Hvad repareres revner i mursten(røde) med?
Fra : Peter

Dato : 05-08-04 08:03

Jeg har pudset vores sokkel op et par steder med mørtelcement. Jeg opdagede
at et par mursten var revnede, og at der kan komme vand ind. De sidder fast
nu, men revnen skal lukkes, så der ikke kommer vand ind og frostspræger
stenen igen.

Kan man bare bruge en farvet silikonemasse eller skal det være noget andet ?

tak

Fra : Simon - [8230]

Dato : 05-08-04 10:52

> [...]
> stenen igen.
>
> Kan man bare bruge en farvet silikonemasse eller skal det være noget andet
?

Hvis jeg var dig ville jeg udskifte den ødelagte sten..
Der findes en vejledning til hvorledes det kan gøre her:
http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=714&a=3158

Mvh

Simon

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-08-04 09:08

I news:4111db84$0$289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <Peter>
<pollansa@hotmail.com> skrev:

> [...]
> opdagede at et par mursten var revnede, og at der kan komme vand ind.
> De sidder fast nu, men revnen skal lukkes, så der ikke kommer vand

Min underbevidsthed forsøger at fortælle mig noget med 'vandglas' når
jeg læser dit indlæg, men jeg kan ikke rigtig fange hvad det er :(

Måske kan nogen med en bedre hukommelse end jeg fortælle hvor jeg har
den ide fra.

mødes med en gunstig lejlighed....