|
| Langelinie Fra : Preuthun |
Dato : 16-07-04 23:18 |
|
Hejsa.
Efter en dejlig dag i strålende godt vejr, med masser af
sommerferiehjemmearbejde tog jeg den gamle Ekspress til Langelinje. Det var
en skøn køretur. Der var masser af motorcyklister og bilister, enkelte
cyklister og fodgængere, som også havde fundet derud. Men jeg var aldeles
den eneste knallertkører derude. Det undrer mig. Hvordan kan det være?
--
Mvh. Jan Preuthun
| |
RpR (17-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 17-07-04 12:47 |
|
> Efter en dejlig dag i strålende godt vejr, med masser af
> sommerferiehjemmearbejde tog jeg den gamle Ekspress til Langelinje. Det
var
> en skøn køretur. Der var masser af motorcyklister og bilister, enkelte
> cyklister og fodgængere, som også havde fundet derud. Men jeg var aldeles
> den eneste knallertkører derude. Det undrer mig. Hvordan kan det være?
Langelinie er vist mere eller mindre forbehold MC folket kan jeg forstå, og
grunden du nok ikke ser flere knallerister er at MC folket ville blive stødt
over det.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Martin Johansen [600~ (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 17-07-04 15:24 |
|
RpR skrev:
> Langelinie er vist mere eller mindre forbehold MC folket kan jeg forstå,
> og grunden du nok ikke ser flere knallerister er at MC folket ville blive
> stødt over det.
Fedest. Jeg skal derud så jeg kan prikke lidt til deres selvtillid..
Hvis bare jeg ikke havde så pokkers langt! (går ud fra det er den
Langelinie i KBH og ikke den vi har i Kolding..)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
RpR (17-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 17-07-04 16:36 |
|
> Fedest. Jeg skal derud så jeg kan prikke lidt til deres selvtillid..
Høhø, ja, en hel del af dem ser uhyggeligt meget ned på scooterne, at vi så
kan snuppe de fleste over en strækning på 100 - 200m vil de helst ikke
snakke om
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Hekto (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-07-04 18:23 |
|
RpR wrote:
>>Fedest. Jeg skal derud så jeg kan prikke lidt til deres selvtillid..
>
>
> Høhø, ja, en hel del af dem ser uhyggeligt meget ned på scooterne, at vi så
> kan snuppe de fleste over en strækning på 100 - 200m vil de helst ikke
> snakke om
>
-be my guest!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Martin Johansen [600~ (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 17-07-04 19:03 |
|
RpR skrev:
> Høhø, ja, en hel del af dem ser uhyggeligt meget ned på scooterne, at
> vi så kan snuppe de fleste over en strækning på 100 - 200m vil de helst
> ikke snakke om
Ja.. har prøvet at hilse på dem... fanme om de gider og hilse igen
Men ja.. Rigtig mange af dem har et direkte had til os på scooter.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Hans Joergensen (18-07-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 18-07-04 05:05 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
> Ja.. har prøvet at hilse på dem... fanme om de gider og hilse igen
> Men ja.. Rigtig mange af dem har et direkte had til os på scooter.
Ja, det er fordi dem på 45'erne får vores uhelds-statistikker til at
gå op af.
// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
på http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)
| |
Martin Johansen [600~ (18-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 18-07-04 09:22 |
|
Hans Joergensen skrev:
> Ja, det er fordi dem på 45'erne får vores uhelds-statistikker til at gå
> op af.
Huh?
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Hans Joergensen (19-07-2004)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 19-07-04 10:48 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
>> Ja, det er fordi dem på 45'erne får vores uhelds-statistikker til at gå
>> op af.
> Huh?
Ja, 45knallerter har ikke deres egen statistik, men bliver puttet
ind hos MC'erne..
Samme år som 45-knallerterne blev indført gik antallet af ulykker
svjh ret meget op.
// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking
| |
Martin Johansen [600~ (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-07-04 16:40 |
|
Hans Joergensen skrev:
> Ja, 45knallerter har ikke deres egen statistik, men bliver puttet ind hos
> MC'erne..
>
> Samme år som 45-knallerterne blev indført gik antallet af ulykker svjh
> ret meget op.
Okay så er jeg med igen
Som bilisterne behandler os på 45'er så er der ikke noget at sige til
"vi" har mange uheld..
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
RpR (18-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 18-07-04 12:29 |
|
> Ja, det er fordi dem på 45'erne får vores uhelds-statistikker til at
> gå op af.
Der sker mange, MANGE flere uheld på 30'erne. Men ikke mange blir
registreret.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Ann Nielsen (18-07-2004)
| Kommentar Fra : Ann Nielsen |
Dato : 18-07-04 12:39 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message
news:40fa5eaf$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ja, det er fordi dem på 45'erne får vores uhelds-statistikker til at
> > gå op af.
>
> Der sker mange, MANGE flere uheld på 30'erne. Men ikke mange blir
> registreret.
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
Nu har jeg lige fået købt mig en knallert 30, og så er det at jeg tænker på
hvilke uheld der sker med 30'erne? (bare så jeg eventuelt kan passe på i de
situationer) :)
| |
RpR (18-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 18-07-04 14:33 |
|
> Nu har jeg lige fået købt mig en knallert 30, og så er det at jeg tænker
på
> hvilke uheld der sker med 30'erne? (bare så jeg eventuelt kan passe på i
de
> situationer) :)
Manglende erfaring i trafikken. Mange tror at alle kører efter
færdselsloven, og "jeg har ret, så jeg kører bare". Den holder desværre bare
ikke, og specielt på de to-hjulede skal der køres meget defensivt. Det er jo
ikke bilen det går ud over..
Bilerne er specielt flinke til at overse deres højre vigepligt, og svinger
tit ind foran på cykelstien. Er sket én gang for mig, og har måttet
irettesætte en snes bilister siden dengang.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
S. Sørensen (18-07-2004)
| Kommentar Fra : S. Sørensen |
Dato : 18-07-04 18:42 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in message
news:40fa7bd9$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nu har jeg lige fået købt mig en knallert 30, og så er det at jeg tænker
> på
> > hvilke uheld der sker med 30'erne? (bare så jeg eventuelt kan passe på i
> de
> > situationer) :)
>
> Manglende erfaring i trafikken. Mange tror at alle kører efter
> færdselsloven, og "jeg har ret, så jeg kører bare". Den holder desværre
bare
> ikke, og specielt på de to-hjulede skal der køres meget defensivt. Det er
jo
> ikke bilen det går ud over..
> Bilerne er specielt flinke til at overse deres højre vigepligt, og svinger
> tit ind foran på cykelstien. Er sket én gang for mig, og har måttet
> irettesætte en snes bilister siden dengang.
Det sker dagligt for mig, men heldigvis bremser min Rally godt og jeg
bremser gerne ned når jeg når sideveje og lignende =/
| |
Ann Nielsen (18-07-2004)
| Kommentar Fra : Ann Nielsen |
Dato : 18-07-04 22:12 |
|
>
> Manglende erfaring i trafikken. Mange tror at alle kører efter
> færdselsloven, og "jeg har ret, så jeg kører bare". Den holder desværre
bare
> ikke, og specielt på de to-hjulede skal der køres meget defensivt. Det er
jo
> ikke bilen det går ud over..
> Bilerne er specielt flinke til at overse deres højre vigepligt, og svinger
> tit ind foran på cykelstien. Er sket én gang for mig, og har måttet
> irettesætte en snes bilister siden dengang.
>
Ja det kan jeg godt se! Jeg har heldigvis 6 års erfaring som
lastvognschauffør - så jeg er ikke ligefrem helt ny i trafikken :) Men jeg
kan godt se at de fleste cyklister og knallertfører kører som om at de
ihvertfald IKKE er de bløde i trafikken!
| |
SmaRTrxxv (20-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 20-07-04 21:37 |
|
>
> Høhø, ja, en hel del af dem ser uhyggeligt meget ned på scooterne, at vi så
> kan snuppe de fleste over en strækning på 100 - 200m vil de helst ikke
> snakke om
>
Klart klart....
Hvilke "fleste" er det så?
