JMail problem
Fra : Nederbasse

Dato : 13-08-04 13:41

Hejsa

Hvorfor virker min JMail test ikke
server og mail er ikke den dr er vist her
kode:
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
'Navnet på din egen smtp-server
JMail.ServerAddress = "Mail.gugligug.dk"
JMail.Sender = "Migselv"
JMail.Subject = "Test af JMail"
JMail.AddRecipient "ln@XXXXX.dk"
JMail.Body = Body
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
JMail.Execute
%>

Der kommer igen fejl og heller ikke ingen mail

Lars

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-08-04 13:56

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message

> JMail.Body = Body

På nær denne linie er det magen til det script jeg selv bruger (hos
Azero.dk) og der virker det fint. Har din udbyder ikke en
opsætningsvejledning?
(Jeg bruger ikke nævnte linie)
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Nederbasse

Dato : 13-08-04 14:14

| På nær denne linie er det magen til det script jeg selv bruger (hos
| Azero.dk) og der virker det fint. Har din udbyder ikke en
> [...]

Det er ike på et webhotel men en server på et universitet
og sysadm kan heller ikke finde fejlen.

Lars

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-08-04 14:40

Hej Lars

Jeg har selv leget lidt med Jmail.

Jeg bruger denne kode:
<%
Set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

msg.Logging = True
msg.Silent = True
msg.From = "support@darkskies.dk" 'Afsender e-mail
msg.FromName = "www.darkskies.dk" 'Afsender navn
msg.Charset = "iso-8859-1"

msg.AddRecipient Request.Form("mail")
msg.Subject = "Tilmeldelse til www.darkskies.dk"
msg.Body = "Hej " & Request.Form("navn")
msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & "Du er nu tilmeldt til at modtage nyhedsbrev fra
darkskies.dk"

msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & "darkskies.dk håber at du bliver glad for din
tilmeldelse til vores nyhedsbrev"

msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & "Hvis det ikke var dig som har tilmeldt denne
mail adresse, så kan du gå ind på denne side
www.darkskies.dk/slet.asp."

msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & "Du kan ikke skrive tilbage til denne mail, men
gå ind på www.darkskies.dk/write.asp"

msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & "Med venlig hilsen"
msg.Body = msg.Body & vbCrLf
msg.Body = msg.Body & "darkskies.dk"
'msg.Send("smtp.mail.dk" ) 'TDC mail server
'msg.Send("smtp.tele2.dk" ) 'Tele2 mail server
'msg.Send("mail.dandomain.dk") 'Dandomain mail server
' I skal ALTID huske at have en mail server sat til
Set msg = nothing
%>

Du kan tage et kopi af denne kode, og ret den til efter jeres behov.

HUSK at I skal have Jmail komponentet installeret for at I kan sende
mails.
Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk