|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Det er for ringe Ford Fra : Søren
 | 
 Dato :  03-07-04 14:27
 | 
 |  | Kommer kørende på motorvejen .. og pludselig taber motoren effekt. Nådada ..
 jeg kører fra motorvejen og standser for lige at kigge lidt på dyret - men
 jeg kan ikke umiddelbart se nogen fejl - så jeg triller ligeså stille ind
 til Ford.
 
 Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal skiftes ..
 og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det - men de har alt for
 travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre. Jeg kører så til det andet
 ford værksted i byen, og her får jeg også at vide at de slet ikke har tid
 til at bruge 1 minut på at sætte nye rør i bilen. Jeg spørger så om jeg kan
 låne en tændrørsnøgle - for så kan jeg sguda selv lige skifte de rør.. men
 nej nej - det går bare slet ikke og bla bla bla og fanden og hans pumpestok.
 
 Jeg vælger så istedet at kører til nærmeste CAD værksted .. og her får jeg
 straks god behandling. Her blev fejlen konstateret på 5 sekunder da
 mekanikeren træk en af tændrørshætterne af : En rusten bolt havde lækket
 kølervædske omkring tændrørerne. Det tog ganske kort tid at skifte tændrør
 og tændkabler og tætne bolten - så bilen fungerer nu igen.
 
 Det var så det sidste Ford så til den bil.
 
 mvh Søren
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-07-04 14:49
 | 
 |  | 
 > Det var så det sidste Ford så til den bil.
 De har jo heller ikke tid til at have dig som kunde    --
 Tom
            
             |  |  | 
  Søren (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren
 | 
 Dato :  03-07-04 14:53
 | 
 |  | 
 
            >
 > > Det var så det sidste Ford så til den bil.
 >
 > De har jo heller ikke tid til at have dig som kunde    >
 hehe .. det har du jo ret i.    mvh Søren
 > --
 > Tom
 >
 >
            
             |  |  | 
  Kispus (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kispus
 | 
 Dato :  03-07-04 16:16
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:40e6b935$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Det var så det sidste Ford så til den bil.
 >
 > De har jo heller ikke tid til at have dig som kunde    >
 > --
 > Tom
 >
 >
 Hvis I nu var rigtig smarte, så videresendte I disse tråde
 til Ford (hovedkontoret) så var der måske nogle der
 fik røde øre.
 John
            
             |  |  | 
   Ukendt (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-07-04 19:44
 | 
 |  | 
 > Hvis I nu var rigtig smarte, så videresendte I disse tråde
 > til Ford (hovedkontoret) så var der måske nogle der
 > fik røde øre.
 Jeg har skam sendt en skriftlig klage til Ford Danmark dengang jeg blev
 dårligt behandlet.
 Det hele endte op i løgn fra forhandlerens side i sit eget forsvar    Sætter aldrig mine ben der mere men bruger nu Ford i tyskland hvor jeg altid
 har fået en MEEGET fin behandling og hvor jeg har lagt mange penge    --
 Tom
            
             |  |  | 
    Roberto Saldo (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  04-07-04 08:58
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >>Hvis I nu var rigtig smarte, så videresendte I disse tråde
 >>til Ford (hovedkontoret) så var der måske nogle der
 >>fik røde øre.
 > 
 > 
 > Jeg har skam sendt en skriftlig klage til Ford Danmark dengang jeg blev
 > dårligt behandlet.
 > Det hele endte op i løgn fra forhandlerens side i sit eget forsvar    > 
 > Sætter aldrig mine ben der mere men bruger nu Ford i tyskland hvor jeg altid
 > har fået en MEEGET fin behandling og hvor jeg har lagt mange penge    Ja men det er jo ikke en løsning der duer for alle dem fra resten af 
 landet.
 Mvh
    Roberto
            
             |  |  | 
  Per O. (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O.
 | 
 Dato :  03-07-04 14:51
 | 
 |  | Hvor er vi henne i landet ?
 
 Bare så vi endre kan være advaret ?
 
 Per O.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-07-04 15:01
 | 
 |  | 
 
 > Hvor er vi henne i landet ?
 >
 > Bare så vi endre kan være advaret ?
 
 Kunne lyde som Sønderborg
 
 --
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren
 | 
 Dato :  03-07-04 14:56
 | 
 |  | 
 "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
 news:cc6dag$kd8$1@news.net.uni-c.dk...
 > Hvor er vi henne i landet ?
 >
 
 I Aalborg. Det var iøvrigt A.G. Biler der lavede bilen for mig.
 
 mvh Søren
 
 
 
 > Bare så vi endre kan være advaret ?
 >
 > Per O.
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   bme (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bme
 | 
 Dato :  03-07-04 15:24
 | 
 |  | 
 >
 > I Aalborg.
 
 Så skal du ikke være så ked af det - du havde bare måtte slippe for to
 værkstedstimer og tre besøg før de tændrør var monteret korrekt.
 
 Købte bil ved dem, efter et par uger ville den ikke rette ordentlig op. fire
 gange havde de den før de fandt fejlen - et sammenrustet tårnleje. Hver gang
 jeg fik den var det med beskeden "nu kører den som den skal". Og hver gang
 behøvede jeg bare at køre et par hundrede meter før det var tydeligt at
 fejlen ikke var rettet - simpelthen for dårligt.
 
 Efter at de havde skiftet tårnlejerne knirkede hele forvognen som ind i
 helvede - de brugte yderligere tre besøg på at konstatere at det var
 kødbenene der knirkede - eller rettere sagt, ved det tredje besøg var jeg
 selv med inde under liften og opdagede at lyden kom fra kødbenene.
 
 /bo
 Som ikke kunne drømme om at køre til ford i aalborg igen - det har jeg
 simpelthen ikke nerver eller råd til.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Olesen (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  03-07-04 16:50
 | 
 |  | 
 "Søren" <spam@no.thanks> skrev i en meddelelse
 news:40e6b56a$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 
 > Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal skiftes ..
 > og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det - men de har alt for
 > travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre.
 
 Hvad nu hvis det ikke bare var tændrørere men noget
 mere eksotisk ?
 Så står mekanikeren dêr med skægget i postkassen,
 og er begyndt på noget han ikke kan lave færdig, og
 skal bruge tid på at forklare dit og dat, samt 'samle'
 bilen igen. 2-3 minutter kan nemt blive til ret lang
 tid, hvis værkstedet i forvejen er spændt hårdt for.
 Det er vel ikke unormalt, man bestiller tid idag,
 eller i det mindste lige RINGER og hører, om
 de kan nå et hurtigt tændrørsskift.
 
 Og hvis du ikke kommer mere på værkstedet
 pga. dêt, så må der være mange steder du
 ikke indfinder dig. Vi lever i 2004, og verden
 er en anden end for 30 år siden.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren
 | 
 Dato :  03-07-04 17:57
 | 
 |  | >
 > > Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal skiftes
 ...
 > > og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det - men de har alt
 for
 > > travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre.
 >
 > Hvad nu hvis det ikke bare var tændrørere men noget
 > mere eksotisk ?
 
 Så ville jeg have fuld forståelse for at de ikke havde tid til at reparere
 bilen med det samme - men så skal de ikke stå og sige at "det er nok bare
 tændrørerne".
 
 > Så står mekanikeren dêr med skægget i postkassen,
 > og er begyndt på noget han ikke kan lave færdig, og
 > skal bruge tid på at forklare dit og dat, samt 'samle'
 > bilen igen. 2-3 minutter kan nemt blive til ret lang
 > tid, hvis værkstedet i forvejen er spændt hårdt for.
 > Det er vel ikke unormalt, man bestiller tid idag,
 > eller i det mindste lige RINGER og hører, om
 > de kan nå et hurtigt tændrørsskift.
 
 Ganske uenig. Hvis et værksted ikke har tid til at skifte 4 tændrør - så er
 det værksted sørme spændt hårdt op. Det må betyde at hele tidsplanen er
 røget bare en enkelt mekaniker skal på tønden eller taber bøtten med olie.
 
 Vi taler ikke om adskilelse, fejlfinding eller noget som helst andet - vi
 taler bare om skift af 4 sølle tændrør. Det kan bare ikke lade sig gøre at
 få det til at tage mere end 2 minutter ialt. At det så senere viste sig at
 det ikke var nok at skifte de 4 rør er sådanset underordnet, sålænge de ikke
 engang kunne overkomme at sende en mand ud med en tændrørsnøgle.
 
 >
 > Og hvis du ikke kommer mere på værkstedet
 > pga. dêt, så må der være mange steder du
 > ikke indfinder dig. Vi lever i 2004, og verden
 > er en anden end for 30 år siden.
 
 Useriøst. Jeg endte på et andet værksted hvor jeg fik at vide at det ikke
 var nok at skifte de 4 rør - men at de måtte finde ud af hvor det kølevand
 kom fra. Det var en besked jeg kunne bruge til noget, så nu kom jeg da
 endelig videre med problemet.
 
 Det hele er sådanset et spørgsmål om behandling af kunderne - og her er
 simpelthen et eksempel på hvordan et lille værksted med godt 2 mand kunne
 præstere en bedre service end 2 store autoriserede værksteder tilsammen
 
 Det endelige spørgsmål er så hvad jed ville få ud af at besøge Ford igen?
 Jeg ville forvente højere regninger (da det nu engang er et autoriseret
 værksted) og dårlig behandling - og jeg synnes egentlig ikke jeg kan bruge
 nogen af delene til noget.
 
 mvh Søren
 
 
 
 
 |  |  | 
   Olesen (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  03-07-04 21:44
 | 
 |  | 
 "Søren" <spam@no.thanks> skrev i en meddelelse
 news:40e6e66d$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 
 >  - men så skal de ikke stå og sige at "det er nok bare
 > tændrørerne".
 
 Med den tid de havde til at undersøge fejlen,
 så synes jeg det var et rimelig bud.
 
 
 > > Så står mekanikeren dêr med skægget i postkassen,
 > > og er begyndt på noget han ikke kan lave færdig, og
 > > skal bruge tid på at forklare dit og dat, samt 'samle'
 > > bilen igen. 2-3 minutter kan nemt blive til ret lang
 > > tid, hvis værkstedet i forvejen er spændt hårdt for.
 > > Det er vel ikke unormalt, man bestiller tid idag,
 > > eller i det mindste lige RINGER og hører, om
 > > de kan nå et hurtigt tændrørsskift.
 >
 > Ganske uenig.
 
 Glimrende.
 
 > Hvis et værksted ikke har tid til at skifte 4 tændrør - så er
 > det værksted sørme spændt hårdt op.
 
 Det går jo åbenbart godt for firmaet ellers...
 
 
 > Det må betyde at hele tidsplanen er
 > røget bare en enkelt mekaniker skal på tønden eller taber bøtten med olie.
 
 Måske det handler om forretningsgang iøvrigt.
 
 
 > Vi taler ikke om adskilelse, fejlfinding eller noget som helst andet - vi
 > taler bare om skift af 4 sølle tændrør.
 
 ....som du mener han ikke bare skal sige...
 
 
 > Det kan bare ikke lade sig gøre at
 > få det til at tage mere end 2 minutter ialt. At det så senere viste sig at
 > det ikke var nok at skifte de 4 rør er sådanset underordnet, sålænge de
 ikke
 > engang kunne overkomme at sende en mand ud med en tændrørsnøgle.
 
