Transport Tycoon - nyt på vej
Fra : Martin

Dato : 11-08-04 08:50

For os fans af gamle Transport tycoon er det fedt at Chris Sawyer om
kort tid udgiver Locomotion.

Jeg glæder mig i hvert fald. I mellemtiden har han lavet de også
udemærkede Rollar Coaster Tycoon

Se her om Locomotion
http://www.gamespot.com/pc/strategy/cslocomotion/preview_6103103.html

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 11-08-04 20:09

"Martin" <margoss@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kort tid udgiver Locomotion.
>
> Jeg glæder mig i hvert fald. I mellemtiden har han lavet de også

Total fed nyhed!!! Tusind tak for det link: Glæder mig vildt til det
udkommer. Det bliver det første spil jeg skal købe gennem lang tid.
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 12-08-04 17:39

"Hans K. Pedersen" <hansvejbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Martin" <margoss@hotmail.com> wrote in message

Jeg havde håbet på noget mere 3d orinteret grafik. Håber at gameplayet fra
det gamle spil er bevaret. Jeg håber også at der ikke er så magne døde
punkter i spillet. I det gamle spil skete der ikke en skid mellem 2000 og
til 2050 hvor det sluttede.

MVH

Morten

Fra : Casper Bang

Dato : 11-08-04 20:25

> For os fans af gamle Transport tycoon er det fedt at Chris Sawyer om
> kort tid udgiver Locomotion.
>
> Se her om Locomotion
> http://www.gamespot.com/pc/strategy/cslocomotion/preview_6103103.html

Hmm... man bliver nok nødt til at købe det - det ligner dog efter min smag
det gamle spil LIGE lovligt meget... på skærmbillederne er selv ikonerne de
samme som de var dengang!
Men OK, hvis gameplayet er endnu bedre, er der ingen tvivl om at det bliver
en fremtidig klasikker.

Fra : Vega

Dato : 11-08-04 20:44

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:411a7297$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
de
> samme som de var dengang!
> Men OK, hvis gameplayet er endnu bedre, er der ingen tvivl om at det

Det gør ikke noget for mig elskede bare det spil.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 11-08-04 20:25

"Martin" <margoss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort tid udgiver Locomotion.
>
> Jeg glæder mig i hvert fald. I mellemtiden har han lavet de også

Takker for den gode nyhed og link. Spillede utallige timer af Transport
Tycoon og Deluxe udgaven. Bliver det i stil med Transport Tycoon spillene?

Mvh. Vega.

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 11-08-04 20:33

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
Transport
> Tycoon og Deluxe udgaven. Bliver det i stil med Transport Tycoon spillene?

Der er et link til et interview med Chris her:
http://www.gamespot.com/news/2004/04/02/news_6092788.html hvor han blandt
andet siger at der vil være større kort og flere biler og
computermodstanderne vil være langt mere effektive og sværere at slå. Og det
skulle vidst også kunne spilles online mod hinanden. Alt det som man har
savnet. Og ifølge Betafons hjemmeside er det til salg 10/9. Så det er
faktisk ikke længe og vente. Jeg glæder mig i hvert fald afsindigt.
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : sharky

Dato : 11-08-04 23:32

> For os fans af gamle Transport tycoon er det fedt at Chris Sawyer om
> kort tid udgiver Locomotion.

Hvad med Transport Giant
http://www.gamespot.com/pc/strategy/transportgiant/index.html?q=transport+gi
ant

eller den lidt ældre Industry Giant 2 http://ig2.jowood.com/main.php?lang=en

Fra : sharky

Dato : 11-08-04 23:35

Fra : Brian Lund

Dato : 11-08-04 23:39

> [...]
> kort tid udgiver Locomotion.
>
> Jeg glæder mig i hvert fald. I mellemtiden har han lavet de også

Must buy, must buy!!!

Er det ikke det vi alle har ventet på? ;)

Brian

Fra : sharky

Dato : 11-08-04 23:42

> Must buy, must buy!!!
>
> Er det ikke det vi alle har ventet på? ;)

De kan da ikke seriøst vil udsende et spil med den grafik i 2004, snart
2005. Det ligner jo noget der er 10 år gammelt.
http://www.gamespot.com/pc/strategy/cslocomotion/screens.html?page=27

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-04 00:26

> De kan da ikke seriøst vil udsende et spil med den grafik i 2004, snart
> 2005. Det ligner jo noget der er 10 år gammelt.
> http://www.gamespot.com/pc/strategy/cslocomotion/screens.html?page=27

Det er ikke grafikken det kommer an på...
Desuden er grafikmotoren den samme som den fra RollerCoaster tycoon, så ikke
10 år, men 5-6 år, eller hvor gammelt dét nu er ;)

Men jeg vil lige prøve at downloade Transport Giant demoen, men jeg tvivler
på at det kan slå gameplayet fra TT!

Brian

Fra : Gerner

Dato : 12-08-04 10:51

On Thu, 12 Aug 2004 01:25:39 +0200, "Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>10 år, men 5-6 år, eller hvor gammelt dét nu er ;)
>
>Men jeg vil lige prøve at downloade Transport Giant demoen, men jeg tvivler

TG handler om at transportere passagerer så en by udvikler sig selv med beboelse
og industri. Man skal så lægge ruterne så de giver mest profit,og det gør de kun
hvis passagerer kan komme til arbejde og hjem igen samt til
underholdningsfaciliter og kirker, skoler m.m., på en sådan måde at de gider
tage dit transportsystem og ikke konkuranternes.

Auran vil udvikle et lign. spil (som TT, TG m.m.) i forlængelse af Trainz, men
holder kortene tæt ind på livet i øjeblikket så man ikke ved hvilken type det
egentlig bliver.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 12-08-04 20:14

On Thu, 12 Aug 2004 11:50:57 +0200, Gerner <nospamadres@postkasse.org> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>underholdningsfaciliter og kirker, skoler m.m., på en sådan måde at de gider
>tage dit transportsystem og ikke konkuranternes.

Ups, forkert spil. Ovenstående er fra det tyske Trafic Giant. (engelsk version)

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Vega

Dato : 12-08-04 14:31

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke grafikken det kommer an på...
> Desuden er grafikmotoren den samme som den fra RollerCoaster tycoon, så
ikke
> 10 år, men 5-6 år, eller hvor gammelt dét nu er ;)

Lige præcis Brian. Du var måske også en af dem der fik kørt mange kilometer
i det spil? Genialt spil, kan ikke vente på Lokomotiv.

> Men jeg vil lige prøve at downloade Transport Giant demoen, men jeg
tvivler
> på at det kan slå gameplayet fra TT!

Tror jeg heller ikke.

Mvh. Vega.

Fra : sharky

Dato : 12-08-04 15:42

> ikke
>
> Lige præcis Brian. Du var måske også en af dem der fik kørt mange
kilometer
> i det spil? Genialt spil, kan ikke vente på Lokomotiv.

Ok, jeg synes også det var vildt godt dengang, men har I prøvet det siden ?
Vi bliver jo ældre og jeg synes grafikken er dårlig sidst jeg prøvede TTD,
og det er kun et halvt år siden, så jeg valgte Industry Giant 2 i stedet med
Addon pakken 1980-2020.

> tvivler
>
> Tror jeg heller ikke.

Ok, jeg synes nu stadig Industry Giant 2 er ok, og transport Giant ser ud
til at være mere baseret på transport end rent faktisk at sælge varerne i
butikkerne, som man skal i IG2. Det må da blive et hit i TG at man tjener
penge hver gang et tog ruller ind på stationen og så er der lige grafikken,
som er såååå meget bedre. Men ok, for nogle betyder grafikken åbenbart ikke
så meget.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-04 17:27

> Ok, jeg synes også det var vildt godt dengang, men har I prøvet det siden
?

Jeg spiller det stadigt...

> [...]
> og det er kun et halvt år siden, så jeg valgte Industry Giant 2 i stedet

Selvom grafikken måske ikke er så god så er spillet stadigt knald-godt!
Når bare du har spillet det en halv time så glemmer du hvor "grimt" det er
;)

> [...]
grafikken,
> som er såååå meget bedre. Men ok, for nogle betyder grafikken åbenbart

Jeg har prøve IG, det var ikke noget der kunne imponere mig :(
Jeg har lige prøvet TG demoen, umiddelbart ser det ok ud, men der er kun én
mission som foregår i 1850-1860 (hest/okse) - så det er svært at sige
hvordan gameplayet er senere hen i spillet :(

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-04 17:28

> Lige præcis Brian. Du var måske også en af dem der fik kørt mange
kilometer
> i det spil? Genialt spil, kan ikke vente på Lokomotiv.

Jeg tror faktisk at det er dét spil jeg har spillet mest nogensinde! :)

Brian

Fra : Vega

Dato : 12-08-04 17:33

> kilometer
>
> Jeg tror faktisk at det er dét spil jeg har spillet mest nogensinde! :)

Det tror jeg faktisk også det er for mig. Kan huske jeg jeg havde fremme
igen her engang i år 2000.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 12-08-04 14:39

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg vil lige prøve at downloade Transport Giant demoen, men jeg
tvivler
> på at det kan slå gameplayet fra TT!

Hvor kan man hente demo'en uden at skulle være registret bruger?

Mvh. Vega.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-04 16:26

> tvivler
>
> Hvor kan man hente demo'en uden at skulle være registret bruger?

www.download.com

Der er én bane, og du spiller i 10 år, fra 1850... Så det hele foregår via.
okser/heste... Lidt trist man ikke kan få lov til at prøve det "rigtigt"...

Brian

Fra : Vega

Dato : 12-08-04 17:11

> [...]
via.
> okser/heste... Lidt trist man ikke kan få lov til at prøve det

Takker, har fundet og prøvet det.
Ja det er lidt ærgeligt.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 16-08-04 20:01

> [...]
via.
> okser/heste... Lidt trist man ikke kan få lov til at prøve det

Hej Brian.

Jeg har prøvet en bane nu med tog, og det må siges at være rimeligt
urealistisk, da 2 tog på samme skinne bare kører igennem hinanden. Sådan var
Transport Tycoon ikke, det var realistisk, så mon ikke Locomotion bliver
bedre i hvert fald på det område?

Mvh. Vega.

Fra : Brian Lund

Dato : 22-08-04 13:40

> [...]
var
> Transport Tycoon ikke, det var realistisk, så mon ikke Locomotion bliver

Æv! - Så må jeg bare vente på Locomotion, det skulle jo også snart være her
:)!
Jeg vil da regne med at to tog som rammer hinanden = crash i locomotion, det
er jo trodsalt bygget på RCT, som også kan crashe vehicles :D

Brian

Fra : sharky

Dato : 12-08-04 23:40

> Desuden er grafikmotoren den samme som den fra RollerCoaster tycoon, så
ikke
> 10 år, men 5-6 år, eller hvor gammelt dét nu er ;)

Er du sikker på det ? TTD er fra 1995, så det er i hvert fald 9 år, og TT
kom før deluxe udgaven, så jeg får nok ret med de 10 år
http://www.flashback-aw.net/games.php?GameID=46

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-04 23:59

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message
> ikke
>
> Er du sikker på det ? TTD er fra 1995, så det er i hvert fald 9 år, og TT
> kom før deluxe udgaven, så jeg får nok ret med de 10 år
> http://www.flashback-aw.net/games.php?GameID=46

Ja, men du har måske ikke læst artiklen? - Eller hvad folk skriver?

Locomotion bliver baseret på _RollerCoaster_Tycoon_ grafik motoren!
Den er noget nyere, jeg mener den oprindelige er fra 1999...

Brian

Fra : sharky

Dato : 13-08-04 16:42

> Locomotion bliver baseret på _RollerCoaster_Tycoon_ grafik motoren!
> Den er noget nyere, jeg mener den oprindelige er fra 1999...

Nåe på den måde. Jeg troede du mente at den er baseret på TTD, som er 10 år
gammel.

Så har jeg ikke mere at sige

Fra : Vega

Dato : 12-08-04 16:10

> [...]
> kort tid udgiver Locomotion.
>
> Jeg glæder mig i hvert fald. I mellemtiden har han lavet de også

Er der egentligt ikke nogen demo ude af Locomotion?

Mvh. Vega.

Fra : Jannick Depoilly

Dato : 13-08-04 04:04

On Wed, 11 Aug 2004 09:49:52 +0200, Martin <margoss@hotmail.com>
wrote:

>For os fans af gamle Transport tycoon er det fedt at Chris Sawyer om
>kort tid udgiver Locomotion.

Bestemt et spil jeg glæder mig til at prøve selvom jeg dog frygter for
få nyskabelser i gameplay og grafik - faktisk synes jeg grafikken ser
mere trist ud end i TTD.

Mens vi venter så SKAL I prøve denne patch til TTD hvis I er fans af
denne klassikker: http://www.ttdpatch.net/ (I har selvfølgelig
allerede har prøvet den hvis I er rigtige fans men jeg synes nu at
dette link passede ind i denne tråd).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-04 15:23

Jannick Depoilly wrote:

> Mens vi venter så SKAL I prøve denne patch til TTD hvis I er fans af
> denne klassikker: http://www.ttdpatch.net/ (I har selvfølgelig
> allerede har prøvet den hvis I er rigtige fans men jeg synes nu at

TTDPatch er en sej opgradering til spillet.

Jesper G. Poulsen