|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Fra 80 km/t til bakgear? Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-07-04 19:11
 | 
 |  | Blot for nysgerrighedens skyld:
 
 Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til at
 sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra 4.
 eller 5. gear?
 
 
 
 
 |  |  | 
  bme (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bme
 | 
 Dato :  03-07-04 19:17
 | 
 |  | 
 <dtext> skrev i en meddelelse
 news:40e6f69f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Blot for nysgerrighedens skyld:
 >
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 
 Man bestiller tid til at få en ny gearkasse monteret - og undskylder til
 alle indenfor 300 meter at de blev halvdøve af det skrald det gav.
 
 /bo
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-07-04 19:18
 | 
 |  | 
 
            "bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse
 news:40e6f7f9$0$23873$14726298@news.sunsite.dk...
 > Man bestiller tid til at få en ny gearkasse monteret - og undskylder til
 > alle indenfor 300 meter at de blev halvdøve af det skrald det gav.
 LOL, ja jeg havde egentlig i tankerne en eksploderende gearkasse af nukleare
 dimensioner    |  |  | 
  Kispus (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kispus
 | 
 Dato :  03-07-04 19:44
 | 
 |  | 
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 
 Sikke da noget fis at spørge om !!!!
 Du ødelægger det for os andre der har noget seriøs at spørge om !!!!!
 John
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Beer Hansen (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  03-07-04 19:53
 | 
 |  | 
 
            Kispus wrote:
 >
 > Sikke da noget fis at spørge om !!!!
 > Du ødelægger det for os andre der har noget seriøs at spørge om !!!!!
 >
 Hvad er det lige nøjagtigt han ødelægger for dig ?
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Peter C:\\> (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter C:\\>
 | 
 Dato :  03-07-04 19:56
 | 
 |  | 
 > Sikke da noget fis at spørge om !!!!
 > Du ødelægger det for os andre der har noget seriøs at spørge om !!!!!
 > John
 Det mener du forhåbentlig ikke seriøst ?
 -- 
 MVH Peter C:\
 - - -
 Bil-litteratur til salg på http://www.pc8.dk/litt-salg.htm |  |  | 
   No1 (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : No1
 | 
 Dato :  03-07-04 20:35
 | 
 |  | 
 
            Hvis det ikke er seriøst, er det faktisk en OK joke    |  |  | 
    Peter G C (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  03-07-04 21:58
 | 
 |  | 
 
            "No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse
 news:40e70a5d$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hvis det ikke er seriøst, er det faktisk en OK joke    LOL - enig.
 /Peter
            
             |  |  | 
  Palle S. (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Palle S.
 | 
 Dato :  03-07-04 19:46
 | 
 |  | 
 >
 > Sikke da noget fis at spørge om !!!!
 > Du ødelægger det for os andre der har noget seriøs at spørge om !!!!!
 > John
 >
 > Og det skulle komme fra en der har overfyldt gruppen med overflødige
 billeder og info om en gammel Volvo !!!
 
 
 Palle
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kispus (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kispus
 | 
 Dato :  03-07-04 20:42
 | 
 |  | 
 > > Og det skulle komme fra en der har overfyldt gruppen med overflødige
 > billeder og info om en gammel Volvo !!!
 > Palle
 
 JA, MISUNDELSEN LYSER LANGT VÆK !!!
 
 
 
 
 |  |  | 
    Palle S. (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Palle S.
 | 
 Dato :  03-07-04 21:20
 | 
 |  | 
 
 > JA, MISUNDELSEN LYSER LANGT VÆK !!!
 >
 
 Hvis det gør dig glad at tro det , så vil jeg da ikke vække dig i din våde
 drøm
 
 Palle
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Landberg (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Landberg
 | 
 Dato :  03-07-04 22:07
 | 
 |  | 
 
            > Sikke da noget fis at spørge om !!!!
 > Du ødelægger det for os andre der har noget seriøs at spørge om !!!!!
 > John
 Mon ikke din hjernes evne til at fungere et kort øjeblik spillede dig et -
 ja "kispus"....
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
  _Carsten_ (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : _Carsten_
 | 
 Dato :  04-07-04 14:41
 | 
 |  | 
 "Kispus" <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
 news:40e6fe60$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > Sikke da noget fis at spørge om !!!!
 > Du ødelægger det for os andre der har noget seriøs at spørge om !!!!!
 > John
 
 Den eneste der ødelægger noget er dig over for dig selv, ved at komme med,
 et så latterligt svar!
 
