DDR eller ej??
Fra : Morten Christensen

Dato : 08-05-01 12:36

Nu har jeg fået nogele svar på mine andre posts (mange tak) og nu har jeg
kun et spørgsmål tiblage:

Skal jeg købe et bundkort, der kan bruge DDR ram eller skal jeg lade være og
så bare købe nogle flere ram??

Svarer 256 DDR ram til 512 PC133 ram??

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : DaWizeGuy

Dato : 08-05-01 12:52

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> kun et spørgsmål tiblage:
>
> Skal jeg købe et bundkort, der kan bruge DDR ram eller skal jeg lade være

Mere PC133 RAM er bedre. Gevinsten ved DDR-RAM er meget lille, specielt i
spil, hvor grafikkortet er flaskehalsen.

> Svarer 256 DDR ram til 512 PC133 ram??

Nej!

----
Mvh. Anders

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 08-05-01 13:14

Morten Christensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>kun et spørgsmål tiblage:
>
>Skal jeg købe et bundkort, der kan bruge DDR ram eller skal jeg lade være

Alle de tests jeg har set, viser at forskellen er forsvindende lille = køb
roligt mere PC133

>Svarer 256 DDR ram til 512 PC133 ram??

Mængdemæssigt? Nej!
Prismæssigt? Jooo, det er ikke helt ved siden af...

mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : Anders Lund

Dato : 08-05-01 15:09

LØB SDRAM 133 MHZ DDR RAM ER FOR DYRE.............

MHV
ANDERS
undskyld at jeg råber

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-05-01 15:13

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev i en meddelelse
> LØB SDRAM 133 MHZ DDR RAM ER FOR DYRE.............
>
> MHV
> ANDERS
> undskyld at jeg råber

He he, jeg troede du løb

Fra : Kasper

Dato : 08-05-01 16:12

> He he, jeg troede du løb

LOL

Man kan godt løbe og råbe på samme tid

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-05-01 17:10

"Peter Brandt Jørgensen" <pbrj@tdk.dk> skrev i en meddelelse

> og
>
> Alle de tests jeg har set, viser at forskellen er forsvindende lille = køb
> roligt mere PC133

Jeg har aldrig læst nogen test men kun gjort den erfaring
med det første DDR bundkort jeg har installeret Millennium på,
at den trods alt er mærkbar hurtigere til at gennemføre installationen...

I spil vil du nok ikke mærke den store forbedring..måske
de starter lidt hurtigere..men når først grafikkortet er "tændt",
så er det nok hër du mærker den største forskel...

MVH

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 08-05-01 20:04

> Svarer 256 DDR ram til 512 PC133 ram??

Svarer 2 skodaer til 1 bmw?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 08-05-01 20:08

> Svarer 2 skodaer til 1 bmw?

Nej de er MEGET bedre.

MVH: En lykkelige Octavia ejer.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 08-05-01 20:32

For at blive i analogien:

2 Skodaer (Oktavia) kan flytte 8 voksne med 180 km/t
1 BMW kan flytte 4 voksne med 200 km/t (= de 4 'der står og venter' gør den
totale flytning meeeget langsommere!)

Hvis behovet er at flytte mennesker er 2 Skodaer langt bedre en 1 BMW til
trods for at BMW'en er lidt hurtigere.

Oversæt selv til EDB'sk!

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk

Fra : Martin Schulz

Dato : 09-05-01 00:45

Peter!!! Du er sgu' en klog mand........... Alvorligt ment. Det var godt
forklaret.

Martin

Peter Brandt Jørgensen <peterbj@peterbj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d9heg$r7l$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Søren Kramer

Dato : 09-05-01 08:27

Jeg synes at det er forkert. Der er 5-10% forskel i real-performance på sd
og ddr ram. Det med bilen er et godt eksempel. Men, læg mærke til at ved
normalt brug, dvs. win2000 + browser +post +2 programmer samtidigt så er 128
mb rigeligt. Folk stopper for meget ram i deres maskiner. Jeg vil altså sige
at valget står mellem 128 mb. sd-ram eller 128 ddr ram. Om man vil betale de
800 kr. ekstra det koster for ram+ dyrere bundkort, må helt afhænge af
behov. Men set i perspektiv er 5-10% gevinst ikke meget. Det svarer omtrent
til forskel på athlon 1 ghz og 1,2 ghz. Prisforskellen er vel her 4-500 kr.

Så hellere en skoda end to skodaer til en almindelig familie. Alternativt en
bmw.

MVH
Søren

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 09-05-01 18:37

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
128
> mb rigeligt. Folk stopper for meget ram i deres maskiner.

Dette kan jeg ikke være enig i. Med følgende programmer åbne i min Windows
2000 bruger jeg 116MB af mine 128MB:

Outlook 2000, ICQ 2000b, Outlook Express (til nyhedsgrupper) og 1
browservindue (IE5.5).

Åbner jeg herefter 2 browservinduer mere er hukommelsesforbruget nu 136MB.
Windows skal nu til at swappe på harddisken og det er træls. Jeg ville ønske
jeg havde 128MB mere, men RAM er så dyrt til bærbare computere... Jeg har
256MB i min stationære og det er ret lækkert.

Jeg mener at 128MB er minimumskravet til WinME i dag mens Windows 2000 bør
have 192MB hvis det skal køre godt. Selvfølgelig kan man nøjes med mindre
men hvorfor spilde tid på at windows swapper på harddisken?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Pluto

Dato : 09-05-01 16:33

Men det er sjældent man har brug for at flytte 8 mænd (har brug for 512 mb
ram)