/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Fandens til benzinmåler
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-05-01 08:18

Man burde jo være glad for sådant et fint viserinstrument med advarselslampe
for "reserve", men det er temmelligt trægt. Dvs det reagerer meget langsomt
på ændringer i tanken. Så når man kører med fuld gas når man at køre noget
længere end ellers inden advarselslampen tændes. Der skulle ellers være 2,5
liter tilbage når lampen tænder og det passer også ved bykørsel. Men igår så
tændte lampen så på vej til Hillerød (Ad motorvejen = bundgas =
100-110km/t). Som altid noterer jeg mig lige hvornår lampen tænder så jeg
ved såen cirka hvor langt jeg har tilbage. 2,5 liter burde række til ~45km,
så jeg burde jo nemt kunne nå tilbage til en "hjemlig" tank - NOT.

Efter 38km begyndte den at sætte ud og det er squ inte så sjovt på
motorvejen. Det er slemt nok at den kæmper for at komme op på 110, men når
den så sætter ud bliver det lidt spændende at være "chikane". Nå men jeg er
heldig at jeg er tæt på en afkørsel og kommer også af og der er heldigvis
ikke langt til en tank.

Så efter 30km fra lampen tændtes hælder jeg 9,24l på. Der burde være plads
til 9,5 men de sidste 2,5dl kan den åpenbart ikke rigtigt trække op eller
også har der været noget skidt med... Men der har så også kun været
~1,5liter tilbage da lampen blev tændt. Det husker jeg fremover ....

Det kunne være blevet en lang spadseretur

/A


 
 
Morten Juel (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-05-01 13:43

har du ikke noget autohjælp ting på ?? det har jeg sq på mine 2, det er vist
350 eller 400 pr år, for dem begge to, de kommer også hvis man er løbet tør


Mvh
Morten



Anders Majland \(Rep~ (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-05-01 17:09


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk>
> har du ikke noget autohjælp ting på ?? det har jeg sq på mine 2, det er
vist
> 350 eller 400 pr år

Jo - og jeg har endda haft brug for dem 2 gange.

- kvadret hjulleje 300km hjemmefra
- kæntret rulle i tranmissionen => Kun højeste gearing

Men det vil fandme være trælse at vente en time på dem bare fordi man ikke
lige har husket at tanke (og jeg havde heller ikke en telefon med => Sikkert
en km spadseretur til nærmeste nødtelefon)...

/A


Martin Hammer (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Hammer


Dato : 08-05-01 16:31

Hmm, ja det du fortæller om er sku ikke så fedt!

Jeg har selv været ude for noget lignende. Jeg har en Aprilia SR50 Stealth
og den har jeg også prøvet at løbe tør med. Jeg kan ikke helt huske
senariet, men det er nogenlunde det samme som du beskriver. Jeg regnede også
med at der var 2 liter tilbage da lampen begyndte at lyse (hvilket der står
i manualen), men jeg tog åbenbart fejl. Midt i et lyskryds i Bagsværd (hvor
jeg holdt stille for at dreje til venstre) ville scooteren ikke starte. Der
var godt nok ikke mere end 100 meter til en tank. Det mystiske er dog mere
at da jeg tankede scooteren til kanten af dækslet så kunne der være 7,66
liter, og i manualen er den opgivet til 6 liter + 2 liter reserve. Faktisk
så svarrer de 0,33 liter jo til 8 km så det kunne have gået rigtigt galt...

/Martin

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message
news:e5NJ6.28$pY1.170@news000.worldonline.dk...
> Man burde jo være glad for sådant et fint viserinstrument med
advarselslampe
> for "reserve", men det er temmelligt trægt. Dvs det reagerer meget
langsomt
> på ændringer i tanken. Så når man kører med fuld gas når man at køre noget
> længere end ellers inden advarselslampen tændes. Der skulle ellers være
2,5
> liter tilbage når lampen tænder og det passer også ved bykørsel. Men igår

> tændte lampen så på vej til Hillerød (Ad motorvejen = bundgas =
> 100-110km/t). Som altid noterer jeg mig lige hvornår lampen tænder så jeg
> ved såen cirka hvor langt jeg har tilbage. 2,5 liter burde række til
~45km,
> så jeg burde jo nemt kunne nå tilbage til en "hjemlig" tank - NOT.
>
> Efter 38km begyndte den at sætte ud og det er squ inte så sjovt på
> motorvejen. Det er slemt nok at den kæmper for at komme op på 110, men når
> den så sætter ud bliver det lidt spændende at være "chikane". Nå men jeg
er
> heldig at jeg er tæt på en afkørsel og kommer også af og der er heldigvis
> ikke langt til en tank.
>
> Så efter 30km fra lampen tændtes hælder jeg 9,24l på. Der burde være plads
> til 9,5 men de sidste 2,5dl kan den åpenbart ikke rigtigt trække op eller
> også har der været noget skidt med... Men der har så også kun været
> ~1,5liter tilbage da lampen blev tændt. Det husker jeg fremover ....
>
> Det kunne være blevet en lang spadseretur
>
> /A
>



Christian Jørgensen (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Christian Jørgensen


Dato : 08-05-01 23:49

Kørte du på motorcykel eller på en 45'er ??
Jeg havde sku ikke lyst til at fise rundt på motorvejen på en 45'er *G*!

Mvh
CJ

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:e5NJ6.28$pY1.170@news000.worldonline.dk...
> Man burde jo være glad for sådant et fint viserinstrument med
advarselslampe
> for "reserve", men det er temmelligt trægt. Dvs det reagerer meget
langsomt
> på ændringer i tanken. Så når man kører med fuld gas når man at køre noget
> længere end ellers inden advarselslampen tændes. Der skulle ellers være
2,5
> liter tilbage når lampen tænder og det passer også ved bykørsel. Men igår

> tændte lampen så på vej til Hillerød (Ad motorvejen = bundgas =
> 100-110km/t). Som altid noterer jeg mig lige hvornår lampen tænder så jeg
> ved såen cirka hvor langt jeg har tilbage. 2,5 liter burde række til
~45km,
> så jeg burde jo nemt kunne nå tilbage til en "hjemlig" tank - NOT.
>
> Efter 38km begyndte den at sætte ud og det er squ inte så sjovt på
> motorvejen. Det er slemt nok at den kæmper for at komme op på 110, men når
> den så sætter ud bliver det lidt spændende at være "chikane". Nå men jeg
er
> heldig at jeg er tæt på en afkørsel og kommer også af og der er heldigvis
> ikke langt til en tank.
>
> Så efter 30km fra lampen tændtes hælder jeg 9,24l på. Der burde være plads
> til 9,5 men de sidste 2,5dl kan den åpenbart ikke rigtigt trække op eller
> også har der været noget skidt med... Men der har så også kun været
> ~1,5liter tilbage da lampen blev tændt. Det husker jeg fremover ....
>
> Det kunne være blevet en lang spadseretur
>
> /A
>



Simon D. Hansen (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Simon D. Hansen


Dato : 08-05-01 23:51

"Christian Jørgensen" wrote:

> Kørte du på motorcykel eller på en 45'er ??
> Jeg havde sku ikke lyst til at fise rundt på motorvejen på en 45'er *G*!

Han kører på Scooter. Svjh er det en 125ccm, men er ikke sikker, det er
ihvertfald en Aprilia Leonardo.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte
Århus
UIN : 6961994



Anders Majland \(Rep~ (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 09-05-01 06:50


"Christian Jørgensen" <gubbar@fnuck.dk>
> Kørte du på motorcykel eller på en 45'er ??

Nej jeg har har ikke lyst til at begå selvmord.... Det er en 151ccm Aprilia
Leonardo og altså med "rigtig" afgiftplade.


--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 31kkm
http://go.to/Aprilialeonardo


Pein (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 09-05-01 13:41

"Anders Majland wrote ...
>
** snip **
> Efter 38km begyndte den at sætte ud
** snip **
> Så efter 30km fra lampen tændtes hælder jeg 9,24l på.
>Der burde være plads til 9,5 men de sidste 2,5dl kan den
>åpenbart ikke rigtigt trække op eller ...
** snip **

Mon det kunne hjælpe at ryste den lidt?

På min TransAlp kan der gemme sig omkring en hel liter i højre side af
tanken, på grund af tankens form (og benzinhanen er i venstre side).
Så sent som sidste uge løb jeg tør (den begyndte at sætte ud) på Hillerød
motorvejen, men jeg rystede den lidt fra side til side (mens jeg kørte) og
fortsatte uden problemos ca. 6-7 km. til næste tank, ja jeg sprang endda en
tankstation over i tillid til at jeg kender min MC (og den næste station
giver mere rabat).

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R





Anders Majland \(Rep~ (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 09-05-01 14:27

Mig:
> >Der burde være plads til 9,5 men de sidste 2,5dl kan den
> >åpenbart ikke rigtigt trække op
Pein:
> Mon det kunne hjælpe at ryste den lidt?

Nok ikke så meget.

Tanken er placeret noget lavere end karburatoren og det er en _ringe_
vacumpumpe (drevet af vacumm fra manifolden) i tanken der skal trække
benzinen op i en lille beholder over karburatoren, hvorfra tyngdekraften så
klarer det på almindelig hvis.

Når den lille beholder løber tør, sætter motoren ud og der bliver hælder
ikke trukket mere benzin derop.

Pumpen er er trukket af "pulserne" i manifolden. Kører man med åben hane er
trykvariationerne mindre end ved 1/2 gas så jeg har også det problem at
pumpen ikke altid kan følge med efter 20-30km med helt åben hane. Flere har
eftermonteret en el-pumpe som booster for at undgå det.