 Carsten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian S (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian S
 | 
 Dato :  03-07-04 19:44
 | 
 |  | 
 <dtext> wrote in message
 news:40e6f69f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Blot for nysgerrighedens skyld:
 >
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 Jeg tror faktisk ikke det er muligt at få den i gear.
 Men der er ihvertfald på nogle biler monteret en "lås" eller spærre, så man
 ikke
 kan gå fra 5 og ned i "racergear"    Mvh
 Christian S
            
             |  |  | 
  Leonard (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  03-07-04 21:03
 | 
 |  | 
 
            "Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> wrote:
 >Jeg tror faktisk ikke det er muligt at få den i gear.
 >Men der er ihvertfald på nogle biler monteret en "lås" eller spærre, så man
 >ikke
 >kan gå fra 5 og ned i "racergear"    Den lås kan jo være defekt!
 Jeg kørte en gang for mange år siden i en Toyota Hiace med ratgear.
 Havde lige hentet en fin motorcykel til ca. 100.000 kr. hos en kunde
 og var på vej tilbage til værkstedet på en jysk landevej. Vel oppe i
 fart ville jeg lige lægge den i højeste gear, uden at have lagt mærke
 til at jeg allerede havde skiftet de gange jeg kunne, og bakgearet
 ligger såmænd bare som det næste gear. Skiftet skete uden problemer,
 eneste forskel var et lille klonk, som heldigvis fik mig til at tænke
 over hvad det var der skete og lade være med at løfte foden fra
 koblingen. Ellers havde jeg sgu nok smadret en motorcykel ...
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
            
             |  |  | 
  Lars P (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars P
 | 
 Dato :  04-07-04 11:02
 | 
 |  | 
 "Christian S" <Realbadass@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:40e6fe9b$0$14553$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > <dtext> wrote in message
 > news:40e6f69f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Blot for nysgerrighedens skyld:
 > >
 > > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer
 til
 > at
 > > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 > 4.
 > > eller 5. gear?
 >
 > Jeg tror faktisk ikke det er muligt at få den i gear.
 > Men der er ihvertfald på nogle biler monteret en "lås" eller spærre, så
 man
 > ikke
 > kan gå fra 5 og ned i "racergear"    Står R'et på gearstangen ikke for  "Raket gear" ?
 -Lars
 >
            
             |  |  | 
  Ukendt (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-07-04 19:50
 | 
 |  | 
 
 > Blot for nysgerrighedens skyld:
 >
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 
 Jeg så på discovery gjorde de det med en grøn Sierra. Bilen snurrede rundt
 med det samme med blokerede baghjul.
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  05-07-04 01:48
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 03 Jul 2004 20:49:55 +0200, Tom wrote:
 > Jeg så på discovery gjorde de det med en grøn Sierra. Bilen snurrede
 > rundt med det samme med blokerede baghjul.
 Feeeeeed    -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
  Fly Christensen (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  05-07-04 09:29
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 3 Jul 2004 20:49:55 +0200, "Tom"
 <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >Jeg så på discovery gjorde de det med en grøn Sierra. Bilen snurrede rundt
 >med det samme med blokerede baghjul.
 Okay. Så en _grøn_ Sierra er ikke den næste bil, man skal have!    Fly
            
             |  |  | 
   Ukendt (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-07-04 18:41
 | 
 |  | 
 > >Jeg så på discovery gjorde de det med en grøn Sierra. Bilen snurrede
 rundt
 > >med det samme med blokerede baghjul.
 >
 > Okay. Så en _grøn_ Sierra er ikke den næste bil, man skal have!    Nix en rød er meget hurtigere
 --
 Tom
            
             |  |  | 
    Olesen (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  05-07-04 21:26
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:40e99293$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 
 > Nix en rød er meget hurtigere
 
 -de ruster heller ikke nær så slem.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-07-04 21:46
 | 
 |  | 
 
 >
 > > Nix en rød er meget hurtigere
 >
 > -de ruster heller ikke nær så slem.
 
 næh det er kun hvide fra 82' som ruster
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
      Troels [around 9000] (07-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels [around 9000]
 | 
 Dato :  07-07-04 21:46
 | 
 |  | > næh det er kun hvide fra 82' som ruster
 
 11. måned 82 - husk det.
 
 // Troels
 
 
 
 
 |  |  | 
    Fly Christensen (06-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  06-07-04 10:08
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 5 Jul 2004 19:40:38 +0200, "Tom"
 <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >Nix en rød er meget hurtigere
 Jeg ved det! Jeg har selv haft en.    Fly
            
             |  |  | 
  tb [8550] (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tb [8550]
 | 
 Dato :  03-07-04 20:58
 | 
 |  | 
 
            > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 Erfaring fra sidste uge : Fra først til bak med 20kmt.  en masse knurren og
 derefter opgivet. Det kunne ganske simpelt ikke lade sig gøre...
 hvorfor jeg gjorde det ?  Sad lige med en kop kaffe i hånden, da jeg skulle
 skifte, og bad min passager om at finde 2. gear.  Det var han ikke så god
 til    |  |  | 
  Rasmus (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rasmus
 | 
 Dato :  03-07-04 21:55
 | 
 |  | 
 <dtext> skrev i en meddelelse
 news:40e6f69f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Blot for nysgerrighedens skyld:
 >
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 >
 
 
 Du smasker nok kassen, ganske grundigt. Men jeg vil tro at de trækkende hjul
 skal blokeres, før du kan få den i bakgear.
 
 En gammel måde at få en lada til at lave brænder på, er at bakke hurtigt og
 så blokere hjulende, smide den i første samt fuld klampe, og så slippe
 koblingen !!!
 
 
 
 
 |  |  | 
  Basil (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basil
 | 
 Dato :  04-07-04 08:11
 | 
 |  | > En gammel måde at få en lada til at lave brænder på, er at bakke
 > hurtigt og så blokere hjulende, smide den i første samt fuld klampe,
 > og så slippe koblingen !!!
 
 Det er vist også opskriften på en Hollywood film, jeg mener det er sådan de
 gør.
 Jeg har også set det beskrevet på den måde i noget politikøreskole
 dokumentar.
 Det vigtigste er at de trækkende hjul er blokeret, ellers kan den ikke komme
 i gear.
 Kai
 
 
 
 
 |  |  | 
   Glenn [Odense] (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Glenn [Odense]
 | 
 Dato :  04-07-04 12:19
 | 
 |  | 
 > Det vigtigste er at de trækkende hjul er blokeret, ellers kan den ikke
 komme
 > i gear.
 > Kai
 >
 Med mindre det er en BMW, de har synkronisering på deres bakgear.
 
 Glenn
 
 
 
 
 |  |  | 
    Cosworth POWER (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cosworth POWER
 | 
 Dato :  04-07-04 12:24
 | 
 |  | 
 
            >  Med mindre det er en BMW, de har synkronisering på deres bakgear.
 Det er MT75 gearkassen i bl.a. Ford Sierra'en også...
 -- 
 Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk  - importguide
            
             |  |  | 
    Casper Bang (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Casper Bang
 | 
 Dato :  04-07-04 14:40
 | 
 |  | > Med mindre det er en BMW, de har synkronisering på deres bakgear.
 
 Har alle BMWer det? Har egentligt aldrig prøvet det i min egen...
 Men i så fald, hvis man gør det med 210 km/t og slipper koblingen, sker der
 vel ikke andet end at motoren går ud...
 
 
 
 
 |  |  | 
     alexbo (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  04-07-04 14:49
 | 
 |  | 
 "Casper Bang"  skrev
 
 > Har alle BMWer det? Har egentligt aldrig prøvet det i min egen...
 > Men i så fald, hvis man gør det med 210 km/t og slipper koblingen, sker
 der
 > vel ikke andet end at motoren går ud...
 
 Ja, eller motoren bliver revet baglæns rundt med 20-30.000 omdr.
 Eller koblingen bliver flået i stykker.
 Eller noget andet grimt.
 
 Synkroniseringen gavner ikke noget der, den hjælper bare med at skifte gear.
 BMW en ville heller ikke kune lide at blive smækket i første gear ved 210
 kmt.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Petersen (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Petersen
 | 
 Dato :  05-07-04 18:03
 | 
 |  | Rasmus (r_w_o@FJERNtdcspace.dk) skrev følgende:
 > <dtext> skrev i en meddelelse
 > news:40e6f69f$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Blot for nysgerrighedens skyld:
 >>
 >> Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld
 >> kommer til at sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t,
 >> v. f.eks. skift fra 4. eller 5. gear?
 >>
 >
 >
 > Du smasker nok kassen, ganske grundigt. Men jeg vil tro at de
 > trækkende hjul skal blokeres, før du kan få den i bakgear.
 >
 > En gammel måde at få en lada til at lave brænder på, er at bakke
 > hurtigt og så blokere hjulende, smide den i første samt fuld klampe,
 > og så slippe koblingen !!!
 
 Det går nu også meget godt i en 205'er. :)
 
 - Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Sand. (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sand.
 | 
 Dato :  04-07-04 00:01
 | 
 |  | dtext wrote:
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer
 > til at sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks.
 > skift fra 4. eller 5. gear?
 
 Den vil højest sandsynligt sige en masse sjove metalliske lyde, men du vil
 ikke kunne få den i gear. Du vil højest sandsynligt heller ikke smadre
 gearkassen.
 Tyske 'Auto Motor und Sport' lavede netop den test for nogle måneder siden.
 Skete intet. De kørete bl.a. også i en bil uden motorolie (den holdt til
 gengæld kun 2,5 km, så var den færdig!).
 
 --
 MVH Martin
 
 Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"
 
 
 
 
 |  |  | 
  Roberto Saldo (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  04-07-04 09:21
 | 
 |  | Martin Sand. wrote:
 > dtext wrote:
 >
 >>Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer
 >>til at sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks.
 >>skift fra 4. eller 5. gear?
 >
 >
 > Den vil højest sandsynligt sige en masse sjove metalliske lyde, men du vil
 > ikke kunne få den i gear. Du vil højest sandsynligt heller ikke smadre
 > gearkassen.
 > Tyske 'Auto Motor und Sport' lavede netop den test for nogle måneder siden.
 > Skete intet. De kørete bl.a. også i en bil uden motorolie (den holdt til
 > gengæld kun 2,5 km, så var den færdig!).
 
 Det var da alligevel overraskende langt!
 
 2.5km ved 100km/t tager vel 90 sekunder.
 I 5. gear tager den måske omkring 2800o/min.
 Dvs motoren tager 4200 snoninger før den dør.
 
 Måske var det en Mercedes motor ;)
 
 Mvh
 Roberto
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Sand. (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sand.
 | 
 Dato :  05-07-04 00:05
 | 
 |  | 
 
            Roberto Saldo wrote:
 > Måske var det en Mercedes motor ;)
 Det var en Ford... i tvivlstilfælde om holdbarhed, spørg Jan Magnussen    -- 
 MVH Martin
 Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"
            
             |  |  | 
    Roberto Saldo (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  05-07-04 07:03
 | 
 |  | 
 
            Martin Sand. wrote:
 > Roberto Saldo wrote:
 > 
 >>Måske var det en Mercedes motor ;)
 > 
 > 
 > Det var en Ford... i tvivlstilfælde om holdbarhed, spørg Jan Magnussen    Han kører da ikke Ford?
 -- 
 Roberto Saldo
            
             |  |  | 
     Martin Sand. (06-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sand.
 | 
 Dato :  06-07-04 05:18
 | 
 |  | Roberto Saldo wrote:
 > Han kører da ikke Ford?
 
 Gjorde. F1. Unden særligt godt resultat.
 
 --
 MVH Martin
 
 Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"
 
 
 
 
 |  |  | 
      Roberto Saldo (06-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  06-07-04 06:45
 | 
 |  | Martin Sand. wrote:
 > Roberto Saldo wrote:
 >
 >>Han kører da ikke Ford?
 >
 >
 > Gjorde. F1. Unden særligt godt resultat.
 
 Det er da et stykke tid siden i hvert fald.
 Ford gør sig ikke voldsomt bemærket i F1.
 
 --
 Roberto Saldo
 
 
 |  |  | 
       Henrik Bøgh (06-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Bøgh
 | 
 Dato :  06-07-04 07:53
 | 
 |  | 
 
            Roberto Saldo faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
 > Martin Sand. wrote:
 >> Roberto Saldo wrote:
 >> 
 >>>Han kører da ikke Ford?
 >> 
 >> 
 >> Gjorde. F1. Unden særligt godt resultat.
 > 
 > Det er da et stykke tid siden i hvert fald.
 Magnussen kørte i '97 og '98 sæssonnerne.
 > Ford gør sig ikke voldsomt bemærket i F1.
 Min lille grønne bog siger at holdet (der hed Stewart Ford) kom ind i
 F1-sammenhæng i '97 og blev opkøbt af Jaguar i 2000. De kører svjv 
 stadigvæk med en Cosworth-motor.
 > Roberto Saldo
 -- 
 Med Venlig Hilsen:  Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
 Se også http://irc.dkfritidbil.dk/  for mere info
            
             |  |  | 
        Roberto Saldo (06-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  06-07-04 08:15
 | 
 |  | 
 
            Henrik Bøgh wrote:
 > Roberto Saldo faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
 >>Det er da et stykke tid siden i hvert fald.
 > Magnussen kørte i '97 og '98 sæssonnerne.
 > 
 >>Ford gør sig ikke voldsomt bemærket i F1.
 > Min lille grønne bog siger at holdet (der hed Stewart Ford) kom ind i
 > F1-sammenhæng i '97 og blev opkøbt af Jaguar i 2000. De kører svjv 
 > stadigvæk med en Cosworth-motor.
 På www.fomula1.com  kan man læse at Jordan kører med en Ford-Cosworth 
 v10. Jaguars er en Cosworth CR6-V10 og Minardis en Cosworth CR3L-V10.
 På www.cosworth.com  kan læses:
 In 2004, Cosworth engines power 30 percent of the Formula One grid; 
 the works Jaguar Racing team with the latest CR6 engine and customer 
 teams Jordan-Ford, competing with the RS2 engine and Minardi-Cosworth, 
 running the CR3L engine.
 Under Ford-Cosworth RS2:
 2004 sees the second of a three year deal to supply the Jordan team 
 with Cosworth engines. In 2004, the team will use the RS2 engine, 
 effectively the same specification as the CR6 engine running in the 
 Jaguar R5. However, the engine designation denotes it as one for the 
 Jordan team, rather than the Jaguar team.
 This marks the first time that a customer team has been supplied with 
 the same specification of engine as a works team and demonstrates 
 Cosworth's on-going commitement to the sport and ensuring that 
 non-manufacturer teams can compete on as level a playing field as 
 possible.
 Alle 3 blokke er støbt hos Cosworth.
 -- 
 Roberto Saldo
            
             |  |  | 
      Per Beer Hansen (06-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  06-07-04 16:22
 | 
 |  | 
 
            Martin Sand. wrote:
 > Roberto Saldo wrote:
 >> Han kører da ikke Ford?
 >
 > Gjorde. F1. Unden særligt godt resultat.
 Magnussen udgik kun 3 gange (ifølge de officielle oplysninger) på grund af
 defekt motor, i de knap 2 sæsoner han kørte for Stewart Ford teamet.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
   Henrik B. (06-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-07-04 17:48
 | 
 |  | 
 "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:40e7bddf$0$211$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Tyske 'Auto Motor und Sport' lavede netop den test for nogle måneder
 siden.
 > > Skete intet. De kørete bl.a. også i en bil uden motorolie (den holdt til
 > > gengæld kun 2,5 km, så var den færdig!).
 >
 > Det var da alligevel overraskende langt!
 >
 > 2.5km ved 100km/t tager vel 90 sekunder.
 > I 5. gear tager den måske omkring 2800o/min.
 > Dvs motoren tager 4200 snoninger før den dør.
 
