| "MIC" <NOSPAM@NOSERVER.COM> skrev i en meddelelse
 
 >Evt. link til oversigt af der der positioner.
 Har jeg ikke lige - men du kan få et "klip og klistre"
 
 
 Zone A omfatter hjulførende dele (komponenter); f.eks. hjulophængets
 svingarme, fjederben, styrearme, aksler og fjederbefæstigelser på aksler:
 1) Samtlige komponenter skal være uden gennemtæringer, og væsentlig
 reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme.
 2) Reparation skal foretages ved udskiftning eller efter
 køretøjsfabrikantens anvisninger.
 I sammensatte konstruktioner kan delkomponenter udskiftes, hvis de originale
 samlingsmetoder (herunder svejsning) og samlesteder anvendes, og der
 benyttes tilsvarende materialer og pladetykkelse som i den oprin-delige
 konstruktion.
 
 Zone B omfatter forbro, bagbro og komponenter (herunder beslag og/eller
 konsoller) til fastgørelse af
 - for- og bagbro, hjulophæng, støddæmpere, krængningsstabilisatorer og
 fjedre,
 - styrehus/tandstang og øvrige styretøjskomponenter,
 - bremsehovedcylinder, pedalophæng og betjeningsanordning for
 parke-ringsbremse,
 - sikkerhedsseler og tilkoblingsanordning,
 samt den køretøjs-/karrosseridel (vange, ramme, panel m.v.) hvortil
 kompo-nent/beslag/konsol er fastgjort; dog ikke mere end 20 cm fra
 fastgørelses-punkterne for komponent/beslag/konsol:
 1) Der må ikke forekomme gennemtæringer, og væsentlig reduktion af
 godstykkelsen må ikke forekomme.
 2) Ved reparation i zone B skal zone B gengives den oprindelige styrke.
 Den oprindelige styrke kan anses for gengivet,
 - når den oprindelige form og dimension af forbro, bagbro og
 kompo-nent/konsol/beslag samt køretøjs-/karrosseridel i zone B er bibeholdt,
 og
 - når uoriginale svejsninger ikke forekommer i umiddelbar nærhed af
 fastgørelsespunkter, eller umiddelbart langs med en anden (original eller
 uoriginal) svejsning eller en kantbukning.
 Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved svejsning og med
 ét reparationsstykke.
 
 Zone C omfatter de dele af den bærende/medbærende konstruktion der ikke er
 omfattet af zone B:
 1) Dørstolper og bundkonstruktionens vanger/traverser, herunder langsgå-ende
 vanger foran forsædernes fastgørelsespunkter, må ikke være gen-nemtæret.
 Der må i øvrigt kun forekomme mindre gennemtæringer.
 På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe kanter.
 2) Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper,
 vanger/traverser og profiler bibeholdes.
 Reparation foretages normalt ved svejsning.
 Reparation kan eventuelt tillige foretages ved anvendelse af limning,
 popnitning og lignende samlingsmetoder, når det sker efter
 køretøjsfabri-kantens anvisninger eller anbefalinger.
 
 Zone D omfatter motorhjelm, døre, bagagerumsklap, påboltede skærme,
 kofangere og lignende:
 1) Komponenterne skal være solidt fastgjort til karrosseriet.
 Der må kun forekomme mindre gennemtæringer, og gennemtæringer må ikke
 fremstå med skarpe kanter.
 2) Reparation kan foretages som overfladereparation ved anvendelse af
 svejsning eller ved anvendelse af limning, popnitning og lignende
 sam-lingsmetoder eller ved udfyldning med forstærket (armeret)
 plastmateriale.
 
 
 > "Dr.bremse, svingning h. 2 for stor"
 Det betyder at der er for stor ovalitet i højre side på 2 aksel. Altså din
 bremsetromle på højre baghjul er ikke OK og opfylder ikke kravet til
 ovalitet . . ! !
 
 MVH Peter König
 
 
 
 
 |