halv-død maskine
Fra : Bjarke Vestesen

Dato : 07-05-01 21:57

Jeg har en gammel 486 DX2-66 maskine, som har været kasseret i et års tid.
Indimellem forsøger jeg at få liv i den, men hver gang sker det samme: Når
jeg re-formatterer harddisken får jeg til sidst en melding om en boot
sektor, som mangler eller ikke fungerer. Efter nogle forsøg lykkes det som
regel at gen-installere Dos 6.0, men bagefter går maskinen helt i stå. Efter
ny genstart fungerer den nogenlunde, men når den ikke har været aktiveret i
nogle få minutter, går den igen i stå.

Jeg har kigget i bios'en, ændret lidt hist og her, men uden resultat. Jeg
har netop pillet backup-batteriet ud, men det ændrer heller ikke noget.
Maskinen kan stadig startes, men går kold efter få minutters inaktivitet.

Foreløbigt køber jeg et nyt backup-batteri til den - det originale er fra
1995, men det kan umuligt være problemet alene.

Har nogen et forslag til, hvad jeg skal gøre - udover at kassere den, for
det er jeg ikke interesseret i.

Er problemet måske harddisken?

Råd modtages meget gerne - og helst til bjarke@reporters.net.

På forhånd mange tak.

mvh.

Bjarke

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-05-01 22:10

Bjarke Vestesen wrote:

> [...]
> fra 1995, men det kan umuligt være problemet alene.
>
> Har nogen et forslag til, hvad jeg skal gøre - udover at kassere den,

Lyder for mig sådan... Har du mulighed for at starte et program, der
kan kontrollere disken for dårlige sektorer - badblocks, scandisk el.
lign?

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] --------------------------------------
When you have multiple CPUs with one interrupt controller, you don't

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 07-05-01 22:24

har haft sammen prob. ,ed en 386 prøve at stille en blæse ind i kabinette
og lad den blæse på cpu
KSK

Fra : Anders Lund

Dato : 08-05-01 17:05

Dette er måske "A long shot" men prøv at starte med en win98 bootdisk. når
den stor i dos promp så skriv fdisk/mbr

Mvh
Anders Lund