Fra : Jesus-loves-you

Dato : 22-07-04 12:32

"Jesus-loves-you" skrev
2961 news:NRCLc.26587$Vf.1441156@news000.worldonline.dk

Date: 22. juli 2004 CET 01:18
Subject: Re: Der er noget i relativitetsteorien, som jeg ikke forstår!

=== citat start 2961 ===

Tillad mig at stille mig skepsis an pga. et laboratorieforsøg:

(jeg har nævnt det efterhånden utallige gange)

Date: 13. juli 2004 CET 02:02
Subject: Re: Hvor kom al energien fra der forårsagede Big-Bang ?
2881 news:nFFIc.24954$Vf.1244552@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

Hvis vi lader en lyskilde passére gennem 2 huller, da opstår der et
interferensmønster.

Dersom vi KUN sender én foton ad gangen (dette er dog usikkert om man kan
gøre i praksis), da opstår interferensmønstret STADIGVÆK (skønt det ikke
burde kunne lade sig gøre) !!!

=== citat slut ====

(muligvis er forsøgsopstillingen ikke helt rigtig gengivet her)

(jeg må vist hellere finde kildematerialet frem)

Her konstaterer vi, at lyset OGSÅ på en-eller-anden måde afbøjer lidt dog
UDEN et kraftigt tyngdefelt (lige bortset fra jorden)

Der er derfor mulighed for at antage (godt nok med en MEGET stor
usandsynlighed i denne antagelse), at fotoner i virkeligheden er en
vekselvirkning mellem fx. (på den ene side) en positron og en elektron, og
(på den anden side) en tilstand (af meget lang varighed), hvor disse to
partikler ophæver hinanden (vel og mærket) udefra set.

Forudsætter vi, at denne antagelse er korrekt, da vil fotonen, medens
tilstanden er som partikler (og dermed har en masse) faktisk blive
*påvirket* af et gravitationsfeltet, akkuret som jorden.

=== citat slut 2961 ====

Dét, jeg gerne vil undersøge, er, om vi i virkeligheden kan opfatte alle
partikler som værende en art vekselvirkning.

Jeg har ikke et klap forstand på Higgs-felter, men jeg har ladet mig
fortælle, at der hermed menes, at i vort 3 dimensionelle rum er der punkter,
hvor partikler kan befinde sig, men disse punkter er IKKE hvor-som-helst.

Når vi derfor siger, at en partikel bevæger sig gennem det 3 dimensionelle
rum, da kan vi faktisk godt sige, at partiklen springer fra et
higgs-felt-punkt og over til det næste.

Nogle har vist nok således sagt, at partiklen opstår i et higgs-felt for
derefter at forsvinde igen.

Og det irriterer mig grusomt at høre på ...

-

Min tanke er derfor følgende:

1.
Partiklen er i ordets forstand et stof, medens den befinder sig i et
higgs-felt-punkt, eller måske mange på en gang, dersom partiklens
bestanddele er flere enheder.

2.
Når den forsvinder som partikel, da bliver den til en bølge (uden at jeg
hermed kan definere denne bølge nærmere), en art energi.

Denne tilstandsform kan jeg ikke definere varigheden af rent tidsmæssigt.
Men den er muligvis meget lille sammenlignet med tilstanden under punkt 1.

Det antages at bølge-udbredelsen er på lysets hastighed.

Endvidere at denne bølge-udbredelse kun er i én retning i det 3
dimensionelle rum.

3.
Bølge-energien "ankommer" i det 3 dimensionelle rum til et nyt
higgs-felt-punkt, og her "gendannes" nu partiklen.

-

I forbindelse med sorte huller ligger higgs-felterne meget kompakt i denne
min antagelse; muligvis så kompakt at der teoretisk set ingen afstand er
mellem de enkelte punkter, hvorfor punkt 2 er ophørt med at eksistere.

Dérfor kan energien ikke undslippe det sorte hul.

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2921 news:C1PKc.26107$Vf.1378546@news000.worldonline.dk

Fra : Jakob Blaavand

Dato : 23-07-04 14:37

> [...]
>gøre i praksis), da opstår interferensmønstret STADIGVÆK (skønt det ikke

Jo naturligvis kan det lade sig gøre. Lys har jo både bølge- og
partikelegenskaber. I dit tilfælde, hvor du nævner Youngs
dobbeltspalteforsøg, er det nødvendigt at forstå lyset som en bølge og
ikke som en foton.

Ser man derimod på den fotoelektriske effekt, så må lys
(elektromagnetisk stråling) altså betragtes som fotoner.

Mvh
Jakob Blaavand