Virtual hukommelse er for lille?
Fra : Vega

Dato : 04-08-04 17:46

Hej.

Fik en emddelse om at den virtual hukommelse næste var brugt, da spillede.
Er det ram der mangler?

Mvh. Vega.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 04-08-04 20:45

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Fik en emddelse om at den virtual hukommelse næste var brugt, da spillede.
> Er det ram der mangler?
>
> Mvh. Vega.

Nej RAM er den fysiske hukommelse..

Den virtuelle er snarere en page-fil (på dansk side-fil) der åbenbart hos
dig, ikke er sat op til en proper størrelse

I Windows er det SWAP-filen du skal ændre. Dette gør via følgende:

Control Panel -> System -> Fanebladet "Advanced" -> under Performance
trykker du "Settings" og et nyt vindue popper frem.
I dette vælger du igen fanebladet Advanced og i bunden under "Virtual
Memory" trykker du Change

Det er smartest (ifølge råd jeg har fået) at lade swap-filen være på en
anden fysisk harddisk end den du har installeret windows på (så at sige hvis
du har 2 fysiske harddiske). Swap-filen skal sættes til minimum 2x det antal
MB dine fysiske ram har, og Max til 3x det antal MB.

f.eks har du 512mb ram, sættes SWAP-filen til

Min: 1024mb
Max: 1536mb

Men! hvis den nu allerede er sat til dette, og du oplever dette problem som
du beskrev ovenfor, så prøv at lave endnu en swap-fil på samme størrelse på
endnu et drev, altså et 3. drev. (hvis du da har mulighed for det, og
besider 3 drev) Ellers må du nøjes med at placere den på C: drevet, eller
lign.

Mvh. Martin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-08-04 23:05

Martin Ohlsson mumbled his insignificant opinion in:
41113ccf$0$213$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Nej RAM er den fysiske hukommelse..

Den bruger jo sin swapfil når der ikke er mere fysisk hukommelse, så jo der
mangler ram. Man kan sikkert omgåes problemet med at gøre swap filen større,
men det er jo ganske langsomt. i forhold til mere fysisk ram -det er dog
også langt billigere :)

Fra : G.B.

Dato : 07-08-04 15:56

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> f.eks har du 512mb ram, sættes SWAP-filen til
> Min: 1024mb
> Max: 1536mb

Det er faktisk bedre at sætte min. og max. til det samme, da du så undgår
at swapfilen bliver dynamisk. En statisk swapfil er hurtigere.

Bortset fra det er jeg helt enig.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen