Death Rally i WinXP
Fra : MVJ

Dato : 04-07-04 11:46

Hejsa

Er der nogen der ved hvordan man får dette spil til at virke i WinXP. Vi har
nu prøvet på flere maskiner og resultatet er det samme. Når løbet sættes i
gang går alt i slowmotion. På en af maskinerne var alt grafikken i menuerne
totalt messet op. Jeg har prøvet at tage sætte Win98/ME og Win95 til at
skulle styrer det i Xp men det hjalp ikke. Nogen der ved hvordan man får det
til at virke og om man kan spille LAN i det?

MVH
MVJ

Fra : Zif

Dato : 05-07-04 08:03

Brug programmet Dosbox.

http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

Det virker til næste alle gamle spil, det er genialt.

Zif

Fra : MVJ

Dato : 05-07-04 21:48

Hejsa og tak

Det program har jeg allerede prøvet men jeg kunne ikke få det til at virke.
Jeg mounted mappen hvori der ligger 22 filer men den sagde der kun lå 8 og
de navn den gav bla.
COMMAND LOADFIX osv. passer ingen steder hen( altså ingen filer med det navn
i mappen). Det kan måske være at mappen var angivet forkert da jeg angav den
til C:/rally istedet for C:\rally men jeg kunne ikke få den til at lave \
tegnet. Håber nogen kan se løsningen til problemet.

MVH
MVJ

Fra : Zif

Dato : 06-07-04 06:44

Ja, jeg kan helelr ikke få dosbox til at lave \, men
du kan istedet for bare skrive

mount c /rally

så mounter den c:\rally

Fra : MVJ

Dato : 06-07-04 11:09

Hejsa igen

Det kan være jeg formulerede mig forkert så men altså. Jeg mounted mappen
hvori der ligger 22 filer men programmet (Dosbox) siger der kun ligger 8 og
de navne på filerne programmet opgav var bla.
COMMAND LOADFIX osv. passer ingen steder hen( altså ingen filer med det navn
i mappen). Jeg ved ikke hvilken kommando jeg nu skal skrive for at få den
til at indlæse C:/RALLY/RALLY.EXE for skriver jeg dette fortæller den mig at
jeg det en Illegal kommando og det sammen hvis jeg bare skriver
Z:/Rally.exe. Så hvad skal jeg skrive for at få DOSBox til at indlæse
Rally.exe.

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-07-04 13:17

MVJ wrote:
> [...]
> fortæller den mig at jeg det en Illegal kommando og det sammen hvis
> jeg bare skriver Z:/Rally.exe. Så hvad skal jeg skrive for at få

Du skal bruge lidt tid på at finde \

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MVJ

Dato : 06-07-04 15:52

> Du skal bruge lidt tid på at finde \

Det vil jeg så mene jeg har gjort jeg har trykket på nok alle taster og alle
taster for jeg har holdt enten Ctrl, Alt, Alt Gr, Shift osv. nede så jeg kan
altså ikke finde den.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 06-07-04 18:05

> [...]
alle
> taster for jeg har holdt enten Ctrl, Alt, Alt Gr, Shift osv. nede så jeg

I "gamle dage" med dos 3.3 der brugte vi ALT + et tal på det nummeriske
tastatur.

Jeg er ret sikker på at \ = ALT + 92
Om det virker i jeres dosbox ved jeg ikke - men prøv....

/LC

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-07-04 21:46

MVJ wrote:

> Det vil jeg så mene jeg har gjort jeg har trykket på nok alle taster
> og alle taster for jeg har holdt enten Ctrl, Alt, Alt Gr, Shift osv.
> nede så jeg kan altså ikke finde den.

I DOSBox forummet er bliver det besvaret hvor skråstregen er på
ikke-amerikanske tastaturer hver anden dag.
Hvis du ikke orker mere så prøv Boxer:
http://www.pcgamester.co.uk/modules/news/

-Sune
Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : MVJ

Dato : 07-07-04 00:51

ok.. jeg fandt den endelig det var hos mig Ctrl+Å (en IBM Bærbar) af en
eller anden grund men når jeg så trykker det så springer den automatisk ned
til næste linie altså så det ser sådan ud

Z: mount c c:\
Rally\

Og jeg får samme resultat som før med dig otte filer den finder. Ved godt
nok ikke hvad jeg skal gøre?

MVH
MVJ

Fra : Zif

Dato : 07-07-04 07:22

ok, bare drop \ og gør sådan her, det har altid virket.

når dosbox starter op står den på Z:\

skriv

mount c /rally (Hvis dit rally bib ligger på c:\rally)

så mounter den det bib.

Så går du over på c:\
og skriver rally.exe, eller hvad den fil nu hedder.

Fra : MVJ

Dato : 07-07-04 13:25

Jubii, det virkede. Tusind Tak. Kan du/I også fortælle mig hvad man skal
bruge for at spille lan inde i multiplayer delen?

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-07-04 16:22

MVJ wrote:
> Jubii, det virkede. Tusind Tak. Kan du/I også fortælle mig hvad man
> skal bruge for at spille lan inde i multiplayer delen?
>
> MVH
> MVJ

Du kan læse om det her:
http://vogons.zetafleet.com/

Se under "DOSBox Guides".

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Zif

Dato : 08-07-04 07:15

Jeg har ikke lige styr på lan delen, men
prøv eventuelt i det forum for Dosbox.

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 05-07-04 15:25

Når vi nu snakker om denne Death Rally, er der så nogen der kender nyere
spil med nogenlunde samme koncept.

Death Rally var nemlig genialt - men jeg vil nu gerne se lidt pænere grafik
og måske også bedre lyd......

/LC