Er det også jer der har diverse topgejlede biler som kan køre fra 99,9%
af alle MC'er fra lyskryds?
Thore
| |
RpR (21-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 21-07-04 00:30 |
|
> Klart klart....
> Hvilke "fleste" er det så?
Langt de fleste halvtunge gennemsnits MC'ere som ikke er ejet af banken.
Og R1'en var jo heller ikke det helt store problem for Twin's 20hk Zip kan
du jo se i videoen jeg linkede til andetsteds i tråden
> Er det også jer der har diverse topgejlede biler som kan køre fra 99,9%
> af alle MC'er fra lyskryds?
Næh, Johnny & Co i Kadett'en snupper vi også
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
SmaRTrxxv (22-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 22-07-04 17:34 |
|
RpR wrote:
>
> Langt de fleste halvtunge gennemsnits MC'ere som ikke er ejet af banken.
> Og R1'en var jo heller ikke det helt store problem for Twin's 20hk Zip kan
> du jo se i videoen jeg linkede til andetsteds i tråden
>
Jeg kan se ikke videoen... men hvis en scooter med 20 hk kan nuppe en R1
i optræk er der nok noget i vejen med R1'eren eller personen som kører den..
> Næh, Johnny & Co i Kadett'en snupper vi også
>
Det ved jeg godt, men det var nu ikke lige det jeg mente
Thore
| |
SmaRTrxxv (22-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 22-07-04 17:39 |
|
SmaRTrxxv wrote:
>
> Jeg kan se ikke videoen... men hvis en scooter med 20 hk kan nuppe en R1
> i optræk er der nok noget i vejen med R1'eren eller personen som kører
> den..
>
Nå.. fik set det noget korte videoklip alligevel.....
og det er jo netop en tåbe der sidder på den MC - som forøvrigt mere
ligner en R6 end en R1... men den burde stadig nemt kunne æde et køre
tøj med 20 HK...
Thore
| |
RpR (22-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-07-04 18:29 |
|
> Nå.. fik set det noget korte videoklip alligevel.....
> og det er jo netop en tåbe der sidder på den MC - som forøvrigt mere
> ligner en R6 end en R1... men den burde stadig nemt kunne æde et køre
> tøj med 20 HK...
Du glemmer at R1'eren vejer en hel del mere end Z ippen
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
SmaRTrxxv (22-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 22-07-04 19:08 |
|
RpR wrote:
>
> Du glemmer at R1'eren vejer en hel del mere end Z ippen
>
Og?! Hvor fører det hen?
Det er vægt/kraft forhold som tæller og man evner at overfører effekten
effektivt, hvilket køreren på denne MC absolut ikke kan... Prøv at kigge
på nettet efter nogle film-klip med nogle ordentlige starter og se
hvordan det burde foregå..
R1: 180 kg + 65 kg kører =245 kg til 150HK dvs 1,6 kg/hk
scooter:90 kg + 65kg kører =155kg til 22Hk (er det rigtigt?) dvs 7 kg/hK..
Thore
| |
RpR (23-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 23-07-04 10:28 |
|
> Det er vægt/kraft forhold som tæller og man evner at overfører effekten
> effektivt, hvilket køreren på denne MC absolut ikke kan... Prøv at kigge
> på nettet efter nogle film-klip med nogle ordentlige starter og se
> hvordan det burde foregå..
Ja, det kommer an på om vedkommende kan finde ud af at file på koblingen.
> R1: 180 kg + 65 kg kører =245 kg til 150HK dvs 1,6 kg/hk
>
> scooter:90 kg + 65kg kører =155kg til 22Hk (er det rigtigt?) dvs 7 kg/hK..
40kg zip, så det blir noget ala. 5kg/hk den skal slæbe på.
Men men, nu skal du tænke på at R1'eren ikke har 150hk fra det sekund han
vrider øret. Scooteren har 22hk rimeligt konstant under accellerationen.
Men hvis vi skal finde noget der skal måles med en 22hk zip så skal det da
IMO være noget som ejeren har betalt, og ikke noget som banken ejer de næste
10år, og medmindre du er A.P. Møller så det ikke en R1
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Hekto (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 23-07-04 12:01 |
|
RpR wrote:
> Men hvis vi skal finde noget der skal måles med en 22hk zip så skal det da
> IMO være noget som ejeren har betalt, og ikke noget som banken ejer de næste
> 10år, og medmindre du er A.P. Møller så det ikke en R1
>
En gammel Moto Guzzi eller Ducati, med Close Ratio gearkasse?
Der skal alligevel files lidt på koblingen, når man sætter igang,; men
så behøver man heller ikke rigtigt gøre mere før den runder ca. 120 km/t
R1'eren kan såmen også, bare den får lidt omdrejninger, så er der 100+
tilstede med det samme. Hele kunsten er at få det omsat til fremdrift og
ike løfte forhjulet alverden, eller omsætte det til hjulspind.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
SmaRTrxxv (23-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 23-07-04 15:25 |
|
RpR wrote:
> Men hvis vi skal finde noget der skal måles med en 22hk zip så skal det da
> IMO være noget som ejeren har betalt, og ikke noget som banken ejer de næste
> 10år, og medmindre du er A.P. Møller så det ikke en R1
>
Jamen, så kunne vi da bruge min '99 RSV Mille, den er det kun mig som
ejer den helt og aldeles.. værdien er ca 125.000 ca. det samme som en R1
af samme årgang...
Forresten gider jeg ikke den her tråd længere vi ligger vist for langt
fra hinanden. Dog er jeg ikke i tvivl om at både Hekto og jeg kender
sandheden, qua års erfaring med MC'er
Men jeg synes dog at du (Rpr) skulle smutte ud på striben og køre fra
nogle MC'er på din scooter... Men lad være med at sætte for mange penge
på dig selv....
Thore
| |
RpR (23-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 23-07-04 15:55 |
|
> Jamen, så kunne vi da bruge min '99 RSV Mille, den er det kun mig som
> ejer den helt og aldeles.. værdien er ca 125.000 ca. det samme som en R1
> af samme årgang...
Ja, de rige har mange glæder, jeg kender nu ikke forbavsende mange der selv
ejer et køretøj til 125k.
> Men jeg synes dog at du (Rpr) skulle smutte ud på striben og køre fra
> nogle MC'er på din scooter... Men lad være med at sætte for mange penge
> på dig selv....
Heh, tro på jeg gider køre til sverige for det
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
SmaRTrxxv (23-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 23-07-04 17:06 |
|
RpR wrote:
>
> Ja, de rige har mange glæder, jeg kender nu ikke forbavsende mange der selv
> ejer et køretøj til 125k.
>
Det har de sikkert, men jeg er nu helt almindelig lønslave...
problemet med MC'er i den prisklasse er forøvrigt som regel ikke prisen,
men at forsikre dem... Især når der er et "R" i navnet og man er under
30..
Thore
| |
Martin Johansen [600~ (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-07-04 13:06 |
|
SmaRTrxxv skrev:
> Nå.. fik set det noget korte videoklip alligevel..... og det er jo netop
> en tåbe der sidder på den MC - som forøvrigt mere ligner en R6 end en
> R1... men den burde stadig nemt kunne æde et køre tøj med 20 HK...
Jeg tvivler lidt på du på det gnidrede klip kan se forskel på en R6 og
en R1...
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
SmaRTrxxv (23-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 23-07-04 15:18 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
> SmaRTrxxv skrev:
>
> Jeg tvivler lidt på du på det gnidrede klip kan se forskel på en R6 og
> en R1...
>
Det er såmænd din gode ret
Men R6 har ikke upside-down forgaffel, som R1'eren.....
Men siger også kun at det ligner
Thore
| |
Martin Johansen [600~ (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-07-04 16:41 |
|
SmaRTrxxv skrev:
> Det er såmænd din gode ret
Tark...
> Men R6 har ikke upside-down forgaffel, som R1'eren.....
Det ses også vildt tydeligt på den film
> Men siger også kun at det ligner
Godt så - for jeg kan knapt nok se forskel på den ene og den anden på
den film.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
SmaRTrxxv (23-07-2004)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 23-07-04 17:04 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
> Tark...
>
>
>>Men R6 har ikke upside-down forgaffel, som R1'eren.....
>
>
> Det ses også vildt tydeligt på den film
>
>
>>Men siger også kun at det ligner
>
>
Men jeg må indrømme at jeg netop har set billeder af den MC'en et anden
sted på twinscooters HP, og det ER en R1...
Thore
| |
Hekto (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-07-04 16:28 |
|
RpR wrote:
> Langelinie er vist mere eller mindre forbehold MC folket kan jeg forstå, og
> grunden du nok ikke ser flere knallerister er at MC folket ville blive stødt
> over det.
>
Vrøvl!
Der er overhovedet ingen der vil tage anstød af at der kommer en flok
veteranknallerter! ;0)
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
RpR (17-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 17-07-04 17:52 |
|
> Vrøvl!
> Der er overhovedet ingen der vil tage anstød af at der kommer en flok
> veteranknallerter! ;0)
Så prøv du at dukke op på en 20hk scooter der lyder som en jetjager, så vil
de helst se dig død
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Hekto (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-07-04 18:22 |
|
RpR wrote:
>>Vrøvl!
>>Der er overhovedet ingen der vil tage anstød af at der kommer en flok
>>veteranknallerter! ;0)
>
>
> Så prøv du at dukke op på en 20hk scooter der lyder som en jetjager, så vil
> de helst se dig død
>
Nu talte vi knallerter, ikke scootere!
Jeg nævnte også ordet 'veteran'!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
RpR (17-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 17-07-04 19:29 |
|
> Nu talte vi knallerter, ikke scootere!
> Jeg nævnte også ordet 'veteran'!
Så hænger grunden til at der ikke møder nogen med knallerter sammen med at
det typisk er 10 - 12årige der kører på de gamle knallerter idag
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Preuthun (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Preuthun |
Dato : 17-07-04 21:28 |
|
> Så hænger grunden til at der ikke møder nogen med knallerter sammen med at
> det typisk er 10 - 12årige der kører på de gamle knallerter idag
> - RpR
Selvfølgelig. Det er klart. Og sådan skal det også være, selvom det gør lidt
ondt i hjertet at tænke på.
Det var også sådan jeg selv startede. Faktisk var det en lidt ældre
kammerat, som havde købt en gammel 2 gears Ekspress, for næsten ingen penge,
og han syntes ikke det var sjovt at ræse på de alene,
så jeg kom med. Da jeg allerede på det tidspunkt var ferm til diverse
cykelreparationer, blev jeg altså "mekaniker" på knallerten. Ikke så værst
syntes jeg dengang. Da det gik godt, betød det, at jeg efterhånden kom til
at "rode" med flere af mine andre kammeraters maskiner.
Det var dengang modellerne hed Puch MS50 hhv, VZ50. (Maxi'er var til
pigerne) Tomos, SCO, Zündapp, og Kreidler. Puch Monza, Honda, Suzuki og
Yamaha var lige begyndt at dukke op. Det var i starten af 70'erne.
Mvh. Jan Preuthun
| |
Preuthun (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Preuthun |
Dato : 17-07-04 21:28 |
|
> Der er overhovedet ingen der vil tage anstød af at der kommer en flok
veteranknallerter! ;0)
Hekto
Det var også min oplevelse i aftes. Der var endda en vis interesse for at
studere fænomenet.
Jeg gik også selv rundt og studerede moderne motorcykler, og kom nærmest
naturligt i snak med forskellige af MC drengene. Interessant nok, var mindst
en fjerdedel af dem på min egen alder eller derover.
Apropos moderne motorcykler. Hvis motorcyklister ser ned på scooterfolket
fordi nutidens scootere er beklædt med masser af plastic, så spørger jeg
bare -lidt forsigtigt- hvad er det da MC'erne er indhyllet i?
Historisk set, har der tidligere eksisteret en modsætning mellem MC folket
og Scooter folket. I 60'erne.
Det var rockerne mod flibberne. Øl mod hash. Tæsk mod flower-power, kort hår
imod langt hår, osv. De kunne bare ikke lide hinandens måde, at anskue
verden. Sådan var det.
Moderne motorcyklister og scooter'ister, tror jeg, alle er fredselskende
folk, som har det til fælles, at de kan lide at nyde farten og den friske
luft. Så der burde ikke være nogen modsætninger.
Mvh.
Jan Preuthun
| |
Hekto (17-07-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-07-04 22:11 |
|
Preuthun wrote:
>
> Det var også min oplevelse i aftes. Der var endda en vis interesse for at
> studere fænomenet.
> Jeg gik også selv rundt og studerede moderne motorcykler, og kom nærmest
> naturligt i snak med forskellige af MC drengene. Interessant nok, var mindst
> en fjerdedel af dem på min egen alder eller derover.
Knægtene har ikke råd til forsikringen!
> Apropos moderne motorcykler. Hvis motorcyklister ser ned på scooterfolket
> fordi nutidens scootere er beklædt med masser af plastic, så spørger jeg
> bare -lidt forsigtigt- hvad er det da MC'erne er indhyllet i?
>
R'ød maling og en smule glasfiber! ... dem af dem der er motorcykler,
altså!
> Historisk set, har der tidligere eksisteret en modsætning mellem MC folket
> og Scooter folket. I 60'erne.
> Det var rockerne mod flibberne. Øl mod hash. Tæsk mod flower-power, kort hår
> imod langt hår, osv. De kunne bare ikke lide hinandens måde, at anskue
> verden. Sådan var det.
>
> Moderne motorcyklister og scooter'ister, tror jeg, alle er fredselskende
> folk, som har det til fælles, at de kan lide at nyde farten og den friske
> luft. Så der burde ikke være nogen modsætninger.
>
Det kommer anpå, hvordan man kommer farende og præsenterer sig.
Mange på MC, har: Tried that, have been there, has payed for it ... o.s.v.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
RpR (18-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 18-07-04 00:17 |
|
> Moderne motorcyklister og scooter'ister, tror jeg, alle er fredselskende
> folk, som har det til fælles, at de kan lide at nyde farten og den friske
> luft. Så der burde ikke være nogen modsætninger.
Der er stadigvæk en del der ser ned på scooterne, ligesom der er bilister
der ser ned på knallerterne så snart de har råd til at køre bil. Det er en
sjov holdning folk har.
Og så er der self' dem der har lidt mellem ørerne og kan se det sjove i at
nusse om nogen som nogen ellers bare ser som et springbræt til de større
ting.
Jeg HAR haft MC, og jeg HAR bil. Alligevel gælder min hengivenhed de små
cykler på max. 80cc.
Ikke mindst fordi folk undervurderer dem frygteligt meget, og så blir MEGET
forbløffede over hvor meget skub der egentligt kan være i en velbygget 70cc
motor på en maskine der typisk vejer 40 - 60kg
20hk på 45kg har en grusom sjov evne til at vække smil på ansigtet af alle
jeg har set prøve en tur. Enten det eller de er kridhvide
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Martin Johansen [600~ (18-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 18-07-04 02:24 |
|
RpR skrev:
> velbygget 70cc motor på en maskine der typisk vejer 40 - 60kg 20hk
Hvad er det for maskiner?
Alle de scootere jeg kender til vejer ikke under 90kg... jo så er det
lige Yamaha Jog men den vil jeg knapt nok kalde for en scooter - mage til
misfoster med underdimensionerede bremser skal man lede længe efter.
Den er så lille at personer over 1.60 sider med krum ryg... jeg knækker
sammen af grin hver gang en gut på 1.90 (smule højere end mig) kommer
blæsene på sådan en... det var nok slet ikke faldet ham ind at købe en
der passer til hans størrelse men hva' faen.. naboen havde en så skulle
han jo også - han glemte så bare lige at tage højde for at naboen er
halv-japaner
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
RpR (18-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 18-07-04 12:48 |
|
> Hvad er det for maskiner?
Nu nævnte du selv joggen
En scooter der er endnu lettere, og med noget bedre bremser er Piaggio Zip.
På papiret vejer de ens, men siden min Zip med 10hk følger med en kammerat's
Jog med 13hk, og han vejer mindre end mig, så må Zippen være uendeligt meget
lettere. De er begge to optimalt indstillede.
Sådan en bitte Zip eller Jog, monteret med hendholdsvis Piaggio's eller
Minarelli's vandkølede motorer, og pumpet til 20hk snupper praktisk talt alt
i accelleration. 0 - 50km/t på 2 - 3sek er slet ikke unormalt.
Har da en bitte film med en ~20hk Zip der snupper en R1'er:
http://rpr.lir.dk/stuff/scooter_freaks_nl_film_zipspthomasvsyamahar1.wmv
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Hans-Jacob Møgelmose (18-07-2004)
| Kommentar Fra : Hans-Jacob Møgelmose |
Dato : 18-07-04 15:47 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:40fa6325$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har da en bitte film med en ~20hk Zip der snupper en R1'er:
> http://rpr.lir.dk/stuff/scooter_freaks_nl_film_zipspthomasvsyamahar1.wmv
Er det ikke Twins' 21.7 Hestes zip?
Har en "bette" film fra Lelystadt hvor den er på rullefelt. Jo tak! MUUUMMSS
Mvh.
Hans-Jacob (Aka. Zster87 på dit herlig forum :D )
| |
RpR (18-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 18-07-04 16:42 |
|
> Er det ikke Twins' 21.7 Hestes zip?
En af de to gamle tvillinge zipper i himmelblå som de byggede jo
Den der havde så "kun" 21,03hk
> Har en "bette" film fra Lelystadt hvor den er på rullefelt. Jo tak!
MUUUMMSS
Ja tak, Twins laver pænt stygge scootere, ingen tvivl om det
> Mvh.
> Hans-Jacob (Aka. Zster87 på dit herlig forum :D )
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Martin Johansen [600~ (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 21-07-04 16:44 |
|
RpR skrev:
> Nu nævnte du selv joggen
> En scooter der er endnu lettere, og med noget bedre bremser er Piaggio
> Zip. På papiret vejer de ens, men siden min Zip med 10hk følger med en
> kammerat's Jog med 13hk, og han vejer mindre end mig, så må Zippen være
> uendeligt meget lettere. De er begge to optimalt indstillede.
OK.
> Sådan en bitte Zip eller Jog, monteret med hendholdsvis Piaggio's eller
> Minarelli's vandkølede motorer, og pumpet til 20hk snupper praktisk talt
> alt i accelleration. 0 - 50km/t på 2 - 3sek er slet ikke unormalt.
>
> Har da en bitte film med en ~20hk Zip der snupper en R1'er:
> http://rpr.lir.dk/stuff/scooter_freaks_nl_film_zipspthomasvsyamahar1.wmv
Kan godt være den er hurtig men jeg kan med min gode vilje ikke se det
fede i så små maskiner... :-/
Fed film iøvrigt
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
RpR (21-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 21-07-04 23:44 |
|
> Kan godt være den er hurtig men jeg kan med min gode vilje ikke se det
> fede i så små maskiner... :-/
Voldsomheden
Det morsomme er jo netop at have noget som flertallet ikke regner for noget,
og så kan den losse SÅ meget røv
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Martin Johansen [600~ (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-07-04 00:07 |
|
RpR skrev:
>> Kan godt være den er hurtig men jeg kan med min gode vilje ikke se det
>> fede i så små maskiner... :-/
>
> Voldsomheden
> Det morsomme er jo netop at have noget som flertallet ikke regner for
> noget, og så kan den losse SÅ meget røv
Det kan jeg godt se.. Men de er _så_ små at man selv skal være
under 1.70 og ikke have for lange ben for at sidde nogenlunde..
Men så længe det kun er legetøj er det fint - til daglig transport er
det ikke rart IMHO
Jeg får tit røv af Jog's... de er satme vilde mange af dem men når
føren af den er lige så høj som jeg (1.85 ca) så ved jeg ikke rigtig
om jeg skal grine eller græde af ham... for han sidder IKKE behageligt -
tværtimod har han købt den fordi naboen købte en og fordi
"yamaha-ska-man-ha".. (sådan var det ihvertfald dengang jeg var i den
alder - derfor kørte jeg Suzuki bare for at være på tværs)
Og så de bremser sådan en Jog har... at de tør køre mere en 40 km/t...
jeg har prøvet en Jog der rendte 60.. jeg ved ved at skide en grøn
snemand. Livsfarlige **** .. :-/
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
RpR (22-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-07-04 08:45 |
|
> Det kan jeg godt se.. Men de er _så_ små at man selv skal være
> under 1.70 og ikke have for lange ben for at sidde nogenlunde..
Jeg er 185cm høj og sidder faktisk overraskende godt på zippen. Sædet er
også 100 gange mere behageligt end Jog, og der er rent faktisk plads til
benene
> Og så de bremser sådan en Jog har... at de tør køre mere en 40 km/t...
> jeg har prøvet en Jog der rendte 60.. jeg ved ved at skide en grøn
> snemand. Livsfarlige **** .. :-/
Hah ja, det er Maxi bremser der sidder på sådan en. Alle Zip ud over Zip SP
(som er vandkølet og har skive både for og bag, direkte bygget til ræs) har
tromler der da heller ikke bremser imponerende godt, men stoppe kan den da.
Der skal bare ikke komme noget uventet når du kører over 60km/t, så går det
nok
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Martin Johansen [600~ (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-07-04 10:07 |
|
RpR skrev:
> Jeg er 185cm høj og sidder faktisk overraskende godt på zippen. Sædet
> er også 100 gange mere behageligt end Jog, og der er rent faktisk plads
> til benene
W00t!
> Hah ja, det er Maxi bremser der sidder på sådan en. Alle Zip ud over Zip
> SP (som er vandkølet og har skive både for og bag, direkte bygget til
> ræs) har tromler der da heller ikke bremser imponerende godt, men stoppe
> kan den da. Der skal bare ikke komme noget uventet når du kører over
> 60km/t, så går det nok
Her er det jeg står af toget... For der kan altid komme noget uventet
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
RpR (22-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-07-04 10:28 |
|
> Her er det jeg står af toget... For der kan altid komme noget uventet
Yep. Fyrer også kun til den på lange lige stræk uden sideveje. Kører jeg
100km/t på zippen og der kommer noget far sidevejene der ikke holder tilbage
er man næsten 100% sikker på at torpedere det.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Moller (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-07-04 16:36 |
|
RpR wrote:
>>Kan godt være den er hurtig men jeg kan med min gode vilje ikke se det
>>fede i så små maskiner... :-/
>
>
> Voldsomheden
> Det morsomme er jo netop at have noget som flertallet ikke regner for noget,
> og så kan den losse SÅ meget røv
? Voldsomheden.... hvori ligger dette, for jo den kan da acc. lidt i
bunden, men mætter jo hurtigt ud igen, næ du voldsomhed er når den
trækker konstant fra bunden af og hele vejen op til hvor man ikke kan
holde fast mere fordi man glemte at montere sin kåbe...
Men igen, en MZ regner folk heller ikke for noget, og den lægger snildt
fra bilerne, og visse MC'er hvor fjolserne ikke kan sætte af... og igen,
der er mange maskiner mindre end en R1 som er hurtigere og lettere at
køre hurtige 0-100 tider på...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
RpR (23-07-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 23-07-04 23:51 |
|
> ? Voldsomheden.... hvori ligger dette, for jo den kan da acc. lidt i
> bunden, men mætter jo hurtigt ud igen, næ du voldsomhed er når den
> trækker konstant fra bunden af og hele vejen op til hvor man ikke kan
> holde fast mere fordi man glemte at montere sin kåbe...
Hvis jeg bare ville køre topfart købte jeg et vandrør jeg kunne sidde i og
monterede en maxi motor
> Men igen, en MZ regner folk heller ikke for noget, og den lægger snildt
> fra bilerne, og visse MC'er hvor fjolserne ikke kan sætte af... og igen,
> der er mange maskiner mindre end en R1 som er hurtigere og lettere at
> køre hurtige 0-100 tider på...
Ork ja.
Indtil videre ryster jeg kun på hovedet at dem der rakker ned på de små
sataner og som ikke har prøvet en af dem endnu.
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
|
|