Civilization 3 - og de forskellige udgaver
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-07-04 10:01

Hej der

Jeg har groft forsømt at spille computerspil gennem de sidte mange år,
så jeg er kommer temmelig meget bagud og har brug for noget hjælp.

Er her en Civilization-freak som kan hjælpe mig med at fortså
forskellene på de forskellige udgave af Civlization 3 - "Play The
World", "Conquest" og "Gold Edition"?

Jeg læser på producents website (http://www.civ3.com/), men jeg synes
alligevel ikke at jeg helt fatter det. Fx. ser det ud til at "Gold
Edition" giver mulighed for at spille over, selvom at "Play the world"
virker som en udvidelse til at spille over net. Og hvad er det sådan
mere præcist at man får med "Conuest" (ud over "more" at det hele)?

Jeg kunne godt tænke mig net-featuren, men ellers ved jeg ikke
rigtig. Hvad er godt og hvad er skidt - og hvad skal man vælge?

Janus

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-07-04 11:05

Janus Sandsgaard skrev i en meddelelse
> Er her en Civilization-freak som kan hjælpe mig med at fortså
> forskellene på de forskellige udgave af Civlization 3 - "Play The
> World", "Conquest" og "Gold Edition"?

Jeg vil da forsøge at gøre mit bedste:c)
CIV3 er en standalone del og der er kun mulighed for single player
Den første udvidelse, Play The World (PTW) kom med flere civs og mulighed
for at spille multiplayer på flere måder, her kan jeg nævne i relatime via
net eller via email. Man skal have CIV3 for at kunne gøre brug af PTW.
Conquest - er den 2. udevidelse til CIV3 - den indeholder alt hvad der kom
med i PTW plus lidt ekstra. Man skal, ligesom med PTW, have CIV3 for at gøre
brug af Conquest.
Mit forslag er at du investerer i CIV3 samt udvidelsen Conquest:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jane

Dato : 10-07-04 11:20

Ding-Dong skrev i <news:ccoeuv$27gj$1@news.cybercity.dk>:

> Mit forslag er at du investerer i CIV3 samt udvidelsen Conquest:c)

Tja jeg har fortrudt jeg brugte penge på conquest.

Jeg spiller ikke over nettet og de ekstra civilizationer
og forbedringer kunne jeg selv have lavet i editoren.

Alle de fejl og mangler jeg hader ved civ3 er der også i
conquest, at man ikke kan sige alle byer der laver X skift
til Y, alle soldater type A opgrader til B, når man har
lavet ambassade skifter ens undersåtter tøjfarve på visse
popups, når man har lært sine byggere at gå i kedeldragter
vises de stadig i lændeklæder i oversigten...

Alt i alt syntes jeg civ3 er et fedt spil, men spar pengene
til conquest hvis du ikke vil spille over nettet.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Nic

Dato : 10-07-04 18:04

> Tja jeg har fortrudt jeg brugte penge på conquest.
??

> Jeg spiller ikke over nettet og de ekstra civilizationer
> og forbedringer kunne jeg selv have lavet i editoren.
Spil over nettet - det rocks :)

> [...]
> popups, når man har lært sine byggere at gå i kedeldragter
> vises de stadig i lændeklæder i oversigten...

Har du patchet?

> Alt i alt syntes jeg civ3 er et fedt spil, men spar pengene
> til conquest hvis du ikke vil spille over nettet.

Civ 3 blev først godt i PTW/ conquests imho.

Fra : Jane

Dato : 10-07-04 23:08

Nic skrev i <news:40f02192$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Spil over nettet - det rocks :)

Narj jeg er en pivskid og vil helst have det let.

> Har du patchet?

Har ikke kunnet finde ud af hvilket patch der hører til,
hvis du gider smide et link bliver jeg glad...

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Nic

Dato : 11-07-04 10:59

> Narj jeg er en pivskid og vil helst have det let.
Spil mod venner istedet for folk du ikke kender så :)

Jeg spiller selv ugentligt med en god ven - stor lir ;)

> Har ikke kunnet finde ud af hvilket patch der hører til,
> hvis du gider smide et link bliver jeg glad...

Conquests er 1.22 - fik du skaffet den? :)

Fra : Jane

Dato : 12-07-04 05:37

Nic skrev i <news:40f10f77$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Spil mod venner istedet for folk du ikke kender så :)

De gider ikke spille Civ, de er mere til kedelige skydespil.
Desværre.

> Conquests er 1.22 - fik du skaffet den? :)

er ved at downlaode den netop nu...

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Nic

Dato : 12-07-04 09:43

> De gider ikke spille Civ, de er mere til kedelige skydespil.
> Desværre.
Det er også sjovt, men intet slår civ.

> er ved at downlaode den netop nu...

:)

Fra : Kasper Aae

Dato : 11-07-04 16:12

http://www.firaxis.com/downloads_product.cfm?product=10,12,13

--
Kasper Aae

Fra : Jane

Dato : 12-07-04 05:33

Kasper Aae skrev i <news:b5m2f09i26ff4q1p7q0rf4lga8sfhpm3v3@4ax.com>:

> http://www.firaxis.com/downloads_product.cfm?product=10,12,13

Gæt en gang hvad jeg skal bruge i dag til...

Jane - i spillehumør
--
æbleskrog.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-04 15:57

> [...]
> for at spille multiplayer på flere måder, her kan jeg nævne i relatime via

Er civ3 egentligt godt online? Er det ikke for langtrukkent og kedeligt, og
tager et enkelt spil ikke dage?

Jeg overvejer om jeg skal investere i det, men vil gerne høre jeres
erfaringer :)

Fra : Nic

Dato : 10-07-04 18:05

> Er civ3 egentligt godt online? Er det ikke for langtrukkent og kedeligt, og
> tager et enkelt spil ikke dage?
Intet slår det :)

Jeg tager nogle timer med en ven når vi kan - så savner man og fortsætter
næste gang.

Dog small / normal map - store tager år at spille ;)

> Jeg overvejer om jeg skal investere i det, men vil gerne høre jeres
> erfaringer :)

GO GO GO ;)

Fra : Nic

Dato : 10-07-04 18:03

> Mit forslag er at du investerer i CIV3 samt udvidelsen Conquest:c)

HØRT

Fra : Morten Tjørnehøj And~

Dato : 12-07-04 01:47

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
gøre
> brug af Conquest.
> Mit forslag er at du investerer i CIV3 samt udvidelsen Conquest:c)

Bare for at jeg også fatter det . Indeholder Conquest alle de ekstra ting
fra PTW - dvs. nye stammer + dem fra PTW, nye improvements + dem fra PTW -
etc. etc.

Det er bare, at når man læser på bagsiderne, står der at der i PTW er 8 nye
stammer - og bag på Conquest at der er 8 nye. Vil det sige at der er 16 nye
for en person der ikke har PTW - eller at man må gå glip af de 8 fra PTW?

/Morten

Og hvis det er tilfældet, hvorfor er PTW stadig på markedet?

---

Fra : Jane

Dato : 12-07-04 05:36

Morten Tjørnehøj Andersen skrev i

> der er 16 nye for en person der ikke har PTW - eller at man må gå glip
> af de 8 fra PTW?

Der er i alt 31 i Conquest, jeg kan ikke lige huske hvor mange
der var i Civ før. Jeg har ikke PTW.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Ding-Dong

Dato : 12-07-04 14:12

Morten Tjørnehøj Andersen skrev i en meddelelse
> [...]
nye
> for en person der ikke har PTW - eller at man må gå glip af de 8 fra PTW?

Det eneste jeg ved er at Conquest gør PTW overflødig da den indeholder alt
hvad PTW har at byde på.
Men hvis du ved hvor mange civs der er i CIV3 så kan du se det efter
Conquest er installeret:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-07-04 15:06

Janus Sandsgaard wrote:

(snip)

> Jeg kunne godt tænke mig net-featuren, men ellers ved jeg ikke
> rigtig. Hvad er godt og hvad er skidt - og hvad skal man vælge?

Du skal købe 'Conquest', enkelt å greit.

--
Jan Vagle