/A


Stones (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Stones


Dato : 09-05-01 14:43

> Pumpen er er trukket af "pulserne" i manifolden. Kører man med åben hane
er
> trykvariationerne mindre end ved 1/2 gas så jeg har også det problem at
> pumpen ikke altid kan følge med efter 20-30km med helt åben hane. Flere
har
> eftermonteret en el-pumpe som booster for at undgå det.
>
> /A

Er det en SZR660 ???
Den er kendt for selvsamme problem.

Stones



Jes Vestervang (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-05-01 16:22

Stones wrote:

> > Pumpen er er trukket af "pulserne" i manifolden. Kører man med åben hane
> er
> > trykvariationerne mindre end ved 1/2 gas så jeg har også det problem at
> > pumpen ikke altid kan følge med efter 20-30km med helt åben hane. Flere
> har
> > eftermonteret en el-pumpe som booster for at undgå det.
> >
> > /A
>
> Er det en SZR660 ???
> Den er kendt for selvsamme problem.
>
Du har vist ikke læst hele tråden
Det er en Aprilia Leonardo 151 cc scooterting

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Stones (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Stones


Dato : 10-05-01 10:57

> > Er det en SZR660 ???
> > Den er kendt for selvsamme problem.
> >
> Du har vist ikke læst hele tråden
> Det er en Aprilia Leonardo 151 cc scooterting

Ooogg HOVSA !!!

Nej det havde jeg sgu ikke lige fanget, meget om forladelse ....

Stones, der skal prøve at følge bedre med i timen næste gang :)



Anders Majland \(Rep~ (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 10-05-01 09:17

> Er det en SZR660 ???
> Den er kendt for selvsamme problem.
> Stones

Kender du også nogle løsningsforslag til den ?

Jeg er ikke helt hooked på den boosterpumpe løsning jeg har fået foreslået,
men jeg er heller ikke sikker på at jeg har lyst til helt at erstatte
dyk-vacumm-pumpen med en elektrisk, selvom det nok er den rigtigt løsning. I
autotilbehørsbutikker kan man jo få benzinpumper til en billig penge, men så
skal der jo også lige laves en form for sikring så den ikke bare pumper
videre hvis man køre galt....

Jeg skal bruge en pumpe med en ydelse på lige godt 5l/timen - Det er jo
ikke meget

/A


Stones (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Stones


Dato : 10-05-01 10:59

Kun at man eftermoterer en elektrisk pumpe. Det er der mange der har fået
gjort, jeg ved ikke om de er glade for det, jeg har solgt min.

Stones, der humper videre på sin Katana650 (86')



PHK (15-05-2001)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 15-05-01 07:40


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:e5NJ6.28$pY1.170@news000.worldonline.dk...
> Man burde jo være glad for sådant et fint viserinstrument med
advarselslampe
> for "reserve", men det er temmelligt trægt.

Min virker nu udemærket, begynder at lyse konstant ved 7,75 liter.

Men der kan max. være ca. 9,21 liter i tanken (det meste jeg har tanket da
jeg kørte tør lige da jeg kørte ind på tanken), så de 2,5 liters reserve de
omtaler i brugsanvisning er bare løwn.

> Så efter 30km fra lampen tændtes hælder jeg 9,24l på. Der burde være plads
> til 9,5 men de sidste 2,5dl kan den åpenbart ikke rigtigt trække op eller
> også har der været noget skidt med... Men der har så også kun været
> ~1,5liter tilbage da lampen blev tændt. Det husker jeg fremover ....

Næsten 1½ liter - det kunne jeg godt have fortalt dig ;)

Vær også forberedt på at den ikke nødvendigvis kører tør ved samme
benzinstand hver gang - kommer nok an på hvor meget du kaster rundt med
modellen (altså scooteren). Er du ved at køre tør - så kør i store sving
samtidig med at du ryster scooteren godt under dig :)

> Det kunne være blevet en lang spadseretur

Og tung.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)




Armand (22-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-05-01 18:17


PHK <phk@esenet.dk> skrev i en news:9dtldf$kit$7@sunsite.dk...
>
>
> Vær også forberedt på at den ikke nødvendigvis kører tør ved samme
> benzinstand hver gang - kommer nok an på hvor meget du kaster rundt
> med modellen (altså scooteren).

Jup!
Jeg har oplevet at hård sidevind (så modellen lænedes til venstre, og
bensinhane -siden!), samt en passager rykkede grænsen for reservens
benyttelse næsten 100 km frem

--
Armand
(hvis 900'er Ninja normalt kørte 240 km førend at reservetanken var
nødvendig at bruge, og derefter havde endnu 7 liter at bruge af - VTR go
home!)





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste