Nyt spil
Fra : Carsten Riis

Dato : 13-07-04 12:40

Hej gutter

jeg har lige fødselsdag (idag) og konen gav mig mindsandten et gavekort
til et computerspil.

men hvad skal det være?

Jeg kan li' Generals Zero Hour og tilsvarende strategispil

har prøvet Colin McRae Rallyspillet for et par år siden og blev da også
lidt hooked på det.

Jeg har også Counterstrike, men det har altså ikke fanget mig i den
store udstrækning (hvilket sikkert skyldes, at jeg får bank hele tiden).

Så jeg er over i strategi-, simulations-spillene....
hvad er der af muligheder

Need For Speed
GTA
WarCraft (III'eren er den sidste jeg kan huske)
..
..
..
..

BTW: Min maskine er en P4@2Ghz og grafikkort og lyd kan vist køre det
meste.

mvh

Carsten Riis

Fra : P.Plys

Dato : 13-07-04 13:28

Hej gruppe. jeg syndes at du skal købe GTA4 det er et godt spil med go
grafik.
hilsen musse

Fra : Casper Bang

Dato : 13-07-04 15:39

> Hej gruppe. jeg syndes at du skal købe GTA4 det er et godt spil med go
> grafik.

Er det nyeste ikke GTA 3?

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-07-04 16:04

Casper Bang wrote:

> Er det nyeste ikke GTA 3?

Der er noget med en udvidelse til GTA3 som blandt fans bliver kaldt for
GTA4, så vidt jeg kan forstå.

Problemet med GTA er, at man ser sit køretøj ovenfra. Hvilket i og for
sig ikke er noget problem, men skal jeg styre køretøjet oppe fra og ned,
så bliver jeg altså højre/venstre-forvirret og så bliver det et problem.

har man mulighed for at få "omgivelserne" til at dreje med, når man
drejer eller er perspektivet låst?

mvh

Carsten Riis

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 13-07-04 16:27

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> [...]
> så bliver jeg altså højre/venstre-forvirret og så bliver det et problem.
>
> har man mulighed for at få "omgivelserne" til at dreje med, når man

GTA 3 - Vice City kalder nogen for GTA 4, hvilket IMHO er helt forkert!

I GTA 3, samt Vice City og det kommende San Andreas, ser man ikke køretøjet
ovenfra, men i 3-dimensionelt, klassisk FPS-view. Så det skulle vist ikke
være noget problem, selvom nogen mener at charmen ved GTA 1 og 2 var det
noget originale perspektiv, der nærmest sendte tankerne tilbage til
"Frogger" ;)

/Rasmus

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 14-07-04 19:03

On 2004-07-13, Rasmus Thorsø Nielsen <rasmus.nielsen_NOSPAM@tele2adsl.dk> wrote:
> [...]
> være noget problem, selvom nogen mener at charmen ved GTA 1 og 2 var det
> noget originale perspektiv, der nærmest sendte tankerne tilbage til

Jeg tænkte nu mest på Miami Chase til Amiga (udviklet af legendariske
Team17), da jeg så GTA1 første gang.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-07-04 16:28

> Der er noget med en udvidelse til GTA3 som blandt fans bliver kaldt for
> GTA4, så vidt jeg kan forstå.

Det må være GTA Vice City du snakker om. Det er ikke en udvidelse, men et
spil i sig selv.

> [...]
> så bliver jeg altså højre/venstre-forvirret og så bliver det et problem.
>
> har man mulighed for at få "omgivelserne" til at dreje med, når man

Der er 4-5 kameravinkler i GTA III og GTA Vice City, den ene vinkel er den
du omtaler hvor man ser bilen oppe fra. Resten af vinklerne er inde i bilen,
bag bilen i 2 forskellige højder/afstande og ved siden af bilen i et
spændende vinkel.

Så er der Max Payne 2, som jeg lige har prøvet et demo af, den ser ret god
ud. Prøv selv demo'en, den fylder dog hele 251 mb, og kan downloades her:
www.rockstargames.com/maxpayne2/mp2_downloads.html

Mvh

Emil

Fra : Larsen

Dato : 13-07-04 17:15

> Jeg kan li' Generals Zero Hour og tilsvarende strategispil

Så ska' du da ha' Ground Control II

http://www.groundcontrol2.com/modules/news/

mvh

Larsen

Fra : Larsen

Dato : 13-07-04 17:17

> jeg har lige fødselsdag (idag) og konen gav mig mindsandten et gavekort
> til et computerspil.

Hov - jamen så tillykke dagen!!!

mvh

Larsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-07-04 17:20

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gutter
>

> jeg har lige fødselsdag (idag) og konen gav mig mindsandten et gavekort
> til et computerspil.
Tillykke med føs'dagen

> men hvad skal det være?

Hvad med Battle for Troy?
http://www.valusoft.com/products/troy.html

Det ser godt ud, jeg overvejer faktisk selv at investere i det

Mvh
Benjamin

Fra : S. Sørensen

Dato : 14-07-04 00:30

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> wrote in message

> [...]
>
> Hvad med Battle for Troy?
> http://www.valusoft.com/products/troy.html
>
> Det ser godt ud, jeg overvejer faktisk selv at investere i det

Det har dog afaik fået ELENDIGE anmeldelser.

Fra : Peter T.

Dato : 13-07-04 20:58

Carsten Riis leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg kan li' Generals Zero Hour og tilsvarende strategispil

Så vil jeg anbefale dig at kigge på de gamle Sudden Strike 1 & 2, som har
warcraft/starcraft-agtigt interface og foregår i 2. verdenskrig. De kan
nok fås billigt nu, men er stadig underholdning på højeste plan og en
enkelt bane tager let 12-13 timer eller mere uden at det på nogen måde
bliver spor kedeligt.

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : malfoy_96

Dato : 14-07-04 19:25

> WarCraft (III'eren er den sidste jeg kan huske)

Er helt klart noget man skal prøve hvis man kan lide strategi. Der er også
en udviddelse til der hedder The Frozen Throne hvis du ikke ved det
Ellers er det lidt ældre Starcraft/Broodwar heller ikke af vejen.

malfoy

Fra : webhiker

Dato : 14-07-04 20:15

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote in news:40F3CA1C.5BA742F0@carben.dk:

> [...]
>

> Need For Speed
> GTA
> WarCraft (III'eren er den sidste jeg kan huske)

Hvad med Farcry selv om det godt nok ikke ligner Generals
specielt meget. !8)
Men måske du allerede har spillet. !!
Det er da kvalitet + forholdsvis billigt i forhold til hvad man får
for sine "penge" / gavekort.......

Machines kunne måske også friste - iøvrigt meget billigt.
Sidst jeg så det var prisen på 150.- ( Stategi i stil med Generals )
Ved ikke om det kan køre med XP nu hvor det ikke er helt up-to-date mere.
Men ellers meget godt - har selv været meget hooked på det spil.

Tillykke med dagen.

Webhiker.....

Fra : Jim

Dato : 14-07-04 20:18

Som udgangspunkt ville det være nemmere at hjælpe dig hvis du sagde
hvilke(n) type(r) spil du kan lide...

Ellers er det temmelig svært at guide folk til at købe nye spil...

Hilsen Jim

Fra : Jim

Dato : 14-07-04 20:20

Nå ups bare glem d.. havde lige overset at mailen fortsatte

Fra : malfoy_96

Dato : 15-07-04 10:40

Knold

Fra : Silver

Dato : 15-07-04 18:59

> Så jeg er over i strategi-, simulations-spillene....
> hvad er der af muligheder

Soldiers heroes of ww2, det pt bedste RTS spil hvor du såmænd osse selv kan
styre hvor de skal skyde i realtime ved at overtage sigtet på deres våben,
alt kan smadres og alt opfører sig som det skal mht hvad kugler i
forskellige våben kan gennemtrænge, det er smukt det spil.

Se selv hvordan det ser ud og prøv evt at downloade demoen, jeg lover at
hvis du i forvejen kan lide RTS spil og ww2 så garanterer jeg at du kan lide
det spil her.

http://www.codemasters.co.uk/soldiers/

Mvh
Silver.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-07-04 14:51

Carsten Riis wrote:

> Need For Speed
> GTA
> WarCraft (III'eren er den sidste jeg kan huske)
> .

Kære alle

Takker for jeres input.

Jeg har lige set, at Kvickly har WarCraftIII og FrozenThrone på tilbud
til 150 kroner hver. Så dem nupper jeg.

Så har jeg stadig 100 kroner til gode....som jeg så kan bruge på endnu
et spil, men det kommer senere.

mvh

Carsten Riis