Katalogstrukturerne er
vidt forskellige, hvilket endda kunne være, men hvad værre er, så ender
det med (gjorde det hos mig), at der kommer fejlmeddeleser om at denne
og hin fil ikke kan findes endskønt den ligger på systemet....

Hvis du skal/vil klone, så er RH v6.2 et bedre bud at snuppe noget fra

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-05-01 13:28

"derly lütken" <derly@stofanet.dk> wrote:

>Hvis du skal/vil klone, så er RH v6.2 et bedre bud at snuppe noget fra

Det undrer mig lidt. Mandrake er jo fra gammel tid bare en RedHat i
forklædning. Om det har ændret sig ved jeg ikke, men f.eks. netconf
findes i Mandrake 8.0, og det er da vist et RedHat-værktøj?

SuSe har til gengæld altid været kendt for en anden filplacering end
RedHat.

Så mit gæt ville være, at man kan slippe relativt godt fra at bytte
pakker mellem Mandrake og RedHat, mens man skal bruge SuSe-pakker til
SuSe. Men det er bare et gæt. Ikke noget, jeg har testet.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer