sendt i dk.admin og i dk.admin.netikette -~
Fra : Cyril Malka

Dato : 04-07-04 14:42

I lyset af den seneste tid off-topic snak, mudderkast m.m. Har jeg
ønsket at tage initiativet til et undergruppe til dk.livssyn.kristendom.
En gruppe som ville være modereret.

Således ville der være to grupper, nemlig: dk.livssyn.kristendom og
dk.livssyn.kristendom.modereret.

Vi har en moderator men mangler flere co-moderatorer.

Dette er *ikke* et oplæg til diskussion (OTD) til skabelse af en ny
gruppe, da hvis vi ikke har moderatorer/co-moderatorer nok så vil
gruppen alligevel ikke have en chance for at blive til noget.

Derfor har jeg sendt nedenstående i dk.admin og i dk.admin.netikette,
hvor der har været den seneste tids snak.

Interesserede bedes henvende sig til den e-mail adresse, jeg har
angivet i indlægget:

=== CUT ===

Goddag alle,

I den seneste tids dueller på dk.admin og dk.admin.netikette kan mange
måske få et indtryk på hvordan detbatter udvikler sig til mudderkast i
dk.livssyn.kristendom (Mr. D. 14 indlæg med 14 emner, dueller mellem
forskellige af gruppens deltagere m.m.)

Jeg synes det er væsentligt at se at disse har udviklet sig på trods af
de forsøg, der har været gjort for at få en ordentlig snak i gang og jeg
håber at man kan se, fre hvilken side mudderet er blevet kastet.

Det er dog kun lykkedes mig at finde en seriøs kandidat, der vil
påtage sig hverv som moderator på en modereret gruppe og det ser ikke ud
til at der er stemning for en dk.livssyn.kristendom.modereret gruppe.

Jeg skal bruge en fire fem stykker *seriøse* kandidater til jobbet som
co-moeratorer.

Er nogle interesseret alligevel for at vi laver forsøget, venligst
kontakt mig på chill(snabel-a)malka.it

Hvis jeg ikke hører fra nogen i løbet af ugen, vil jeg gå ud fra, at der
desværre ikke er interesse for det.

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 04-07-04 15:16

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message

> I lyset af den seneste tid off-topic snak, mudderkast m.m. Har jeg
> ønsket at tage initiativet til et undergruppe til dk.livssyn.kristendom.
> En gruppe som ville være modereret.

I mine øjne er der noget meget tvetydigt, når en af de personer (og hans
kone) der flammer mest herinde, tager initiativ til at få den modereret.
Ligesom Mr. D må jeg sige at jeg flere gange har forsøgt at debattere med
Cyril, men må blot konstaterer at man få en stribe personlige angreb fra ham
og tit opfulgt af hans kone.

Ærlig talt må jeg indrømme Cyril, jeg har ingen tillid til at du mener dette
seriøst. Derfor vil jeg også opponere imod det!

Som andre sikkert har gjort, læser jeg blot med indtil miljøet er lidt
blidere.

Mvh Kenn

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 15:21

I news:40e8111f$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
Kenn L. Schjødt følgende:

[ ... ]
> Ærlig talt må jeg indrømme Cyril, jeg har ingen tillid til at du
> mener dette seriøst. Derfor vil jeg også opponere imod det!

Jeg er rent faktisk af den opfattelse at Cyril virkelig mener det
seriøst, og jeg støtter tanken, dersom de rigtige moderatorer kan
findes, og moderationens retningslinier bliver til at arbejde efter.

Der skal jo opstilles et sæt regler der gør at moderationen kan
foretages. Der må ikke kunne herske tvivl om moderationens grundlag,
og der må ikke kunne sættes sprøgsmåltegn ved moderatorernes habilitet
og kvalifikationer.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - Byen hvor der virkelig sker noget

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 04-07-04 15:40

"Andreas, Ravsted" <stort@sort.hul.invalid> wrote in message

> Jeg er rent faktisk af den opfattelse at Cyril virkelig mener det
> seriøst, og jeg støtter tanken, dersom de rigtige moderatorer kan
> findes, og moderationens retningslinier bliver til at arbejde efter.

Efter den sidste svada fra ham og hans kone, har jeg simpelthen smidt dem i
mit mentale kill-filter. Derudover synes jeg deres behandling af Mr. D er
under al kritik. At Cyril kommer under en uges tid efter dette og foreslår
moderering, kan jeg i denne sammenhæng ikke tage seriøst.

> [...]
> foretages. Der må ikke kunne herske tvivl om moderationens grundlag,
> og der må ikke kunne sættes sprøgsmåltegn ved moderatorernes habilitet

Jeg er tilhænger af moderering, specielt set i lyset af diverse "useriøse"
fanatikere eller folk der flammer for meget. Men forslaget til modereringen,
skal ikke komme fra en af dem der flammer kraftigt, hvilket Cyril og hans
kone efter min mening tilhører.

mvh Kenn

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 16:03

I news:40e816a5$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk skrev
Kenn L. Schjødt følgende:

> Men
> forslaget til modereringen, skal ikke komme fra en af dem der
> flammer kraftigt, hvilket Cyril og hans kone efter min mening
> tilhører.

Min personlige stillingtagen bestemmes ikke af *hvem* der fremsætter
forslaget, men udelukkende af forslagets indhold og intention.

Jeg bedømmer Cyrils intention med forslaget til at være dybt seriøs og
grundet på saglige overvejelser. Derfor kan jeg støtte hans forlsag og
give det opbakning, såfremt indhold og formulering af det endelige
forslag (når og hvis det kommer så langt) opfylder de krav m.m.
dk.admin og styregruppen nå forventes at ville stille til et sådant
forslag.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-07-04 16:22

Kenn L. Schjødt wrote:

> Efter den sidste svada fra ham og hans kone, har jeg simpelthen smidt
> dem i mit mentale kill-filter.

Samme her. Der er grænser for, hvor meget tid jeg gider at spilde på deres
sørgelige antikristne perfiditeter.

> Derudover synes jeg deres behandling
> af Mr. D er under al kritik.

Også det.

> At Cyril kommer under en uges tid efter
> dette og foreslår moderering, kan jeg i denne sammenhæng ikke tage
> seriøst.

Jeg går ud fra at han selv ønsker at blive moderator, så han og konen kan
kill-filtre alle deres modstandere efter del-og-hersk princippet?

Det vil der alligevel blive uanset hvem, der bliver valgt: Vi har jo næsten
allesammen forskellig trosbaggrund, så det bliver uhyggeligt kompliceret.

> Jeg er tilhænger af moderering, specielt set i lyset af diverse
> "useriøse" fanatikere eller folk der flammer for meget.

Vi må vist desværre finde os i de sædvanlige useriøse skribenter, hvis vi
vil beholde gruppen åben og demokratisk. Jeg vil nødig gøre dèt her til een
eller anden aflægger af eet bestemt kristent trossamfund, hvilket det
desværre meget let vil blive, hvis vi lader een eller få skulle moderere
gruppen.

Vi må huske os selv på at dette altså er et åbent usenetforum og IKKE een
eller anden "cybermenighed" med dertil hørende menighedstugt og definerede
krav om kristentro. Den slags ville blot medføre at nogle deltagere
lynhurtigt afskrev deltagere fra andre kristne retninger som "ikke-kristne".

Og netop derfor kan vi desværre ikke undgå de sædvanlige "frelste og
omvendte" ikke-kristne og deres ensidige nedladenheder, ligesom vi næppe kan
undgå til tider at ryge verbalt i totterne på hinanden over afgørende
teologiske forskelle kristne retninger imellem.

Ethvert fundatsbaseret krav om "respekt for folks tro" vil altså uanset
hvordan man vender og drejer det kunne blive brugt mindst lige så meget imod
gruppens troende deltagere, som det vil kunne bruges af dem: Enhver reel
debat ville strande på en sådan bestemmelse, fordi man ikke måtte erklære
sig uenig med andre.

Og enhver ikke-troende - eller anderledes troende - ville alligevel i lige
så høj grad kunne dække sig ind under en sådan beskyttelse.

> Men forslaget
> til modereringen, skal ikke komme fra en af dem der flammer kraftigt,
> hvilket Cyril og hans kone efter min mening tilhører.

Jeg er helt enig med dig i din skepsis, Kenn. Jeg tiltror ikke de to nogen
som helst god vilje i forhold til denne gruppe.

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 18:43

I news:40e820a2$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Anders Peter Johnsen følgende:

[ ... ]
> Jeg går ud fra at han selv ønsker at blive moderator, så han og
> konen kan kill-filtre alle deres modstandere efter del-og-hersk
> princippet?

Jeg er rent faktisk af en noget anden opfattelse! Jeg tror rent
faktisk at både Cyril og Britt i denne forbindelse har ganske reelle,
seriøse og saglige intentioner. Jeg opfatter på ingen måde at deres
iniativ er taget ud fra et ønske som beskrevet af dig ovenfor. Godt
nok har jeg haft mine sammenstød og skænderier med dem, - men den
slags motiver vil jeg under ingen omstændigheder tillægge i
forbindelse med dette iniativ til en modereret gruppe.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-04 19:39

Godaften Andreas

"Andreas, Ravsted" <stort@sort.hul.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> slags motiver vil jeg under ingen omstændigheder tillægge i
> forbindelse med dette iniativ til en modereret gruppe.

Jeg er helt enig, Andreas.

Det morsomme i alt dette er den mentale reaktion der *igen* sker. Straks to
personer med et bestemt navn siger noget, så melder modstands-koret sig, med
mistænker, insinuationer m.v..... Hvornår begynder der en reel vurdering i
stedet for flammekast allerede fra første svar i tråden?

Hvis man bruger minimal tid i dk.admin og dk.admin.netikette vil man finde
en relativ seriøs debat, hvorefter enkelte deltråde også dér udvikler sig
til flammekast. Moderation er *kun* et forsøg på at få folk til at holde sig
til en fundats i en modereret undergruppe til gavn for de fleste -- nemlig
dem der vil diskutere seriøst.

Henrik, Slagelse

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 19:54

I news:40e84eb2$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]
> Moderation er *kun* et forsøg på
> at få folk til at holde sig til en fundats i en modereret
> undergruppe til gavn for de fleste -- nemlig dem der vil diskutere
> seriøst.

Ja, i denne forbindelse er der i al fald ingen grund til at så tvivl
om motiverne.

Jeg finder heller ingen anledning til at tro at Cyril ville bortmodere
mig som person fra gruppen, kun en række af de udsagn jeg er kommet
med. Og det er jo så også hensigten med ønsket om modereringen.

Alt hvad Cyril hidtil har udtalt om motivet og formålet med
modereringen, har da også været både seriøst og sagligt.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-04 20:04

Godaften Andreas

"Andreas, Ravsted" <stort@sort.hul.invalid> skrev i en meddelelse
> Ja, i denne forbindelse er der i al fald ingen grund til at så tvivl
> om motiverne.

Nej, synes det heller ikke -- 1. Korintherbrev 13, hvor især vers 7 synes
relevant med teksten: "Den tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt."

Det er bestemt også mit indtryk...

Henrik, Slagelse

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-07-04 21:24

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> Straks to personer med et bestemt navn siger noget, så melder
> modstands-koret sig, med mistænker, insinuationer m.v.....

Jeg oplever det fuldstændigt omvendt.
Jeg opfatter Malka-parret som noget nær denne nyhedsgruppes svar på de to
velicoraptorer (små rovøgler) fra "Jurassic Park"-filmen: Lige så snart du
nærmer dig den ene, kommer den anden pludselig brasende ind fra siden med
kløerne forrest (Som regel er det konen, der således gi'r den som "clever
girl" jvf. en bemærkning af Sam Neil i samme film.). De er sjovt altid to om
"byttet", dvs. dèn de nu får lokket til at indgå i diskussion med sig. Og
hvis det ikke lykkedes dem at jorde vedkommende på andre måder, bliver
kill-filtret taget i brug.

Jeg har af samme årsag simpelt hen opgivet at diskutere med dem, dels fordi
jeg som een af de første fik æren af at ryge i deres temmelig overfyldte
kill-filter efter en masse ophidset flaming, dels fordi jeg slet ikke aner
hvad pokker jeg overhovedet skulle snakke med dem om, når de fleste af deres
indlæg tilsyneladende går på at fortælle om, hvad de opfatter som
Kristendommens fortrædeligheder og deres egne fortræffeligheder.

Jeg kan undre mig over at de overhovedet deltager i gruppen som "nyomvendte"
jøder, gruppens navn og emne taget i betragtning, og det kan kun undre mig
yderligere, at de tilsyneladende nu vil have gruppen modereret. Jeg kan
deres hidtidige opførsel taget i betragtning ikke være andet end skeptisk
over for dem.

Det kan du så vælge at spille moralsk forarget over, men du vil afgjort
kunne finde andre, der ligeledes på grundlag af egne kedelige erfaringer
tvivler på deres eventuelle "uselviske" motiver bag en moderation.

Så vidt jeg ser det ønsker Cyril at oprette en gruppe, hvor han bekvemt kan
flygte fra at han og konen altså temmelig systematisk har lagt sig
personligt ud med en anseelig del af nærværende gruppes deltagere: Nu må der
nemlig - som noget helt nyt? - ikke flames, uha, nej...Hvis du går nogle
måneder tilbage vil du hurtigt opdage at disse to skribenter faktisk ikke
har bestilt ret meget andet, så det virker altså temmeligt åbenlyst
hyklerisk på mig.

Men det overrasker mig desværre heller ikke...

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 22:06

I news:40e86747$0$260$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
> [...]

> andet, så det virker altså temmeligt åbenlyst hyklerisk på mig.
>
> Men det overrasker mig desværre heller ikke...

Uanset fortidige handler og skriverier, så ser det altså ud til at
agerer meget seriøst nu, og ikke mindst i deres beskrivelse af motiv
for moderering af gruppen.

Der er sagt mangt og meget om dem, også af undertegnede, men jeg
finder slet ingen grund til at drage deres motiver i tvivl. Så længe
det modsatte ikke er uigendriveligt bevist, kan jeg ikke andet end
tage deres motiver til forslaget som seriøs og saglig.

De seneste dages klimaforbedring taget i betragtning, er der heller
intet der taler imod at der kan føres saglige og seriøse debatter med
dem. Og jeg ser faktisk frem til med glæde at kunne få del i den viden
og indsigt de begge to faktisk besidder.

Og mon ikke vi alle nu har fået raset ud, så vi kan genoptage den
seriøse linie i gruppen. Jeg vil i al fald gøre mit til det, og kan da
kun opfordre alle andre til at følge trop. Sæt en tyk streg, visk
tavlen ren, start på en frisk og glem fortiden (meget i den kan ikke
bruges til noget konstruktivt).

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-07-04 23:38

Andreas, Ravsted wrote:
> [...]
>>
> Uanset fortidige handler og skriverier, så ser det altså ud til at
> agerer meget seriøst nu, og ikke mindst i deres beskrivelse af motiv

Vi får se.

> Der er sagt mangt og meget om dem,

....og af dem...

> [...]
> det modsatte ikke er uigendriveligt bevist, kan jeg ikke andet end
> tage deres motiver til forslaget som seriøs og saglig.

Jeg ved ikke om du kender det latinske ordsprog "Timeo Danaos et dona
ferentes"?

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 23:40

I news:40e886bc$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Anders Peter Johnsen følgende:

[ ... ]
> Jeg ved ikke om du kender det latinske ordsprog "Timeo Danaos et
> dona ferentes"?

Det ved jeg heller ikke! - Men måske hvis jeg fik det i en dansk
oversættelse.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-07-04 01:09

Andreas, Ravsted wrote:
> [...]
> Anders Peter Johnsen følgende:
>
> [ ... ]
>
> Det ved jeg heller ikke! - Men måske hvis jeg fik det i en dansk

Okay, du kunne jo selv have slået det op på Google.

Det er fra romerske forfatter Vergils "Æneiden".

Det betyder: "Jeg frygter (også/især) grækerne, når de bringer gaver"

(Hint 1: "Æneiden" tager udgangspunkt i en nu meget berømt antik krig i det
nuværende Tyrkiet.)

(Hint 2: Samme krig skildres i et heltedigt af den græske forfatter Homer)

(Hint 3: Brad Pitt spiller een af hovedrollerne i en biograf-aktuel
Hollywood-gengivelse af samme krig)

(Hint 4: Omtalte græske gave er idag så berømt at den nærmest er blevet et
begreb og blandt andet har lagt navn til en bestemt type moderne
computervirus.)

Anders Peter Johnsen

Fra : Britt Malka

Dato : 05-07-04 08:30

On Mon, 5 Jul 2004 00:39:35 +0200, "Andreas, Ravsted"

>Det ved jeg heller ikke! - Men måske hvis jeg fik det i en dansk
>oversættelse.

Frygt giveren og gaven, som bringes. (Frit efter hukommelsen. Det er
25 år siden, jeg havde min sidste latin-time, så der kan være
nuancefejl.)
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 05-07-04 08:37

I news:ap0ie01di59e39iss8hr697lf47a0fc4pr@4ax.com skrev
Britt Malka følgende:

> Frygt giveren og gaven, som bringes. (Frit efter hukommelsen. Det er
> 25 år siden, jeg havde min sidste latin-time, så der kan være
> nuancefejl.)

Tak, nu forstår jeg indholdet og meningen med den. Og dette får mig så
blot til endnu engang at pointere at jeg absolut ikke finder nogen
grund til at skulle drage Cyrils motiver for moderering i tvivl!

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 06-07-04 06:42

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> mistænker, insinuationer m.v..... Hvornår begynder der en reel vurdering i
> stedet for flammekast allerede fra første svar i tråden?

Det skægge er at dig og malka'erne altid nævner at der er et "modstanskor",
en slags organiseret modstand mod malka'erne. Dette bliver ikke sandt, bare
fordi I nævner det hele tiden. Der er INTET modstandskor her i gruppen...!

I stedet er der en del der her i gruppen har oplevet grove flammerier, fra
Malka'erne. Jeg kan som Mr. D nævner flere personlige historier, hvor en
almindelig debat, lige pludselig udløste en flamme fra Cyril og et
opfølgningsangreb fra konen (eller vice versa). Denne opførsel fra
Malka'erne er nogle af de groveste ting jeg har oplevet på Usenet
overhovedet.

Jeg er klar over der er folk der er ligeså grove mod specielt Cyril, som han
er mod andre. Deres personlige angreb er ligeså uønskede, som alle den slags
indlæg er i denne gruppe.

Derudover mener jeg at dine påstande om at "man ikke foretager en reel
vurdering" og om "flammekast" er ganske grove. Mit indlæg var hverken ment
som en flame og jeg har foretaget en reel vurdering. Min vurdering er at
forslaget ikke kan tages seriøst, når man har været udsat for "umotiverede"
flames fra Cyril og konen. Jeg ville tage forslaget langt mere seriøst hvis
det kom eksempelvis fra Christina, Rasmus, Mr. D eller dig selv.

Så hvad med at forholde dig til mit indlæg, som en reel vurdering og læs
hvad jeg skriver. Hvis du så også holder dig fra diverse
konspirationsteorier, ville det også klæde debatten

> [...]
sig
> til en fundats i en modereret undergruppe til gavn for de fleste -- nemlig

Jeg er enig med at der skal modereres (hvilket jeg har udtrykt tidligere).
Men jeg ønsker ikke denne ironi, at en af dem der "flammer" meget, pludselig
vender på en tallerken og foreslår moderering.

mvh Kenn

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-07-04 13:54

Goddag Britt

Den Wed, 07 Jul 2004 12:20:56 +0200 skrev Britt Malka om Re: sendt i
dk.admin og i dk.admin.netikette - Til orientering:
dk.livssyn.kristendom.modereret - Konkusion? :

BM> Er her en indirekte henvisning til, at Jesus spiste kosher?

Godt spørgsmål...

Jeg vil mene, at han har det...

Han har ikke spist hos hedninger, har han? (kan ikke huske)

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-07-04 13:56

Goddag Andreas,

Den Wed, 7 Jul 2004 12:43:12 +0200 skrev Andreas, Ravsted om Re: sendt i
dk.admin og i dk.admin.netikette - Til orientering:
dk.livssyn.kristendom.modereret - Konkusion? :

AR> Hvis det var almindeligt (og det var det vel!) at spise kosher på
AR> den tid Jesus levede, så er der vel næppe tvivl om at Jesus spiste
AR> kosher

Hvis Jesus var jøde (og det var han jo), så har han vel spist kosher.
Det har nok været så indlysende, at man ikke fandt det nødvendigt at
specificere det.

Man ville nærmest have gjort noget ud af det, hvis han _ikke_ havde
spist kosher.

AR> Og der så dengang var en lidt anden opfattelse af kosher end derer i
AR> dag, kan jeg ikke sige ret meget om, da min viden på det felt er ret
AR> så begrænset.

Ikke så vidt jeg ved. Reglen har ikke været ændret.

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-07-04 11:56

Goddag Rasmus

Den Wed, 07 Jul 2004 09:20:19 +0200 skrev Rasmus Underbjerg Pinnerup om
Re: sendt i dk.admin og i dk.admin.netikette - Til orientering:
dk.livssyn.kristendom.modereret - Konkusion? :

RUP> Jaja, du er en kraftkarl er du ;)

Jeg synes især at det er betænkeligt at folk offentligt er parate til at
gå til disse yderligheder og fortsætter med det.

I kristendommens navn, kan alt tillades, åbenbart...

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-07-04 14:00

Goddag Andreas,

Den Wed, 7 Jul 2004 13:00:16 +0200 skrev Andreas, Ravsted om Re: sendt i
dk.admin og i dk.admin.netikette - Til orientering:
dk.livssyn.kristendom.modereret - Konkusion? :

AR> Kristendommens navn er blevet misbrugt til mangt og meget gennem
AR> tiderne!

Jo, og det gør det stadig væk.

Problemet er, at samtlige ville kalde sig kristne, måske endda mere
kristne end andre kristne.

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-07-04 14:47

Goddag Andreas,

Den Wed, 7 Jul 2004 15:25:22 +0200 skrev Andreas, Ravsted om Re: sendt i

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 16:23

Andreas, Ravsted wrote:

> [...]
> seriøst, og jeg støtter tanken, dersom de rigtige moderatorer kan
> findes, og moderationens retningslinier bliver til at arbejde efter.

Jeg ved godt du er tiltrukket af tanken. Men forestil
dig Cyril og måske en af kammerater kommer til at
bestemme, hvad der må postes i gruppen. Det er jo bl.a.
tilsyneladende for at komme af med Simon Griis forslaget
kommer.

Derfor har jeg bl.a. foreslået dig.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 04-07-04 17:01

On Sun, 04 Jul 2004 17:22:43 +0200, Vidal <Vidal> wrote:

>Det er jo bl.a.
>tilsyneladende for at komme af med Simon Griis forslaget
>kommer.

Du har misforstået hensigten.

Hensigten er at slippe for mudderkastning, flammer og hån. Det er
trættende og hæmmer diskussionen.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 18:46

I news:40e820a5$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

[ ... ]
> Derfor har jeg bl.a. foreslået dig.

Jamen jeg takker for den tillid du her udviser mig, - men jeg må
erkende at jeg har diskvalificeret mig selv til opgaven, og der skal
nok hengå et par år inden denne diskvalificering kan regnes som
"afsonet"!

Men jeg vil gerne medvirke til, seriøst og sagligt, at få udformet og
formuleret de ting der kan gøre at gruppen måske vil kunne godkendes
af Styregruppen.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-04 19:55

Godaften Villy Dalsgaard

<Vidal> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemme, hvad der må postes i gruppen. Det er jo bl.a.
> tilsyneladende for at komme af med Simon Griis forslaget

Den kommentar vil jeg meget gerne stille mig, mildt sagt, meget tvivlende
overfor.

Dels, fordi hvis du kigger på http://www.udfordringen.dk/kronik.php vil du
finde ud af at Simon Griis faktisk er i stand til at skrive en velovervejet
artikel/kronik om sit personlige forhold til forklaringer om
skabelseshistorien m.v. Hvorfor det så er nødvendigt, at skrive som det
gøres her i gruppen er mig en gåde......

Lad mig sige det ganske klart og tydeligt. Hvis Simon havde indsendt indlæg
til Udfordringen i samme tone som det er foregået her i gruppen, så var det
*ikke* blevet trykt.

Derfor er der ingen tvivl om -- jeg håber Simon *læser* denne ros [] --
at han *kan* skrive godt, og derfor vil hans deltagelse (såfremt den holdes
på samme niveau som i trykte medier) være en positiv tilføjelse til en evt.
modereret undergruppe...

Kan man være enige om at dette var et positivt svar, som vist ikke kræver
yderligere kommentarer??

I ønskes alle en god uge....

Lad dog denne uge være den første uge med en positiv tone.... Så blev der
slet ikke brug for en modereret undergruppe!

Henrik, Slagelse

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 19:58

I news:40e85263$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]
> I ønskes alle en god uge....

Takker, og i lige måde.

> Lad dog denne uge være den første uge med en positiv tone.... Så
> blev der slet ikke brug for en modereret undergruppe!

Jeg har allerede registreret at tonen har forbedret sig en del

Fra : Mr. D

Dato : 04-07-04 20:35

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
indlæg
> til Udfordringen i samme tone som det er foregået her i gruppen, så var

Hvis jeg og andre i denne gruppe blev mødt så seriøst, som den artikel er
skrevet i Udfordringen, ville der slet ikke være noget problem.

> Derfor er der ingen tvivl om -- jeg håber Simon *læser* denne ros [] --

Jeg læser både det og det, der står mellem linierne

> [...]
holdes
> på samme niveau som i trykte medier) være en positiv tilføjelse til en

Skal du være moderator?

> Lad dog denne uge være den første uge med en positiv tone.... Så blev der
> slet ikke brug for en modereret undergruppe!

Ja, lad den dog det!

Mr. D

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 22:19

Henrik Vestergaard wrote:

> Godaften Villy Dalsgaard

Bon jour, Henrik Vestergaard.

> <Vidal> skrev i en meddelelse

> Den kommentar vil jeg meget gerne stille mig, mildt sagt, meget tvivlende
> overfor.

Jo, primært er det jo nok for at komme af med indlæg
af den type, jeg er kommet med på det seneste. Og de
har jo klart hverken pyntet på gruppen eller på mig.

Men af en eller anden grund er det jo netop SG, der
nævnes af Cyril, skønt SG gjorde sig de hæderligste
forsøg på at etablere en rimelig debat med Malkaerne.
Hvilket du tilsyneladende ikke kan se og påskønne.

> [...]
> finde ud af at Simon Griis faktisk er i stand til at skrive en velovervejet
> artikel/kronik om sit personlige forhold til forklaringer om

Jeg kender skam godt SG og finder ham en del mere seriøs
debattør end visse andre, ingen nævnt, ingen glemt.

> Hvorfor det så er nødvendigt, at skrive som det
> gøres her i gruppen er mig en gåde......

Tjah, sommetider reagerer man/jeg, ikke hensigtsmæssigt.

> Lad mig sige det ganske klart og tydeligt. Hvis Simon havde indsendt indlæg
> til Udfordringen i samme tone som det er foregået her i gruppen, så var det
> *ikke* blevet trykt.

Dine ros virker temmeligt nedladende.

> [...]
> på samme niveau som i trykte medier) være en positiv tilføjelse til en evt.

Du skriver totalt ud fra det malkaske univers.

> Kan man være enige om at dette var et positivt svar, som vist ikke kræver
> yderligere kommentarer??

Tjah ... Du kan nok ikke selv se det?

> I ønskes alle en god uge....

Tak i lige måde.

> Lad dog denne uge være den første uge med en positiv tone....

Den er jeg helt med på.

> Så blev der
> slet ikke brug for en modereret undergruppe!

Jeg vil godt være profet og fortælle dig at ideen er
død på forhånd. Jeg støtter tanken og ideen helhjertet,
især da det ikke er dlk, som kommer under åget.

Men den kommer ikke igennem. Måske malkaerne kunne
etablere en nyhedsserver fra deres eget domæne og
kalde den et eller andet, der ligner. Men i det danske
news har den ikke en levende chance.

Det vil kun afstedkomme en masse ord og indvendinger
og forslag og whatever, men sluttelig vil ideen blive
forkastet. det vil jeg vædde et abonnement på CMs
nyhedsbrev på.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-04 23:09

Godaften Villy Dalsgaard

<Vidal> skrev i en meddelelse
> Jo, primært er det jo nok for at komme af med indlæg
> af den type, jeg er kommet med på det seneste. Og de
> har jo klart hverken pyntet på gruppen eller på mig.

Det har ikke været lige kønt hele tiden, nej...

> Tjah, sommetider reagerer man/jeg, ikke hensigtsmæssigt.

Vi kan alle være skyldige deri -- men det vigtige er i så fald så også
forandringen til det bedre. Så opnår vi alle noget...

> Dine ros virker temmeligt nedladende.

Jeg bemærker du er den første der siger det... Hvorfor dog så mistænksom?
Har jeg nogensinde givet dig grund til at nære bekymring for, at jeg skulle
være ude af stand til at rose??

> Du skriver totalt ud fra det malkaske univers.

Ak. Igen skal man betvivles...

> Tjah ... Du kan nok ikke selv se det?

Du er den eneste der ser noget, vi andre åbenbart ikke ser....

> Tak i lige måde.

Mange tak.

> Den er jeg helt med på.

Godt.

Henrik, Slagelse

Fra : Britt Malka

Dato : 05-07-04 08:28

On Mon, 5 Jul 2004 00:09:24 +0200, "Henrik Vestergaard"
<vestergaard_henr@hotmail.com> wrote:

>Vi kan alle være skyldige deri -- men det vigtige er i så fald så også
>forandringen til det bedre. Så opnår vi alle noget...

Lige præcis!

Det er netop et af de områder, hvor vi mennesker adskiller os fra
dyrene. Vi kan forandre os.

Fra : Peter

Dato : 04-07-04 22:34

> [...]
> seriøst, og jeg støtter tanken, dersom de rigtige moderatorer kan
> findes, og moderationens retningslinier bliver til at arbejde efter.

Hvordan kan Cyril mene det seriøst, og hvordan kan du støtte tanken, når det
er Cyril og Britt der kaster med mudderet her. Svarer det ikke til at lade
Ulven belære hønsene om god opførsel.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 22:38

I news:40e87799$0$265$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
Peter følgende:

[ ... ]
> Hvordan kan Cyril mene det seriøst, og hvordan kan du støtte
> tanken, når det er Cyril og Britt der kaster med mudderet her.
> Svarer det ikke til at lade Ulven belære hønsene om god opførsel.

Læser du Cyrils indlæg om modereringen, er der da intet i dem, der kan
begrunde at man skulle kaste en sådan tvivl over hans motiver.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 16:16

Cyril Malka wrote:

> I lyset af den seneste tid off-topic snak, mudderkast m.m. Har jeg
> ønsket at tage initiativet til et undergruppe til dk.livssyn.kristendom.
> En gruppe som ville være modereret.

Principielt er jeg mod moderation og mener ikke det
skulle være nødvendigt. Jeg ser du bl.a. anfører Simon
Griis' diskussion med dig soom årsag, og finder det
helt hen vejret -

> Således ville der være to grupper, nemlig: dk.livssyn.kristendom og
> dk.livssyn.kristendom.modereret.
>
> Vi har en moderator men mangler flere co-moderatorer.

- men for at få balance i tingene, hvis der mod froventning
skulle være flertal for ideen, melder jeg mig som moderator,
da mit arbejde nu gør det muligt for mig at medvirke.

Desuden vil jeg foreslå Andreas Falck og Mogens Kall som med-

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-07-04 17:33

<Vidal> wrote in message

> [...]
> skulle være flertal for ideen, melder jeg mig som moderator,
> da mit arbejde nu gør det muligt for mig at medvirke.

Jeg undres, er dette et utslag av (kristent) maktbegjær? Jeg håper at
spørsmålet ikke er altfor provoserende.

> Desuden vil jeg foreslå Andreas Falck og Mogens Kall som med-
> moderatorer.

Jeg oppfatter forslaget ditt som dansk humor. Det vanlige ute i værden er at
dommere ikke skal være part i saken.

HM

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 19:48

Harald Mossige wrote:

> <Vidal> wrote in message

> Jeg undres, er dette et utslag av (kristent) maktbegjær?

Slet ikke.

>Jeg håper at
> spørsmålet ikke er altfor provoserende.

Jeg elsker dine provokationer.

Cyril ved jo nok, som mangeårig deltager i dk grupperne,
at hans forslag på forhånd er dødsdømt, og derfor må
opfattes som enten en demonstration af en art, eller en
joke.

Dk hierakiet styres benhårdt og konservativt af en relativ
lille gruppe. Der kan debatteres i dagevis, men resultatet
vil uvægerligt blive et afslag.

> Jeg oppfatter forslaget ditt som dansk humor.

Bølgen tog land.

> Det vanlige ute i værden er at
> dommere ikke skal være part i saken.

Refererer du til det norske news hieraki?

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 19:59

I news:40e850cf$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

> Der kan debatteres i dagevis, men resultatet
> vil uvægerligt blive et afslag.

Det er jeg slet ikke så sikker på, - hvis forarbejdet er gjort godt
nok og tilstrækkeligt gennemtænkt og gennemarbejdet.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 22:21

Andreas, Ravsted wrote:

> I news:40e850cf$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
> Vidal følgende:

> Det er jeg slet ikke så sikker på, - hvis forarbejdet er gjort godt
> nok og tilstrækkeligt gennemtænkt og gennemarbejdet.

Jeg troede du havde lært af erfaringen.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 04-07-04 22:34

I news:40e8748e$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

[ ... ]

> Jeg troede du havde lært af erfaringen.

Da jeg i sin havde havde et modereringsforslag fremme, var der slet
ikke nogen generel modvilje, *dersom* modereringskriterierne kunne
klart beskrives og afgrænses.

Så jo, jeg har lært af erfaringen! Og derfor trak jeg forslaget
tilbage, da jeg kunne indse at *jeg* ikke formåede at få disse
kriterier og afgrænsninger formuleret så de i praksis kunne anvendes.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-04 20:07

Godaften Villy Dalsgaard

<Vidal> skrev i en meddelelse
> Dk hierakiet styres benhårdt og konservativt af en relativ
> lille gruppe. Der kan debatteres i dagevis, men resultatet
> vil uvægerligt blive et afslag.

Det synes jeg egentlig vækker til alvorlig omtanke...

Henrik, Slagelse

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 22:22

Henrik Vestergaard wrote:

> Godaften Villy Dalsgaard
>
> <Vidal> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg egentlig vækker til alvorlig omtanke...

Njah, det er ikke nødvendigvis dårligt. Prøv at se, hvad
der oprettes af latterlige grupper rundt om i verden.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-07-04 23:13

Godaften Villy Dalsgaard

<Vidal> skrev i en meddelelse

> Njah, det er ikke nødvendigvis dårligt. Prøv at se, hvad
> der oprettes af latterlige grupper rundt om i verden.

Jo, jeg har noteret mig de mange tilføjelser i alt-hierarkiet, som medfører
mange hundrede tomme grupper...

Men det er jo nok rigtig nok...

Henrik, Slagelse

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-07-04 17:04

Goddag Britt

Den Sun, 04 Jul 2004 18:00:37 +0200 skrev Britt Malka om Re: sendt i
> [...]

BM> Du har misforstået hensigten.
BM> Hensigten er at slippe for mudderkastning, flammer og hån. Det er

Jepper.

Det skal detil bemærkes at Mr. D.'s 14 indlæg forblev ubesvaret på
dk.admin.netikette (ikke med andet end en sidebemærkning om at deres
rettidige plads snarere var dk.snak.mudderkastning).

Men jeg synes ikke du skulle hoppe på "Vidal-diskussionen". Dels, ved vi
godt, hvor det fører hen, dels er der intet at diskutere endnu, for
melder der sig ikke nok co-moderatorer, så bliver gruppen jo ikke til
noget.

Derfor er der ingen grund til at plappre om denne gruppe endnu.

Fra : Britt Malka

Dato : 04-07-04 17:14

On Sun, 4 Jul 2004 18:03:54 +0200, Cyril Malka <news@nytestamente.org>
wrote:

>dels er der intet at diskutere endnu, for
>melder der sig ikke nok co-moderatorer, så bliver gruppen jo ikke til
>noget.
>
>Derfor er der ingen grund til at plappre om denne gruppe endnu.

Næh, det er rigtig nok.

Fra : Mr. D

Dato : 04-07-04 17:13

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]

> de forsøg, der har været gjort for at få en ordentlig snak i gang og jeg
> håber at man kan se, fre hvilken side mudderet er blevet kastet.

Hvis dette ikke er et oplæg til diskussion, burde du ikke have skrevet
ovenstående. Hvis du havde været seriøs, ville du blot have kommet med dit
forslag, og ikke brugt selvsamme indlæg til at beskylde andre for
muderkastning samt fremstillet dig selv som den, der har forsøgt at få en
ordentlig snak igang.

Det er enhver frit at gå ind i admin.netikette og se, hvad jeg har skrevet
der - hvilket jeg gjorde, efter at du i flere omgange derinde henviste til
mig som den, der har kastet mudder og flammet. Enhver vil kunne se, at jeg
blot har konstateret tingenes tilstand samt citeret flere af jeres udtryk
over for "modstandere" på livssyn.kristendom.

Mr. D

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-07-04 19:43

"Mr. D" skrev

[ ... ]

Hej Simon,

Jeg har skrevet en *anmodning* til dig ...

Date: 2. juli 2004 CET 13:18
Subject: Big Bang - anmodning til Mr. D, Simon Griis
2731 news:cwbFc.20621$Vf.1130214@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

I Udfordringen nr.27 d. 1. juli 2004 har du skrevet en rigtig god kronik.

Kunne jeg anmode dig om at viderebringe den her på dk.livssyn.kristendom ?

På forhånd tak ...

=== citat slut ====

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 280 US $), jump ...
2760 news:JPzFc.21177$Vf.1143989@news000.worldonline.dk

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-07-04 17:26

Goddag Mr.

Den Sun, 4 Jul 2004 18:13:10 +0200 skrev Mr. D om Re: sendt i dk.admin
> [...]

MD> beskylde andre for muderkastning samt fremstillet dig selv som den,
MD> der har forsøgt at få en ordentlig snak igang.

Du bør lære forskel mellem et Oplæg Til Diskussion (OTD) og flammer.

http://www.usenet.dk/otd/otd.html

> [...]
MD> Enhver vil kunne se, at jeg blot har konstateret tingenes tilstand
MD> samt citeret flere af jeres udtryk over for "modstandere" på

Jeg er ikke interesseret i at diskutere den slags her i gruppen i det
hele taget, og med dig i særdelshed.

Du henvises til den passende gruppe til den slags, nemlig:
dk.snak.mudderkastning (hvor største del af dine indlæg egentligt hører
til) og hvor dette indlæg futtes til:

FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-07-04 19:50

Goddag Henrik

Den Sun, 4 Jul 2004 20:39:29 +0200 skrev Henrik Vestergaard om Re: sendt
> [...]

HV> en fundats i en modereret undergruppe til
HV> gavn for de fleste -- nemlig dem der vil diskutere seriøst.

Lige præcis.

Det er træls at enhver diskussion, eller mange af dem, ender i mudderet.

Og, som du gør opmærksom på, det er pudsigt at se de samme navne i
forbindelse med grovheder og flammekast i dk.admin.* som man ser her.

Trist, men sand.

Men her igen: Selv om vi har fundet en moderator i hvem vi har tillid
til, så skal der være co-moderatorer før styregruppen overhovedet vil
gide at se alvorligt på det (eller før OTD'en overhovedet vil tages
alvorligt eller har en chance for at blive taget alvorligt).

På den anden side, hvis denne gruppe begynder at moderere sig og
arbejde på en forbedring frem for at være et mudderbad eller at smide
med benzin på forskellige bål, så er det godt og så har
dk.livssyn.kristendom.modereret udført sit formål uden at have
eksisteret

Fra : Lyrik

Dato : 05-07-04 09:36

> [...]
> I lyset af den seneste tid off-topic snak, mudderkast m.m. Har jeg
> ønsket at tage initiativet til et undergruppe til dk.livssyn.kristendom.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du har intet med kristendom at gøre! Du har beskyldt Maria for at være
prostitueret og hendes søn for ikke at være messias!
En gruppe censureret/modereret af dig og dine er en hån imod alle kristne.
Og jeg kan sagtens forudse hvad du vil bruge den til! "If you can't beat
them-join them!"
Jeg er aldeles imod!
Hvis du skal lave en gruppe så skal den hedde: dk,livssyn.jødedom
Det kan jeg godt støtte dig i, men du har intet med kristendom at gørte
eller den måde vi kristne debatterer vores tro!
Moderation/censur er udansk og forbudt!
Grundloven:
§77..Censur og andre forebyggende forholdsregler (moderation red.) kan
ingensinde påny indføres.

Vig bort-Satan(hebraisk for modstander)!

Jens

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 05-07-04 09:51

I news:ccb3sb$1jjn$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

[ ... ]
> Du har intet med kristendom at gøre!

Så længe han skriver om kristendom, og overholder fundatsen, er der
absolut intet til hinder for at han kan skrive i denne gruppe.

Fra : Ole Helms

Dato : 07-07-04 01:12

God aften Cyril og god aften alle.

On Sun, 4 Jul 2004 15:42:04 +0200, Cyril Malka <news@nytestamente.org>
skrev:

> [...]
>En gruppe som ville være modereret.
>
>Således ville der være to grupper, nemlig: dk.livssyn.kristendom og

I almindelighed bryder jeg mig ikke om modererede grupper, men da der
er tale om en undergruppe, skal jeg ikke tale imod den.

Enhver bør kunne ytre sig frit om sit anliggende under det ansvar, som
gælder for det offentlige rum.

[klip]
> [...]
>de forsøg, der har været gjort for at få en ordentlig snak i gang og jeg
>håber at man kan se, fre hvilken side mudderet er blevet kastet.

Det interesserer mig egentlig ikke særligt meget, hvem der kaster med
mudder og hvorfor. Alle forsøg på selvrenselse og selvretfærdiggørelse
synes på forhånd dømt til fiasko.

- Så kan vi vælge at udtrykke os efter evne og lyst og tåle de
knubbede ord, vi selv lægger op til, eller søge en ordentlig og
anstændig samtale. Det valg må vi alle træffe!
--
Venligst
Ole Helms

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-07-04 13:43

Goddag Ole

Den Wed, 07 Jul 2004 02:11:58 +0200 skrev Ole Helms om Re: sendt i
> [...]

OH> med mudder og hvorfor. Alle forsøg på selvrenselse og
OH> selvretfærdiggørelse synes på forhånd dømt til fiasko.

Jow, jeg ønskede blot lige at understrege det, for det ser ud til at
Malka har en bred ryg. Så må den, der vil se, se, den der ikke vil... er
der ikke noget at gøre.

OH> - Så kan vi vælge at udtrykke os efter evne og lyst og tåle de
OH> knubbede ord, vi selv lægger op til, eller søge en ordentlig og
OH> anstændig samtale. Det valg må vi alle træffe!

Jow.