 RTL prøvede det samme for 3-4 måneder siden, med en Ford Escort. Det var i
 forbindelse med en historie om noget "snakeoil". Escort'en kørte over 60 km
 uden olie. Først da de skør til den, satte motoren sig.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
  FnkyFrank (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : FnkyFrank
 | 
 Dato :  04-07-04 08:03
 | 
 |  | 
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 Tænk dig dog om knægt - Bilen kører jo den anden vej !!!
         <-- Dette er en smiley, og ovenstående skal forståes ironisk.
 Såfremt du ikke har nogen form for ironi bedes du se bort fra denne post.
 Mvh Frank - Xantia V6
            
             |  |  | 
  Hans L. Jørgensen (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen
 | 
 Dato :  04-07-04 08:47
 | 
 |  | dtext wrote:
 > Blot for nysgerrighedens skyld:
 >
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer
 > til at sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks.
 > skift fra 4. eller 5. gear?
 
 Ved ikke med konventionel gearkasse.
 
 En bekendt (soldaterkammerat), havde fundet en Ford fairline 5000 med
 automatgearkasse.
 
 På havnevejen i Grenå rykker hans søn på 3 år geearvælgeren fra D til R,
 resultat automatgearkasser lå spredt over ca 50 x 10 meter.
 
 
 
 
 --
 Hans L. Jørgensen
 8660 Skanderborg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  04-07-04 09:41
 | 
 |  | 
 
            dtext telepaterede følgende til sin PC:
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer
 > til at sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks.
 > skift fra 4. eller 5. gear?
 Tja...
 For nogle år siden var jeg ude at prøve kører en Astro...
 Gearet stod i 2, men skulle i D. Desværre røg den fordi - op i R...
 Resultatet var blokrede hjul og med et hurtigt gearskift skete der ikke
 noget...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/ |  |  | 
  Henrik Bøgh (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Bøgh
 | 
 Dato :  04-07-04 11:38
 | 
 |  | 
 
            <dtext> faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
 > Blot for nysgerrighedens skyld:
 > 
 > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 > at sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift
 > fra 4. eller 5. gear?
 Vi gjorde det engang med en gammel Opel Ascona som alligevel var på vej til
 skrot. 60 km/t på et passende øde sted og så i bakgear. Låsen var ikke
 hårdere end at den kunne tvinges over. Hjulene låste, motoren gik ud og så
 var det det.
 Efter havde vi ikke rigtigt nogle gear at gøre med.
 Det skal dog siges at vi forinden - for sjovs skyld - adskillelige gange
 havde skiftet gear uden at træde koblingen ned så gearkassen var nok i
 forvejen lidt ked af det.
 -- 
 Med Venlig Hilsen:  Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
 Se også http://irc.dkfritidbil.dk/  for mere info
            
             |  |  | 
  Casper Bang (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Casper Bang
 | 
 Dato :  04-07-04 14:38
 | 
 |  | > Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til
 at
 > sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra
 4.
 > eller 5. gear?
 
 Lavede næsten selv det trick for nogle år siden da jeg tog kørekort.
 Første gang på motorvej skulle jeg smide den i femte gear, men fik fat i
 bakgearet i stedet... den knurrede fælt, men gik ikke i gear :p Svarer lidt
 til at du prøver at smide bilen i gear uden at koble ud.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Fly Christensen (05-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  05-07-04 09:31
 | 
 |  | On Sat, 3 Jul 2004 20:10:39 +0200, <dtext> wrote:
 
 >Blot for nysgerrighedens skyld:
 >
 >Hvad sker der egentlig hvis man ved et, tja beklageligt, uheld kommer til at
 >sætte bilen i bakgear mens man kører f.eks. 70 km/t, v. f.eks. skift fra 4.
 >eller 5. gear?
 
 Aner det ikke. Men i en Granada med automatgear hyler hjulene og
 sikkerhedsselen låser, når det gøres med 100-110 km/t. Ellers sker der
 ikke noget.
 
 Fly
 
 
 |  |  | 
 |  |