at bygge på klippen er frelsens vej
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-08-04 20:27

Når vi læser matt 7.22-24 og videre, så ser vi at det er en helhed, 22-23
hænger sammen med vers 24 ved ordet "Derfor". Før dette siger Jesus jo netop
at nogle vil komme i himmelen og andre ikke, derefter går han videre til at
tale om at bygge på sand eller klippe, dette kan i Israel virke som om at
man ikke kan se forskel i tørketider, men når regnen kommer eller
flodbølgerne kom, så blev dette tydeligt hvilke hus der var bygget på
klippen. Men også på dommens dag vil dette blive tydeligt, da skal intet
sammenhold blandt tjenere der ikke lever på klippen kunne holde sammen mere,
da skal det evige brud ske, nogle til frelse, andre til fortabelse.

Vi skal bygge på klippen og lade hele vort liv berøre af Guds Ord, det tror
jeg er at bygge på klippen, der står jo netop at "gøre efter Jesu Ord", men
det er mere at gøre plads for dem så de kan gøre sit værk i vort indre så vi
udaftil gør de gerninger ordene nævner.

Matthew 7:22-24 22 Mange skulle sige til mig på hin Dag: Herre, Herre! have
vi ikke profeteret ved dit Navn, og have vi ikke uddrevet onde Ånder ved dit
Navn, og have vi ikke gjort mange kraftige Gerninger ved dit Navn? 23 Og da
vil jeg bekende for dem Jeg kendte eder aldrig; viger bort fra mig, I, som
øve Uret!

24 Derfor, hver den, som hører disse mine Ord og gør efter dem, ham vil jeg
ligne ved en forstandig Mand, som byggede sit Hus på Klippen,

Matthew 7:25-27 25 og Skylregnen faldt, og Floderne kom, og Vindene blæste
og sloge imod dette Hus, og det faldt ikke; thi det var grundfæstet på
Klippen. 26 Og hver den, som hører disse mine Ord og ikke gør efter dem,
skal lignes ved en Dåre, som byggede sit Hus på Sandet, 27 og Skylregnen
faldt, og Floderne kom, og Vindene blæste og stødte imod dette Hus, og det
faldt, og dets Fald var stort."

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-08-04 20:45

"Ole Madsen" <Maaseiah@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> tale om at bygge på sand eller klippe, dette kan i Israel virke som om at

mener jeg på Jesu tid, jeg skal ikke sige noget om idag

Ole