[D5] Internet Explorer-stil
Fra : Martin Jakob Larsen

Dato : 08-05-01 00:31

Hejsa!

Jeg er ved at lave et program som skal bruge information fra en database.
Programmet skal fungere som Internet Explorer/Outlook express. Altså et
TreeView til venstre og Listview til højre. Det smarte er at man skal kunne
justere størrelsen på TreeView (som man kan i IE og OE).

Nogen der ved hvordan dette laves (så det også ligner IE/OE).

Hvis dette lykkedes kunne det også være fedt hvis man kunne integrere det
helt i Windows. Så når man åbner stifinder kan finde mit "program" som et
"drev". Så lå mit databaseprogram som et undertræ af dette fiktive drev.

Forslag modtages gerne.

Mvh.
Martin Jakob Larsen
e-mail: mjl@mjl.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-05-01 10:43

Hej.

"Martin Jakob Larsen" <mjl@mjl.dk> wrote in message
> [...]
> justere størrelsen på TreeView (som man kan i IE og OE).
>
> Nogen der ved hvordan dette laves (så det også ligner IE/OE).

Jeg plejer at gøre sådan her:
1) Drop en toolbar.
2) Drop evt en pagecontrol.
3) Drop et panel, align left
4) Drop en splitter
5) Drop et panel, align client.
6) Drop et treeview på 'venstre' panel align client
7) Drop et listview på 'højre' panel align client

> [...]
> "drev". Så lå mit databaseprogram som et undertræ af dette fiktive drev.

Start her:
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/shellcc/Shell/Shell_Adv/shell_adv.htm

mvh
Stig Johansen.