erfaringer med salg af lejelighed efterlys~
Fra : anders

Dato : 10-08-04 22:14

jeg står og vil sælge min lejelighed. jeg har besluttet mig for at gå uden
om ejendomsmægler, simpelhen forr at spare penge.
Jeg efterlyser derfor erfaringer, hvor sælger man, hvad skal man sidde sig
ind i. hvad er der af regler. hvad må man og hvad må man ikke.

på forhånd mange tak

mvh anders lehmann

Fra : Torbenth

Dato : 10-08-04 23:22

"anders" <alehmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg står og vil sælge min lejelighed. jeg har besluttet mig for at gå uden

Hvis du kan finde køber til en lejelejlighed, vil jeg godt have opskriften.

Mvh.
Torben

Fra : Heidi

Dato : 11-08-04 06:18

Torbenth wrote:
> "anders" <alehmann@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>

> Hvis du kan finde køber til en lejelejlighed

Det er heller ikke det han skriver.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Torbenth

Dato : 11-08-04 13:01

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Det er heller ikke det han skriver.
> --

Nej det er da også rigtigt.
Så lejelighed som lejelejlighed og ikke lejlighed som der så skulle have
stået. Det skulle have været en vits.
Mvh.
Torben

Fra : Anette

Dato : 11-08-04 10:59

anders <alehmann@get2net.dk> wrote:
> [...]
> Jeg efterlyser derfor erfaringer, hvor sælger man, hvad skal man
> sidde sig ind i. hvad er der af regler. hvad må man og hvad må man

Ligefrem erfaringer i den retning har jeg ikke men vores plan ( næste år
er at kontakte nogle af de ejendomsmæglere, der tilbyder gratis
salgsvurdering. Udfra de vurderinger vil vi så selv sætte en salgsopstilling
op ( gennemsnitprisen, burde give en nogenlunde realistisk pris), lave en
hjemmeside der præsenterer huset og "reklamere" hvorsom helst det kan lade
sig gøre feks markeds/opslags grupperne, en pro annonce på www.robinhus.dk
o.s.v. Selv vise huset frem o.s.v.
Når en salgsaftale bliver aktuel, lader vi vores advokat tage sig af
papirerne. En advokat koster selvfølgelig, ligesom tilstandsrapport ( ved
ikke om man også skal have såen en ved salg af lejligheder?),
ejerskifteforsikringer o.s.v men så er vi sikre på at papirerne er som de
skal være og det er stadig en hel del billigere end ejendomsmæglere.

/ Anette

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-08-04 21:18

"jeg har besluttet mig for at gå uden om ejendomsmægler"

Det forstår jeg godt. Men jeg har selv prøvet og det er svært at finde en
køber. Mange førstegangskøbere føler sig mere tryg når der er mægler på.

Men jeg ville ikke spare en advokat, de penge mener jeg er givet godt ud og
koster ikke meget (set i forhold til salgspris). Og så er du sikker på at du
ikke render ind i noget uforudset.

Men du skal have udarbejdet en tilstandsrapport (ca. 5-7000,-) og evt. hente
et tilbud hjem på ejerskifteforsikring, som deles mellem køber og sælger,
hvis køber ønsker denne forsikring.

--
Mvh.
Henrik