Muligvis fejl i visse Outlook kalendere
Fra : Gevaldi.

Dato : 13-08-04 11:48

Nedenstående er hentet fra http://www.tipchannel.dk

Din Outlook kalender kan vise forkert - Outlook 2002/XP

I visse versioner af Outlook viser kalenderen, at uge 7 næste
år (Skolernes vinterferie) starter den 7. februar.

Men ifølge en ganske almindelig spiralkalender starter uge 7
den 14. februar.

Sådan tjekker du den rigtige dato, og, hvis det nødvendigt at
rette uge 7, så gør følgende:

Tjek datoen:
Klik på ikonet for "Kalender" i mappelisten.
Gå i værktøjslinien - Klik på ikonet for "1 dag".
I højre side øverste - Klik på den lille "trekant" der peger mod
højre og klik, indtil du kan se "Februar 2005".
Hvis der ud for uge 7 står 7, så står din kalender forkert.

Sådan retter du det:
Gå i menulinien - Klik på "Funktioner" - Vælg "Indstillinger...".
I vinduet "Indstillinger" - Under afsnittet "Kalender" - Klik på
knappen "Kalenderindstillinger...".
I vinduet "Kalenderindstillinger" - Under "Kalenderarbejdsuge"
- Ud for "Første uge i året:" - Klik på pop-op menuen og vælg
"Første firedages uge" - Klik på "OK".
Du kommer nu tilbage til det foregående vindue - Klik igen på
"OK".

Kontroller nu, at der ud for første dag i uge 7 nu står 14, så
kan du også holde vinterferie lige som alle andre i den rigtige
uge.

SE TIPPET TRIN FOR TRIN - http://www.tipchannel.dk/kal4/34nu4/nuklgo4/nuklgo1.htm

--
/Gevaldi

Fra : Kim

Dato : 14-08-04 23:44

"Gevaldi." <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> år (Skolernes vinterferie) starter den 7. februar.
>
> Men ifølge en ganske almindelig spiralkalender starter uge 7

Ja, fejlen existerer osse i Excel.
Så det skal nok blive et interesant år, hvad angår ugenumre.
Definitionen på uge 1 i den danske kalender er, at uge 1 er den
første uge som indeholder en torsdag. En dansk uge går fra mandag
til søndag.

Mvh, Kim S.

Fra : Gevaldi

Dato : 15-08-04 08:18

Kim skriblede:
> "Gevaldi." <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, fejlen existerer osse i Excel.

Hvad er det for en fejl du omtaler i Excel?

--
/Gevaldi

Fra : Kim S

Dato : 15-08-04 11:32

> Hvad er det for en fejl du omtaler i Excel?

Ugenummeringen i 2005.
Og i Excel kan du ikke styre den, som man kan i Outlook.

Mvh, Kim

Fra : Gevaldi

Dato : 15-08-04 11:39

Kim S skriblede:

> Ugenummeringen i 2005.
> Og i Excel kan du ikke styre den, som man kan i Outlook.

Så godt dit indlæg i regneark gruppen, men
da havde jeg postet mit spg. so sorry :)

--
/Gevaldi