 Denne mand de skulle ha' sendt ud var ham,
 som var igang med at skifte min tandrem, og
 jeg SKULLE bruge bilen kl. 15:00 som lovet...
 -så jeg synes i og for sig deres disputition var
 okay. JEG fik min bil i tide, og alle var glade...næsten..
 
 
 > >
 > > Og hvis du ikke kommer mere på værkstedet
 > > pga. dêt, så må der være mange steder du
 > > ikke indfinder dig. Vi lever i 2004, og verden
 > > er en anden end for 30 år siden.
 >
 > Useriøst.
 
 Nej. Forretningsgang.
 
 
 > Jeg endte på et andet værksted hvor jeg fik at vide at det ikke
 > var nok at skifte de 4 rør - men at de måtte finde ud af hvor det kølevand
 > kom fra.
 
 Hvorfor ville du så låne en tændrørsnøgle hos Ford
 hvis skaden er langt større ?
 
 
 > Det var en besked jeg kunne bruge til noget, så nu kom jeg da
 > endelig videre med problemet.
 
 -og det går jeg så ud fra, du selv må klare,
 når du ikke vil lade dit ellers foretrukne ( i dêt tilfælde )
 værksted løse opgaven.
 
 
 > Det hele er sådanset et spørgsmål om behandling af kunderne - og her er
 > simpelthen et eksempel på hvordan et lille værksted med godt 2 mand kunne
 > præstere en bedre service end 2 store autoriserede værksteder tilsammen
 
 Og ?
 Det kan jo være, det lille værksted snart må lukke,
 og de to fyre må søge arbejde på det autoriserede
 værksted du besøgte tidligere på dagen...
 
 
 > Det endelige spørgsmål er så hvad jed ville få ud af at besøge Ford igen?
 
 Det endelige spørgsmål er så, hvad forventede du ved bare
 at komme dumpende i første forsøg ?
 
 
 > Jeg ville forvente højere regninger (da det nu engang er et autoriseret
 > værksted) og dårlig behandling - og jeg synnes egentlig ikke jeg kan bruge
 > nogen af delene til noget.
 
 Jeg glæder mig så samtidig over mit eget autoriserede Fordværksted
 tog imod mig + ældgammel bil med godt humør, og værkføreren
 endda kunne huske jeg havde mailet til dem ang. fastpris (1400,-)
 på tandremsskift for snart 2-3 mdr. siden...se, dêt er også god
 kundeservice.
 
 
 MVH
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Beer Hansen (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  03-07-04 20:01
 | 
 |  | 
 
            Søren wrote:
 > Kommer kørende på motorvejen .. og pludselig taber motoren effekt.
 > Nådada .. jeg kører fra motorvejen og standser for lige at kigge lidt
 > på dyret - men jeg kan ikke umiddelbart se nogen fejl - så jeg
 > triller ligeså stille ind til Ford.
 >
 > Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal
 > skiftes .. og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det -
 > men de har alt for travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre.
 > Jeg kører så til det andet ford værksted i byen, og her får jeg også
 > at vide at de slet ikke har tid til at bruge 1 minut på at sætte nye
 > rør i bilen. Jeg spørger så om jeg kan låne en tændrørsnøgle - for så
 > kan jeg sguda selv lige skifte de rør.. men nej nej - det går bare
 > slet ikke og bla bla bla og fanden og hans pumpestok.
 >
 > Jeg vælger så istedet at kører til nærmeste CAD værksted .. og her
 > får jeg straks god behandling. Her blev fejlen konstateret på 5
 > sekunder da mekanikeren træk en af tændrørshætterne af : En rusten
 > bolt havde lækket kølervædske omkring tændrørerne. Det tog ganske
 > kort tid at skifte tændrør og tændkabler og tætne bolten - så bilen
 > fungerer nu igen.
 >
 > Det var så det sidste Ford så til den bil.
 >
 Ja jeg kender det godt, jeg var for eksempel nede hos bageren her til
 morgen, og skulle bare have en pose rundstykker, det ville max tage 1 minut
 at ekspedere mig.
 Men, men, men, jeg måtte alligevel om bag i køen, og vente til det blev min
 tur, øv siger jeg bare    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Ukendt (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-07-04 20:12
 | 
 |  | 
 > Ja jeg kender det godt, jeg var for eksempel nede hos bageren her til
 > morgen, og skulle bare have en pose rundstykker, det ville max tage 1
 minut
 > at ekspedere mig.
 > Men, men, men, jeg måtte alligevel om bag i køen, og vente til det blev
 min
 > tur, øv siger jeg bare    Gad vide om man også skal om bag i køen hvis man går hen og brækker benet
   --
 Tom
            
             |  |  | 
   Per Beer Hansen (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  03-07-04 20:17
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >
 > Gad vide om man også skal om bag i køen hvis man går hen og brækker
 > benet
 >> o)
 Det kommer vel an på hvor mange andre der er i samme uheldige situation, og
 er kommet før dig på sygehuset/skadestuen    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
   Olesen (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  03-07-04 21:46
 | 
 |  | 
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:40e704e5$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Gad vide om man også skal om bag i køen hvis man går hen og brækker benet
 >    Så er det en tur til tyskland...de er billige med stumper *S*.
            
             |  |  | 
  Olesen (03-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  03-07-04 21:45
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:40e7025c$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Ja jeg kender det godt, jeg var for eksempel nede hos bageren her til
 > morgen, og skulle bare have en pose rundstykker, det ville max tage 1
 minut
 > at ekspedere mig.
 > Men, men, men, jeg måtte alligevel om bag i køen, og vente til det blev
 min
 > tur, øv siger jeg bare    Du har da fattet, hvad køkultur går ud på *S*...
            
             |  |  | 
   Martin Johansen [600~ (04-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-07-04 20:37
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 03 Jul 2004 22:45:14 +0200, Olesen wrote:
 > Du har da fattet, hvad køkultur går ud på *S*...
 Enig - man kan sq ikke bare komme dumpende og forvente en mekaniker smider
 alt hvad han har i hænderne for, at hjælpe til...
 Ud fra den beskrivelse der har været af forløbet så vil jeg mene den
 kritik er HELT hen i hegnet.
 Men hva faen... jeg møder det jo hver dag på mit arbejde og jeg må nok
 sige.. godt nok er min løn ikke den højeste men kunderne optræder sq
 for mig hver dag!!    -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) |  |  | 
    Brian Fogh (07-07-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fogh
 | 
 Dato :  07-07-04 21:11
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Ville lige give mit be7 med. Ford i Grenå har altid behandlet mig godt. Hvis
 man kommer med en fejl på bilen tjekker de det lige op og hvis det er en
 lille fejl som nye rør, kabler eller lign. laver de detmed det samme.
 Hygge
 Brian
 "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
 news:pan.2004.07.04.19.36.53.266530@website.invalid...
 > On Sat, 03 Jul 2004 22:45:14 +0200, Olesen wrote:
 >
 > > Du har da fattet, hvad køkultur går ud på *S*...
 >
 > Enig - man kan sq ikke bare komme dumpende og forvente en mekaniker smider
 > alt hvad han har i hænderne for, at hjælpe til...
 >
 > Ud fra den beskrivelse der har været af forløbet så vil jeg mene den
 > kritik er HELT hen i hegnet.
 >
 > Men hva faen... jeg møder det jo hver dag på mit arbejde og jeg må nok
 > sige.. godt nok er min løn ikke den højeste men kunderne optræder sq
 > for mig hver dag!!    >
 > -- 
 > Martin Johansen [6000]
 > http://tuxx.dk  - "Carpe Aptenodytes!"
 > Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
 > Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org) >
            
             |  |  | 
 |  |